Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCiao
    Bijdrager

Wordt wel hele lange vette nacht he 🙂
      We hoeven niet echt een slaapplaats als we die laatse paar uurtjes v de nacht maar ergens kunnen zitten dan komt het wel goed 😀
      Ben benieuwd naar allemaal die reed valves hoe verschillend dat zal lopen! Want het komt dan veel aan op afstellen zoals Hans zegt!
      Ik zie er al naar uit 🙂

Fredzzz
      Moderator

zou wel vet zijn als barry nog een keertje naar groningen komt… dan even wat bier erin tappen :)…

ArvidW
        Donateur

Mooie aanwinst Flickie 😀 Het is een lekker extreme cilinder 🙂

Wat wel vreemd is dat ze de poorten niet groter hebben gemaakt toen ze van 43mm naar 47mm zijn gegaan. Maar alsnog zal de 47 toch wel tikje sneller zijn dan de 43mm 😛

Waar ik zwaar benieuwd naar ben is of Hans zijn Alu versie Uberhaupt sneller is dan jouw gietijzeren Big DEPS. Ik heb zo’n idee dat het geen zak gaat uitmaken

Met al die Reedvalves hier voel ik mij wat zielig met mijn mini-delorto carburateurtje:o Maar we zullen wel zien wie er harder gaat rijden hè Thomas :pest 😛

Ga je trouwens in je Reedvalve de spoelpoorten dichtsmeren met alu-pruttel?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Herr Flick
          Topic starter

hehe klopt, maar de 43mm deps schijnt zelfs sneller te zijn dan de 47mm volgens duitse fora’s (van vespaflappie gehoord)

Ach jij met je mini carburateurtje maakt niks uit, jij haalt er altijd leuke snelheden mee toch ? 😉

Spoelpoorten ga ik niet aan klooten, de spoelpoorten zijn al HEEL erg klein, dus niet eens te merken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

hansieb
            Moderator

Geloof der geen zak van dat die 43mm sneller is malossi zeg niets voor niets 9CV die ander maar 6CV

Afstellen 🙂 idd drukveer / rollen word dikke lol!

Heb zin aan vant zomer eindelijk weer beetje normaal sleutele!

ArvidW
              Donateur

Het zou best kunnen dat de 43DEPS meer toeren kan maken vanwege de gunstige slag/boring verhouding. 41 mm cilinders kunnen zo veel toeren maken omdat de verhouding slag/boring bij deze cilinders daarvoor ideaal is. Nu zit een 47mm cilinder verder van het ideale af dan een 43mm cilinder, en zou je op grond daarvan kunnen zeggen dat de 43mm meer toeren kan maken.

De Big DEPS heeft eigenlijk alleen maar 12.2cc meer dan de normale DEPS, maar wel weer die minder gunstige slag/boring verhouding. Welke van deze 2 dingen het zwaarst weegt weet ik niet, wel vind ik 3pk meer bij de Big DEPS wel wat veel 😕

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Geef ik je helemaal gelijk in:thumb

leuke aanwinst thomas:D Waar je t weer vanaf tovert… geen idee..

Maar ik kom owk terug in de zomervakantie en ik hoop ook supersnel.. zodat zelfs flink geen kans heeft:thumb

Maar dat moet nog blijke..

Ties
                  Bijdrager

Herr FlicK :
                    hehe klopt, maar de 43mm deps schijnt zelfs sneller te zijn dan de 47mm volgens duitse fora’s (van vespaflappie gehoord)

Ach jij met je mini carburateurtje maakt niks uit, jij haalt er altijd leuke snelheden mee toch ? 😉

Spoelpoorten ga ik niet aan klooten, de spoelpoorten zijn al HEEL erg klein, dus niet eens te merken.

ja volgens mij had t blok tog neit echt de capaciteiten om t optimale uit dat kanon te halen…
                    dus die 43 is zeker geen onderaardige cilinder

joey636
                    Bijdrager

ArvidW :
                      Het zou best kunnen dat de 43DEPS meer toeren kan maken vanwege de gunstige slag/boring verhouding. 41 mm cilinders kunnen zo veel toeren maken omdat de verhouding slag/boring bij deze cilinders daarvoor ideaal is. Nu zit een 47mm cilinder verder van het ideale af dan een 43mm cilinder, en zou je op grond daarvan kunnen zeggen dat de 43mm meer toeren kan maken.

