Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittadriver
    Donateur

nou ik vind die 87 nog steeds erg hard hoor, het zal denk ik een 95 worden ofzo als alles goed is maar het belangrijkste is dat hij in een keer door gaat naar zijn top 😉

hansieb
      Moderator

Jup hij wil perfecto wind tegen, zie je maar weer dat poelie zuigt.

Met vario rag je em er zo doorheen, thomas zal deze week hier nog wel keertje heenkome dan gaan we wel ff teste wat die echt wil 🙂 !

Herr Flick
        Topic starter

Klein updateje.

Ondertussen heb ik niet veel met de brom gedaan (behalve beetje sproeier kloten misschien) maar natuurlijk heb ik niet stil gezeten.

Dat std 13/13 spruitstukje zat hier ook maar te niksen dus daar was ik even wat aan het mee experimenteren.

Geeft een beetje een idee hoe het eruit komt te zien, hij zit als het ware nu voor het “membraan”.
          tis gewoon meer een testje om te kijken hoe en wat, heb m al wel geprobeert erachter te drukken maar wist natuurlijk al dat het niet paste (carburateur hangt dan veel te laag en komt tegen het frame aan)

Voor de rest plannetjes nog:

Proma circuit omlassen naar 27mm poort
          Simonini 100cc omlassen naar 27mm poort
          Paar nieuwe malossi vario snaren bestellen (want mijne zijn nu uitgelubbert)

stay tuned..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Herr Flick
          Topic starter

Een dom updateje,
            Aangezien hier nu alle simo uitlaten liggen (behalve die korte circuit uitlaatjes natuurlijk) heb ik ze er even onder gezet voor de “fun” .

Gaat om simo racing, proline, 100cc uitlaat en calibrata.

hoe t blokje er nu bij staat :

weg kentekenplaat :pest

Deze week ontvang ik waarschijnlijk weer een nieuwe malossi snaar, dus kan ik weer beetje normaal verder rijden

Gele Racefrikandel

TimoO_
            Donateur

al die uitlaatjes :P. ik vind zelf de proline en de racing er het mooiste onder staan. de calibrata gaat ook nog wel maar die 100cc vind ik niet zo mooi.

doen de kickstart en het blokje het nu allebij goed? ziet er wel goed uit :thumb

hansieb
              Moderator

HE das mijn uitlaat :lol

Jelle1989
                Bijdrager

laatste uitlaat is het mooiste, heb je geen andere top meer gehaald dan 87..?

Frits
                  Bijdrager

De racing staat het mooiste eronder8)

Fredzzz
                    Moderator

calibrata en 100cc staan hem wel.

PoliniCiao
                      Bijdrager

Hoe het staat intereseert niet :P.
                        Hoe rijden ze ten op zichte van elkaar?
                        Want de meeste mensen hebben niet allemaal verschillende pijpen ter beschikking. Wat zijn je ervaringen?

Herr Flick
                        Topic starter

De racing en proline rijden voor mijn gevoel echt bijna precies het zelfde (proline trekt volgens mij wel iets harder, maar dit was misschien een moment opname.

De 100cc uitlaat heb ik nog vrij weinig mee gespeeld, aangezien die vaak met volgas geven direct begon te stotteren.
                          Deze test ik binnenkort wel even als hij om is naar 27mm

Ervaring met de calibrata, tja. vind m niet mooi (beetje te lang..) maar reed niet verkeerd.
                          Trok niet verkeerd oid.
                          ook hier was weinig over te vertellen omdat er maar 5 minuutjes mee is gereden.

Binnenkort een update over men 2e carburateurset (spruitstuk + carburateur 21mm)

Gele Racefrikandel

ArvidW
                          Donateur

Thomas, dat kan jij vast wel maken….

Je 4 foto’s in zo’n bewegend GIF afbeelding zetten zodat telkens je uitlaat wisselt terwijl de rest van de foto constant gelijk blijft 🙂 (lijkt mij iig wel gaaf, is leuker dan 4 apparte foto’s onder elkaar:P)

Mijn top 4:
                            – Calibrata (duhh:D)
                            – Racing
                            – Proline
                            – 100cc

Hansie zij dat jij nogsteeds met te zware rollen reed, ga je die vervangen als je je nieuwe snaar hebt ? (of heb je die al?)

Die 21mm kit is iig erg leuk gemaakt, nog eventjes afwerken en dan een gat in je frame slijpen:con Ik vermoed dat je eerder merkt dat de flow nu vele malen beter is dan dat je merkt dat je carb 2mm groter is:)

’t blijft leuk speelgoed hè 😛 (dr70revo 26mm komt deze zomer ook nog ff onder je ciao:D)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

barry
                            Donateur

Kom met je brommer maar eens tot hier.Dan kan je pas een mooie slide-show maken,met zo’n 20 uitlaten die ik heb liggen :bloos

reiniero
                              Bijdrager

die proma cross die uitlaat is gewoon de mooiste van allemaal vind ik;)

Jacky
                                Bijdrager

Mooie uitlaatjes. Ik vind persoonlijk toch de ‘normale’ modellen het mooist. Zoals de proline!

15 berichten aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.