Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 december 2006 om 23:03 #269818
weer wat lol gehad gister ; filmpje, http://www.youtube.com/watch?v=KeJqehgwEks
binnenkort toerenteller fixen, het ligt aan de verlengde toerenteller kabel ben ik achter komen (zij de scooterboer..)
ook komen binnenkort nieuwe zuigerveertjes weer op (mag met die 80polini al na 1500km), ga dan ook gelijk bovenkant zuiger en cilinderkop leeg maken van roet en ff mooi polijsten.
ook heb ik de simonini racing demper gepolijst, als hij weer onder de brommer zit komt wel een fototje..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 december 2006 om 23:08 #269819Hij wil wel he 😀
Lekker geluidje
Wie rijd hans?10 december 2006 om 23:13 #269820yezz 😛
Gele Racefrikandel10 december 2006 om 23:18 #269821Werkt goed hè die standaard krukas;)
Maar hij lijkt echt goed te trekken, makkenlijk in wheely:) Maar je moet dus nu echt een originele toerenteller kabel ervoor kopen want anders wijkt hij dus af !?:|
Als je polini 80 er dan toch vanaf gaat:
– Poortmap maken
– Uitlaatpoort vergroten
– boosterpoorten fatsoeneren, zodat er wel mengsel doorheen kan (ja ik vind ze te klein)=)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 december 2006 om 23:52 #269822wat klinkt een brommer met een simo racing tog mooi he.
ik heb hem er ook weer onder.
die top one is me eraf geflikkerd:P
en in top scheelt het me tog wel veel.
ik hou nu de scooter van een vriend van me goed bij.
hij rijd 100 op zijn teller.
en ik rij hem net weg.
maar hoe zit het met de topsnelheid van je brommer flicky???11 december 2006 om 00:28 #269823joey636 :
wat klinkt een brommer met een simo racing tog mooi he.
ik heb hem er ook weer onder.
die top one is me eraf geflikkerd:P
en in top scheelt het me tog wel veel.
ik hou nu de scooter van een vriend van me goed bij.
hij rijd 100 op zijn teller.
en ik rij hem net weg.
maar hoe zit het met de topsnelheid van je brommer flicky???je haalt met die set-up de 100 niet, dan moet hij egt een fucked telller hebben
11 december 2006 om 02:36 #269824Snelheid meten doe je niet op scooter tellers !
Men nemen een 80km/h weg 🙂 gaat lekker naast de auto’s rijden en voila dan kan je zien dat je 80 gaat.
Autoteller mot je het gewoon mee meten, maar idd thomas zijn ciao trekt makkelijk wheely alleen vond ik hem met RODE drukveer echt ZWAAAAAR agressief rijden mis dat nu wel een beetje.
11 december 2006 om 08:30 #269825ik zech tog ook niet dat die teller klopt maar meer dan 10-15km/h kan die tog echt niet afwijken.
naar mijn mening tenminste sorry voor de oftopic11 december 2006 om 17:07 #269826Joey dat geluidje is zeker lekker alleen heeft hij nog demperwol he 😀
Die top one v jou ziet er echt mooi uit maar voor prestatie zou k ook voor de racing gaan, ik hoorde vanmiddag ineens hard geluid k kijk om en zie je nog net ff rijden in roermond 🙂
11 december 2006 om 17:35 #269828Jacky :
hansieb :
Snelheid meten doe je niet op scooter tellers !Men nemen een 80km/h weg 🙂 gaat lekker naast de auto’s rijden en voila dan kan je zien dat je 80 gaat.
Autoteller mot je het gewoon mee meten, maar idd thomas zijn ciao trekt makkelijk wheely alleen vond ik hem met RODE drukveer echt ZWAAAAAR agressief rijden mis dat nu wel een beetje.
Maar dan heb ik een snelheid op autoteller…( die nogal hoog is voor de setup volgens hun) En dan zeggen ze autoteller wijkt ook 5-10 km af! Maar zou een autoteller dan zelfde aangeven dan een digitale teller?
Autotellers wijken amper af, de politie houd een marge aan van 5%. Dit is dus MAXimaal waar de overheid rekening mee houd kwa afwijking. Overheid moet altijd ruime marges nemen vanwege die ouwe brakke bakken op de weg, dus zeg dat het met een nieuwe auto maby net 1-2% is. Dit is verwaarloosbaar, maar scootertellers zitten er wel vaak goed naast. Deze zijn meestal hetzelfde opgebouwd als die in je vespa-tje zitten. Een door het wiel aangedreven magneetje, daaromheen een metalen schaal, die weer aan de wijzer vast zit. De wijzer zit ook aan een veertje vast.
Hoe sneller het magneetje (dus het wiel) ronddraait, hoe groter de kracht is die het metalen schaaltje op het wijzertje / veertje uit kan oefenen. Daardoor draait het wijzertje net iets verder en geeft hij een hogere snelheid aan.
Er zijn bij deze meters zo veel dingen die af kunnen wijken: sterkte magneetje, afstand magneetje tot schaaltje, sterkte van veertje, vrijving in draaimechanisme, niet preciese vertanding tussen wiel en teller. Dit alles bij elkaar opgeteld geeft een ongelooflijke afwijking. Natuurlijk kan het zijn dat een scooterteller wel klopt !! Dan zijn “toevallig” al de genoemde afwijkingen niet zo groot.
Maar ik zelf zou nooit de snelheid op een analoge scooterteller vertrouwen, natuurlijk wel op die Di-tech gevallen met digitale teller.
Thomas: Gooi die Zeta er eens onder als je de polini 80 eronder vandaan hebt gehaald ! ik ben zwaar benieuwd hoe hij nu rijd;)
Home made engine dyno11 december 2006 om 17:46 #269827hansieb :
Snelheid meten doe je niet op scooter tellers !Men nemen een 80km/h weg 🙂 gaat lekker naast de auto’s rijden en voila dan kan je zien dat je 80 gaat.
Maar dan heb ik een snelheid op autoteller…( die nogal hoog is voor de setup volgens hun) En dan zeggen ze autoteller wijkt ook 5-10 km af! Maar zou een autoteller dan zelfde aangeven dan een digitale teller?
14 december 2006 om 17:09 #269884vandaag weer van jeannot een 14mm spruitstuk gekregen 🙂 en blingt ook nog mooi 😛 wuahaha (moest ik van hem zeggen hoor)

