Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Niet echt ter zake, maar die extra poorten, heb je die zelf gemaakt? Ze zijn best extreem! Die bovenste is precies een deps poort lijkt wel!

Heeft tonni die boosterpoortjes ook wat vergroot(op de cilinder)?

Naja succes met je blokkie.

Herr Flick
      Topic starter

nee DEPS is wel wat groter hoor, qua hoogte ongeveer nog zo’n stuk hoger.

Niks is vergroot in mijn cilinder, hij word later nog wel getuned denk ik.
        Ik heb wel een oud model van deze cilinder, 5 jaar terug ofzo ?? misschien was die wat anders

beterrrrr :!:pest 😀 hehehehe

nou hoop dat me blokje er snel weer onder hangt (kut sgool ook..)

en ja die poorten heb ik zelf gemaakt, de ene poort in t grote carter heb ikniet weer bewerkt want ik durf t nauwelijks weer aan omdat dit eigenlijk een perfect cartertje is!! dus gelieve maar 1/5e spoeling niet daar door die poort dan een hoop werk + dat t mis kan gaan heheh

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

November Rain
        Bijdrager

hmmm als je het nou het opgelost.. zal ie dalijk nog “lekken”

die 42mm evo is een “nutterik” bij die uitlaatpoort wordt ie altijd vies.. (kijk maar bij iedereen na :P) dus dat hoort wel zo..

en j e moet eens wat voorzichtiger doen met die voetpakking erop te zette…

Herr Flick
          Topic starter

Nou t blok wou gewoon niet goed lopen en alles liep eigenlijk best stront.

Ik werd ook gek van de contactpunten enzo en heb dus een electronisch blokje gekocht met de ontsteking erbij.
            Toen heb ik ook een compleet kickstart speedengine besteld, t gaat om deze :

Was gelukkig maar 5 euro duurder als normale speedengine en hier zitten zelfs bijde keerringen bij, dus extra mooi.

jammergenoeg kreeg ik vanmiddag een mailtje met een beetje vertraging :

Hello Thomas

Het carter is het probleem, hij is spoorloos.
            Ik heb al een andere besteld in Italie, maar dat duurd ongeveer 2 weken eer ik het heb.

wil je daar op wachten of liefen dat we het geld terug storten.
            Laat het me maar even weten.

Sorry, daar had ik geen rekeing mee gehouden dat hij spoorloos zou zijn,
            volgends de computer hebben we er 1 op voorraad,
            maar we hebben allees omgekeerd, maar kunnen hem nergens vinden.

Prettig weekend !

Dus t word nog even wachten met de pret, gelukkig is men 42alu nog steeds zo toen ik m kocht echt supermooi.

slotspeling is nog maar 0.2-0.3 en is dus als nieuw en nergens zwart op de zuiger of een krasje of wat, TOP!

Voor de mensen die denken van die kickstart speedengine, tis dus compleet speedengine dus er past ook 80cc in en zijn dus de gewone polini poorten in gemaakt, ik heb dus niet een groot carterhelft van speedengine en kleine orgineel kickstart maar compleet polini.

Morgen maar even me cdi’tje alvast monteren voor de leuk ofzo 😛 heb niet veel te doen want wil graag speedengine monteren 🙁

en natuurlijk het beruchte filmpje ; http://rapidshare.de/files/15786794/Herr_Flick_Evo_Malossi_Time.wmv.html

haha vet dom ik @ de camera

Gele Racefrikandel

Edjuh
            Bijdrager

Malossi heeft ook een kickstart versie van het reedvalve blok;), kijk maar op anglodutch

Vespaflappie
              Bijdrager

Edjuh :
                Malossi heeft ook een kickstart versie van het reedvalve blok;), kijk maar op anglodutch

Oud nieuws:P

Maargoed, vollewangen kickkruk bestaat niet dus je haalt nooit 100% eruit…

Herr Flick
                Topic starter

Weer een beetje nieuws,

heb een mailtje van 50cc gekregen :

Hallo Thomas

....heel slecht nieuws...Ik heb net mail van Polini gehad.. ze worden niet meer gemaakt.
                  Het spijd me, kan je je bank rekening nummer ff doormailen, dan storten we je betaling terug.

Sorry...

Hier baalde ik dus errrrrrrrrug van, toen mailde ik hun terug WANTTTT in hun computer stond dat ze 1 hebben in hun magazijn!

Misschien zijn ze die beetje zoek geraakt ofzo tijdens hun verhuizing, ze gaan nu dit hele weekend hun magazijn over de kop halen om mijn carter te zoeken.

Als ze m niet kunnen vinden zit er nix anders op dan kick speedengine kopen en me oude carterhelft erop, maarja heb liever een cartersetje dat bij elkaar hoort natuurlijk! daar heb ik voor betaalt.

——————–

Iets geheel anders, had laatst een elec blokje gekocht zonder cilinder etc (krukas, carters, complete elec ontsteking) en ik zit al 2 week zonder brommer.

Dus ik dacht ik kwak me 42alu er ff op en zet t blokje eronder en alle draadjes + mijn zelfgemaakte min CDI draad,
                  Wat dacht je ? 1 keer duwtje en hij liep! als een zonnetje 😀 mooi stationair enzo. ga nog wel even test ritje maken want het is hier best kut weer (druppelen etc)

alles bij elkaar ; speedengine hopen dat ze die vinden, anders ben ik pisseddd!

