Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 oktober 2006 om 22:56 #269603
maar barry bijv bij jou simo blok heb je dan wel gewoone vonken enzo…want wnr krijg je dat precies als je kabel gaar is ofzo?
31 oktober 2006 om 23:39 #269604sorry voor offtopic
Moeten we nu allemaal met zo’n dop gaan rijden die geen 5 kohm weerstand heeft??
En is dit wel goed voor je blokje of wat dan ook?Vind namelijk dat me brommertje nu ook prima loopt, wordt dit dan nog beter??
1 november 2006 om 07:27 #269605Optimus :
sorry voor offtopicMoeten we nu allemaal met zo’n dop gaan rijden die geen 5 kohm weerstand heeft??
En is dit wel goed voor je blokje of wat dan ook?Vind namelijk dat me brommertje nu ook prima loopt, wordt dit dan nog beter??
Luister,als je met contactpunten rijd krijg je tussen de punten vonkjes bij het openen & sluiten.Dit kan storing veroorzaken op radio’s & televisies.Om dit te elimineren heb je dus een onstoorde bougiekop nodig.
Bij CDI ontstekingen heb je dit niet , evenals bij binnenrotoren.Dus heb je bij deze een ontstoorde nodig,of zelfs geen.Indien je geen kop gebruikt & je rijd met regenweer,valt je brommer na enkele meters uit & krijg je vonken overal,probeer maar eens & je zal het wel eens voelen dan.
Ook geeft een CDI veel hevigere & hetere vonken.En daar kunnen die weerstanden nu eenmaal slecht tegen.
Eigenlijk staat deze weerstand in serie,dus tussen de kabel,en je bougie.Als deze doorslaat,creër je in je bougiekop een vonk,en ook tussen je bougie elektrode krijg je een vonk.
Dus,een voorbeeld:
Je vonk aan de bougie moet 2cm zijn,
Indien je dan een vonk in de kop hebt,zal deze 1cm zijn & aan je bougie ook 1cm.Dus daardoor vonkt Je bougie niet hevig genoeg meer.
Een praktijkschakeling kun je vlug zelf maken.
-neem een gloeilamp van bv.100W & stop de stekker in het stopcontact.De lamp brand op vol vermogen.-Zet nu 2 lampen van 100w in serie.Dan branden ze nog maar op half vermogen,over elke lamp staat nu 110v,inplaats van 220V.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn tekst hebben.Aan OPTIMUS:Uw vraag is Geen OFTOPIC,maar een normale vraag die ik met plezier beantwoord heb.
Barry
1 november 2006 om 07:33 #269606en als je dan 1 lamp uit de fitting haald dan gaan ze allebei uit.
denk maar eens aan bepaalde soorten van een kerstboom verlichting1 november 2006 om 07:46 #269607@ Joey636,jij hebt het begrepen zo te zien.
@Kwafo;Deze mag je eigenlijk elk jaar vervangen.Door olie,benzine,weersomstandigheden,word deze kabel hard.Zo kunnen er haarscheurtjes ontstaan & als daar juist je kabel dicht bij het frame loopt kun je daar kruipstromen krijgen,waardoor je bougie minder hard vonkt.Ik vind de siliconenkabels de beste,maar ze zijn ook duurder.Kijk naar de foto van Hansieb.
1 november 2006 om 08:43 #269608Ik meen dat NGK bougi’s met een R erop ook ontstoord zijn.
Geldt daarvoor hetzelfde probleem als bij een ontstoorde bougidop?1 november 2006 om 09:59 #269609idd zoals tjoep al zegt had ik hier ook nog nooit van gehoord. Dus bedankt barry voor de info 😉
Maar dan toch nog 1 vraag is het dan ook zo dat dus alle ciaos met elec.blokje dus nieuw verkocht worden met een bougie dop zonder weerstand????
1 november 2006 om 10:10 #269610Op 50c is het niet nodig check scooters , daar had ik ook zon orginele NGK dop op.
