Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Bijdrager

hansieb :
      Afstelling he zit nu 8 gram rolle in.

Ook stond er een tyfus wind 🙂 wind mee gaat haalt die ofcourse de 90 wel.

Ik denk afgesteld dat er wel een mooie 95km/h in zit.

Niet harder?!

Herr Flick
      Topic starter

Haha niet harder, het is al heel wat met vario om zo hard te gaan.

en 90+ is snel met vario, poelie is soms een wat ander verhaal

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

hansieb
        Moderator

Voila 🙂 ff nog kort filmpje van de 2 brommertjes

http://video.google.nl/videoplay?docid=-5179580145603491369

Moeilijk filme met 1 hand en de kwaliteit is ook nie echt chill.

Edjuh
          Bijdrager

Hoezo komt die 42mm niet op toeren? Is de poulie micromaat ofzo?

stfu>>

yep poulie 70 wind tegen en hij trekt hem ook niet open

ArvidW
              Donateur

Enig idee waarom die koppakking gesmolten was? Cilinderkopbouten zaten denk ik niet strak genoeg (heb ik ook een keertje gehad) Dus thomas, gewoon 1/2 slag meer geven aan de moertjes en waarschijnlijk heb je er geen last meer van 🙂

Maar super man 87:thumb Jaspur zei wel heel leuk “niet harder” maar ik wens hem succes om harder te rijden 😛 75 km uur zit je toch best makkenlijk aan maar het wordt steeds moeilijker om hard te gaan (Luchtweerstand is kwadratisch met snelheid bla bla bla :P)

Dus ik vind 87 echt al mooie snelheid man:D Je kunt nou eenmaal niet in 1x direct je topspeed halen, afstelling is voor top nogal kritiek (scheelde bij mij 6km uur door 2 sproeiermaten omhoog te gaan :o) Vario’tje nog iets anders afstellen en mischien nog iets aan sproeier sleutelen en dan geloof ik dat een licht persoon er toch zeker 90++ op gaat halen hoor (En dat werdt tijd:pest )

Een groot / klein persoon op brommer scheelt ook veel. Ivar (62kg) reed eerst 75km uur, ik (82kg) haalde met moeite 72 Nu lijkt 3km uur niet veel maar op snelheden richting 90 zal dat mischien wel oplopen tot 6-8km uur (zeker als je iemand van 50kg op de bromemr zet en niet Thomas)

STFU wel geweldig dat je 84 haalt met 25% minder cilinderinhoud en een 2x zo kleine carb als Thomas 😀 Maarjah, wat wil je met std carter power :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Cker wel hard hoor:D

Met vario;) Maar moet meer uit te halen zijn;)

90mm schijven? tenzij je meer om optrekke geeft natuurlijk..

hansieb
                  Moderator

Zoals STFU zegt 😀 poeliepower. Maarja tegen de wind ram ik em met vario er zo door heen….

Btw ik heb die 87km gehaald arvid ben zo rond de 80 kg. Ivar is ook wel een scharminkel net als STFU! hjeheheh :pest dus die gaan nou eenmaal wat harder.

Ik denk wind mee dat de 92 km/h er zo in zit. Maar ik weet nog niet of de km klopt, vind 87km nog nie techt snel ofzo of het ligt aan mij.

Rebel

Nou arvid je hebt wel deels gelijk maar gezien de deps power en de malossi vertanding in de vario denk ik toch dat ongeveer 100 er uit te halen valt.

Met natuurlijk wel geen wind/wind mee en licht persoon zal hij tegen de 105 liggen ik denk ook dat dit ongeveer de top is van de deps.

Maar zeer mooi jongens ik hoop jullie monsters van de zomer nog te zien he 😛

Kay
                      Bijdrager

Idd..die 100km/u dacht ik ook wel dat ie dat zou moeten halen.Arvid haalde met dr evo ( ja oke alles aangepast,maar dit is volgens mij toch iets heftiger) 85km..en thmoas nu 2km harder.Maar het is een stap in de goede richting,die 100km/u komt wel..

Edjuh
                        Bijdrager

Zoals ik al zei, spruitstuk verbeteren!! Sommige dingen smeken gewoon om verbetering.

Maar ik heb geen recht van spreken want ik ging maar 70 ofzo met reedvalve:con

hansieb
                          Moderator

Stfu zijn niet al te super gemodificeerde blok haalt ook wel 85 wind mee hoor… hij ging ong 84.5 ofzo.

Zie je maar weer Groots getuned hoeft helemaal niet zo snel te zijn.

ArvidW
                            Donateur

Ja okey, maar STFU heeft ook wel weer een ietswat beter cilindertje hè:P DR70evo is een leuke cilinder, maar de 42 alu is echt wel ietswat beter 😛 Thijs heeft nu een 42 alu onder zijn citta liggen en ik moet zeggen dat ICM proma circuit ik er erg van onder de indruk ben 🙂

Maar je hebt idd gelijk dat je niet alles super max hoeft te tunen, Tonni haalt toch ook 85-90 met een beetje gevijlde inlaat + getunde krukas + spoelpoorten doorgetrokken, volgens thomas is zijn inlaat nog niet eens zo heel erg groot maar alsnog gaat hij flink hard.

Natuurlijk zal dit niet de absolute top van de setup zijn, er zal dus wat meer geraced moeten worden. Wil je echt hard denk aan dit:
                              – Banden oppompen
                              – Goeie gladde kleding aan (scheelde bij ivar 2km uur)
                              – Niet te strakke drukveer (anders veel verlies in vario)
                              – Liefst wat koeler weer, loopt mijne iig beter
                              – Glad asfalt
                              – Windje mee natuurlijk:P

Dit heb ik iig gedaan toen ik 85 heb gereden en het beviel me wel:P

Dus je weet wat je te doen staat Thomas…… 😛 (over 2 weekjes vakantie neem ik aan?;))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Herr Flick
                              Topic starter

2 weekjes ?
                                ik heb deze week vakantie.. net zoals iedereen denk ik (mei vakantie?)

dus dit weekend even wat meer stoeien.

*edit , blokje van stfu die 85 reed heb ik trouwens gedaan, carters inlaat redelijk gedaan (gewoon niet max op de randjes, want hij loopt ook echt per-fect stationair) spoelpoorten tot helft gedaan (dat ze wel open staan)
                                krukas 13,5 (zoiets) met 5 mm afgefreesd.

verder heb ik er vrij weinig aan gedaan, dus best knap die snelheid

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

timbeckers
                                Bijdrager

ik heb 2 weken vakantie thomas 😉 dit is nu mijn 2e week =)

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.