De Big DEPS heeft eigenlijk alleen maar 12.2cc meer dan de normale DEPS, maar wel weer die minder gunstige slag/boring verhouding. Welke van deze 2 dingen het zwaarst weegt weet ik niet, wel vind ik 3pk meer bij de Big DEPS wel wat veel 😕

het is eigenlijk heel simpel een 41 mm moet het hebben van toeren,
                      een 42mm ook nog.
                      een 43 mm heeft al wat minder maar wel meer power.
                      en de 47mm is natuurlijk een krachtpatser.
                      en heeft gewoon meer kracht maar minder toeren.

Vespaflappie
                      Bijdrager

hansieb :
                        Geloof der geen zak van dat die 43mm sneller is malossi zeg niets voor niets 9CV die ander maar 6CV

Afstellen 🙂 idd drukveer / rollen word dikke lol!

Heb zin aan vant zomer eindelijk weer beetje normaal sleutele!

Waar zie je dat dan staan?
                        Heb bijna nooit van malossi pk opgaves gezien, doen ze dacht ik niet aan….

Overigens is de spoeler van de 43mm even groot als de 47, terwijl de 47mm meer cc’s moet voeden, die spoelpoort vind ik de grootste beperkende factor….

Ik denk dat een 43mm sneller is, altijd al gezegd:P

(ik zeg niet qua optrekken, das gewoon lompe cc power;)

hansieb
                        Moderator

TIs wel zwaar veel cc’s meer op de italiaanse ciao fora staat dat ze er over de 100 mee halen op reedvalve….. dat lukt je never met een 70cctje.

Op Ciacrossforum stonden de PK’s

De 47 deps word gewoon vooral door de zuiger gevoed ja incl met een 19mm carb of hoger voed de zuiger de poorten wel genoeg.

Monstercitta
                          Bijdrager

Hey veel plezier met me ex cilindertje he hij is zeker bijna als nieuw jahh:)

pleasure
                            Bijdrager

joey636 :
                              het is eigenlijk heel simpel een 41 mm moet het hebben van toeren,
                              een 42mm ook nog.
                              een 43 mm heeft al wat minder maar wel meer power.
                              en de 47mm is natuurlijk een krachtpatser.
                              en heeft gewoon meer kracht maar minder toeren.

Dat hangt maar net van de poorterij in de cilinder af… Wél is het zo dat als de poorterij in een grotere cilinder is afgestemd op aftrekken, je nog steeds een redelijke top kunt hebben. Bij een kleine cilinder is dit wat lastiger.

Herr Flick
                              Topic starter

zo, vandaag een drukke dag.

stond in een keer om 11 uur barry voor mijn raam (dit was dus een verassing) , ik keek alsof ik spoken zag.

Hij had natuurlijk heel wat mee, allereerst zag ik de ciao van fred in zen kofferbak 😐 dus dat is zijn aanwinst.

Mijn laatste aanwinsten :

-Rijdende 47mm DEPS (hij doet t , maar moet kleinere sproeier in 😛 valt uit als ik gas geef dus)
                                -27mm uitlaatpoort (simo racing word hier nog op aangepast)
                                -Polijst setje met schuurpapier van korrel 2000 (duizend ja) tot korrel 12 000 (echt waar)
                                -Een RVS poppetje met zo’n lange “piemel” waar de word voor de BBQ op kan

hiermee ga ik nu wat experimenteren. echt supertof.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

barry
                                Donateur

En die cleaner van 12€ & dat ik zijn kicksysteem getuned heb vergeet hij te vertellen , maar daar heeft Fredzz wel een hoop foto’s van.
                                  Je moest deze zien vandaag,een machtig fotomachien rond zijne nek.Hij was een echte paparazzi fotograaf vandaag.Probeer die billekes maar eens op zijn plaats te krijgen,met een paar duizend bliksemschichten.
                                  Ik heb zelfs met mijn scooter-reparatie-set naar hem gedreigd.Ik denk dat iedereen nu wel weet wat dat setje inhoud.

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.