Gele Racefrikandel

Herr Flick
                  Topic starter

nou weer wat nieuws van mijn kant,

de complete kickstart speedengine hebben ze niet gevonden en zal dus ook wel niet doorgaan.
                    Nu heb ik inplaats daarvan een gewone elec speedengine aangeschaft en die sturen ze vandaag op.

Nu kon ik mijn kleine kickstart carter niet meer gebruiken omdat die gewoon lager is als de rest ( op al me cartertjes)

Nu heb ik via November rain een mix kleine carterhelft gekocht + mix krukas :boos heb ik niet veel aan maartog 😛 haha.

T enige waar ik een beetje van baal is dat ik opnieuw de poorterij in t kleine cartertje moet maken, maarja des te beter dan de vorige kan ik dan maken.

Je zal wel denken, huh mix en kickstart ? ja, in een mix klein carter past gewoon de kickstart en ook de zelfde keerring.
                    Alleen zit hij nu ipv met 3 maar met 2 vast. maar dit maakt toch niet uit want je kickt immers tog naar achter dus is de achterste eig-en-lijk niet nodig..
                    en t voordeel voor mij, t blokje past hopelijk wat makkelijker tussen t frame.

Verder nog wat fototjes geschoten van me krukas, verschil tussen std en zelfgefreesde kruk, me poorterij van me vorige blokje en de ongelijkis van de carters (dat waarschijnlijk slecht te zien is)

Hier me race-kickstart-krukassie

poorterij

Hier is de ongelijkenis wel een beetje te zien, wat je ziet zo groot is het randje ook

Hier valt het ook een beetje te zien

De poorten van t kleine kickstart carter (niet meer bruikbaar deze jammergenoeg)

inlaatje was opzich wel mooi

hier is t verschil tussen normaal en race krukas te zien, dit is wel zelfgefreesd (gezaagd in mijn geval) en bij een racekrukas uit de fabriek hebben ze wel die halve rondjes gemaakt, en niet zo schuin maar dit werkt net zo goed

Hier zie je t verschil nog tussen het normale kickstart cartertje en de mix, de voorste punten zijn dus het zelfde en het gat ook (gelukkig)

als de speedengine er is komen vast wel een paar fototjes, maar iedereen zal vast wel de speedengine hebben gezien

Greetz thomas

Gele Racefrikandel

Edjuh
                    Bijdrager

Ik vraag me wel eens af of het echt net zo goed werkt, een zelfgefreesde(zaagde) kruk zonder ‘bolling’/ versus racekrukas mét bolling, jij zegt dat het niet uitmaakt, maar hoe weet je dat?

Ik denk dat als ik eens zo’n krukkie frees, zeker probeer zo’n schepvorm te maken.

Herr Flick
                      Topic starter

maakt zover ik weet en als ik er over na denk niet veel uit, hij sluit de inlaat af of hij zeg m open, er nou een bolling zit tussen de dichting of opening moet t niet veel uitmaken.

tonni zal dit nog wel lezen en heeft hier misschien wel een verklaring of uitleg over

Gele Racefrikandel

Edjuh
                        Bijdrager

Ja als ik het heel simpel bekijk(ik kan ook niet anders:nerd), neemt hij ietsje makkelijker mengsel mee, het zal dan wel heel weinig schelen.

Tonni
                          Moderator

Ik heb beide manieren van krukas fresen wel eens geprobeerd, maakt bij mij geen merkbaar verschil.

@Flick: over dat kleine carterdeel van een mix, heb je dat nou onthouden omdat ik het je laatst verteld heb, of ben je daar zelf achter gekomen?? Ik heb dat vanaf het begin al als kickstart carterhelft, vanwege precies dezelfde redenen als jij nu noemt!! (na-aper..:pest)

Je kan daarmee inderdaad je blok veel makkelijker onder je Ciaotje krijgen, en als je vario hebt en dus niet zoveel aan je blok hoeft te stellen, hoef je zelfs geen stuk uit je frame zagen. Je moet dan wel de derde ophangpunt van je kickstart stukje afzagen, maar met de andere twee en de passing (plus het feit dat je er kracht op zet naar achteren) zit het nog steeds oersterk vast.

Kijk maar eens goed op deze foto!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
                            Topic starter

na aper ?? haha 😉

Ik heb het er een keer met jou over gehad, en een mix carterhelft was makkelijker te krijgen dan een kickstart carterhelft.

deze heb ik ook nog eens goedkoop kunnen krijgen, heb hem gekozen omdat hij dan makkelijker tussen me brug wil

Gele Racefrikandel

woe
                              Bijdrager

waarom dan moeilijk doen met je mixcarter aan passen???

je kan je speedengine toch uitboren voor die kickstart????

Herr Flick
                                Topic starter

hahaha nee nee 😉 dat wil nie, zitten ook geen punten voor het kickstart montage daar. ik snap nog steeds niet helemaal wat polini daarmee heeft gemaakt maar de punten zitten op een andere plek en als je t zou uitboren heb je geen plek voor oliekeerring dus t kan niet 😕 beetje vaag soms

Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.