1 november 2006 om 11:03 #269611dat ik er zo op door vraag is natuurlijk omdat ik mijn ontsteking niet kapot of beschadigd wil hebben. Ben pas sinds kort in bezit van een elec.blokje en wil het nog wel effe heel houden :)))))
groetjes me
2 november 2006 om 11:27 #269612Maat van me heeft ook een elec kickblok nergens last van ding gaat met gemak 85km/h die heeft gewoon een champion bougie dop.
2 november 2006 om 11:46 #269613Wat ik een beetje vreemd vind is het volgende:
In de NGK -R bougies zit er Paralel aan de 2 electrodes een weerstand van 5kOhm, dat deze daar zit kan ik wel verklaren. Is de spanning niet hoog genoeg om over te slaan tussen de 2 electrodes dan moet deze spanning weggewerkt worden: Door middel van de 5kOhm weerstand die paralel aan de electrodes staat.
In een bougiedop zit volgens barry een 5kOhm weerstand die in Serie met de bougie staat. Dit begrijp ik niet. Is de spanning niet hoog genoeg om over te slaan tussen de 2 electrodes dan doet de 5kOhm weerstand NIETS, er is namelijk dan geen gesloten stroomkring en die weerstand kan dan ook niets uithalen.
Die weerstand zorgt dan ook alleen maar voor een kleinere vonk, als de vonk eenmaal overgeslagen is heeft dat deel van de stroomkring ene hele lage weerstand. (kijk maar naar lassen, je kunt gemakkenlijk 130 ampere door de lucht jagen als je de vlamboog maar gestart bent. Zet je in serie van je electrode een weerstand, dan zul je dus nooit goed meer kunnen lassen.
Daarom vind ik een 5kOhm weerstand paralel aan een bougie aansluiten zo wazig, het helpt naar mijn idee niet, en het maakt je vonk alleenmaar zwakker:S
Volgens mijn brommerboer (niet te veel waarde aan hechten) heb je een R-bougie nodig voor Electronisch ontstoken blokken, dit vind ik raar want in die CDI unit hadden ze dan toch ook gewoon zo
n 5kOhm weerstand paralel aan de bougiekabel en de massa kunnen aansluiten:SIn CP ontstoken blokken zit niet zo’n stuk electronica dus is het (al fabrieksmatig) plaatsen van zo’n weerstand veel minder voor de hand liggend. Door de stroomkring van de bobine altijd gesloten te hebben (dmv 5kOhm weerstand) zorg je ervoro dat er geen rare inductiespanningen kunnen ontstaan die andere electronica kan storen.
Ik ga nog maar eens goed op zoek op internet naar hoe het precies zit, want volgens mij klopt het zo niet helemaal:S
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 november 2006 om 20:29 #269614zo ik ga eerdaags nieuwe ontstekings troep halen, bougie, ngk racebougiedop + kabel.
een ander cdi heb ik nu, met een 2e pinasco (jaja..) en een andere ontsteking.
heel raar maar t blokje wat ik geruild heb tegen “iets” had gewoon aan het vliegwiel meer compressie (50cc blok he) dan mijn 80cc blok..
leek wel of het aan mijn ontsteking ligt die niet genoeg stroomwekt/pakt of dergelijke.
nouja updatje komt binnenkort wel weer
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 november 2006 om 21:47 #269615Herr FlicK :
heel raar maar t blokje wat ik geruild heb tegen “iets” had gewoon aan het vliegwiel meer compressie (50cc blok he) dan mijn 80cc blok.
Zit je tegenwoordig in de illegale handel ofzo? Geheimzinnig gedoe.:pest
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 november 2006 om 21:49 #269616Thomas zit in de bier handel 🙂 dat wil die maar al te graag kwijt hehehe.
2 november 2006 om 21:50 #269617hahaha nee heb t eerst nog even niet gezegd omdat ik veel pmtjes kreeg over dat iedereen mijn malossi blok wou.
heb t geruild tegen malossi blok, even ruil vond ik zelf. ik rij niet met contactpunten namelijk.
niet met de carburateur kit en cilinder.daar heb ik t dus tegen geruild.
heb nu ook 2 kickstart kettingjes erbij (3 intotaal dus)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.