Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

vandaag even stukje bezig geweest met me poorten, gelukkig hoef ik t grote carterhelft niet te doen want die word eindelijk maar tog.. speedengine.

thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

erwinko
      Bijdrager

ziet er wel goed uit :thumb

heb je dat gewoon met de dremel gedaan?

Herr Flick
        Topic starter

eerste stuk wat je op de foto ziet heb ik met de vijl gedaan (daarmee gaat t gewoon superrsnel) en een beetje richting midden met de dremel ja.

ik moet het nog verder doen want ik heb dus gewoon een steen dremeltje ofzo kwam ik achter en daarmee schiet t totaal niet op!

dus nog even beter dremel stukje halen zodat ik de poorten achterin nog wat dieper kan maken

Gele Racefrikandel

erwinko
          Bijdrager

met een vijl lijkt mij echt onhandig werken 😛

ik had het met een vreesje erop gedaan, dat gaat echt onwijs snel 🙂

en die steendingen, wat een barrels. al dat vijlsel gaat erop vastplakken, en ze maken een herrie :pest

November Rain
            Bijdrager

Edjuh :
              Ik vraag me wel eens af of het echt net zo goed werkt, een zelfgefreesde(zaagde) kruk zonder ‘bolling’/ versus racekrukas mét bolling, jij zegt dat het niet uitmaakt, maar hoe weet je dat?

Ik denk dat als ik eens zo’n krukkie frees, zeker probeer zo’n schepvorm te maken.

jaah precies hij heeft mijn mix krukas ook daar heb ik ook die schepvorm in laten zitten.. volgens mij werkt da beter…

Herr Flick
              Topic starter

zo vandaag eventjes een nieuw freesje voor op men dremel gehaalt (koopzondag), en heb dus altijd met een verkeerd dremelstukje gefreesd.
                heb zo een gehaalt van ijzer, t heet een snelfrees ofzo.

ik ging een stukje proberen en t ging superrrsnel! egt mooi. was in 10 min klaar met me beide poorten.

zie hier het resultaat (en ja ik moet de spoeler die er std in zit nog even bewerken maar daar heb ik nog even een polini voetpakking voor nodig want heb de poorten egt precies er op berekent..

fototjes..

t lijkt misschien qua poorterij heel ongelijk enzo maar op fotos ziet t er soms erger uit dan het is. het is gewoon heel mooi gegaan en afgewerkt met een schuursteengevalletje.

Gele Racefrikandel

erwinko
                Bijdrager

haha, ik zei toch dat het snel ging 🙂

ziet er wel goed uit in ieder geval 😀

Edjuh
                  Bijdrager

Hoe ziet zo’n freesje er uit? Zou je een foto’tje voor mij kunnen maken?
                    Ik moet ook zo;n ding hebben, beter dan die 10 slijpschijfjes die ik voor mn zelfgemaakte speedengine wou gebruiken.

Ziet er leuk uit.

erwinko
                    Bijdrager

Edjuh
                      Bijdrager

Ah bedankt, dat zal een hoop werk schelen denk ik.

woe
                        Bijdrager

ligt t aan mij of ziet je nicasil op je alu niet meer zo fris uit?

en hoeveel was je kwijt voor die dremel dingetjes? hierzo bij de gamma zei die kerel 10 perstuk ofzo:S

en dat terwijl mn dremel 20 kost:D

Herr Flick
                          Topic starter

neej die is nie verrot, als je je cilinder eraf haalt en je laat m een tijdje in de vitrine liggen ofzo krijgt hij van die kleine doffe plekjes.

de fotos zijn met webcam genomen en dan lijkt t allemaal wat anders dan t is.
                            net zoals de poorten, die lijken hier ook anders dan op de foto. maarja.

ze zijn ook vergeten vrijdag me speedengine op de post te doen (gvd!!) en nu doen ze m op de vrachtwagen van komende vrijdag en krijg ik m woensdag, 12 april..

Gele Racefrikandel

barry
                            Donateur

goed gedaan zou ik zeggen,maar nog vlakker maken & polijsten voor een vlottere gasdoorgang.
                              Ik heb net je film bekeken:
                              wel,,,,bangelijk gemaakt,met de muziek & een paar foutjes,en dan nog de gesprekken,ik heb me kapot gelachen.Zeker een keer of 8 bekeken.Gewoon AF.
                              Zo moest je , als je er de tijd voor hebt natuurlijk meer maken.

doe zo voort

Barry

hansieb
                              Moderator

Ja thomas is een droge aap 🙂 en die vincent ook!

R.oel !

hee, wrom zit je nog te klote met dat carter ( weet niet welke t is maarja :lol ) je hebt nu toch die spedengine, kun je die beter ff lopend maken lijkt me meer nut hebben.. 😉

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.