Dit gaat er waarschijnlijk samen onder met nieuwe zuigerveertjes die ik morgen krijg,
aangezien ik nu nog een 13mm carb heb zal ik niet superveel verschil merken denk ik.Ik wil mijn lucht-fijnafsteller carburateur ervoor gebruiken.

als je dus goed kijkt zie je 2 extra schroefjes erbij (meeste weten het wel), zit een luchtschroef bij in (afstellen!!!!!!! :D) en een sproeier fijnafsteller (deze is erg gevoelig schijnt)
het jammere is alleen dat het ophang punt van de carb waar je het schroefje doorheen is afgebroken en moet ik laten tig lassen
ondertussen ook me reserve elec blokje in elkaar gezet met nog een soortement van *snel krukasje* erin.
poorterij gefreest voor 70dr, maar andere cilinders willen er ook wel prima op. inlaat is niet extreem groot maar gewoon wel redelijk groot.

drijfstangetje vind ik wel mooi van dat krukasje 😉
Gele Racefrikandel14 december 2006 om 17:18 #269885
Rebelis die 14 door hem zelf opgeboort?
want is niet zo breed aan randen of lijkt dat maar zo?
en die carb van je is dat niet gwn zon phgb systeem met 3 sproeier instellingen?14 december 2006 om 18:11 #269887is idd goed gebeurt, de rand is precies 1mm dik (buitenzijde is namelijk 16mm)
Gele Racefrikandel14 december 2006 om 19:45 #269890Ja, en nu dwing je jezelf bijna om die carburateur te laten maken hè…. Ik zou hem eerst uitboren en daarna pas laten lassen. Mocht het uitboren fout gaan dan heb je tenminste de moeite niet gehad om dat ding te laten lassen.
Ben benieuwd of het verschil gaat geven op (top/optrekken) Mischien moet je ook wel overstappen naar een polini filter waarvan de bovenkant geheel afgeknipt is, die laten meer lucht door dan die malossie filters. (en meer rotzooi)
Als jou spruitstukje afbreekt is het niet zo’n ramp, kun je er gewoon weer een andere op schroeven:)
Dus ik wacht af totdat je met 14mm rondrijd:)
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.