Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 oktober 2006 om 15:39 #269564
Verkoop je het blok ook?:)Als het een interessant prijsje is ben ik zeker geinteresseerd!
25 oktober 2006 om 16:50 #269565Herr FlicK :
als er vrijwilligers zijn voor het blok die het willen testen 😛 dat mag 😛 hahahJe weet wie er over een tijdje waarschijnlijk naar groningen komt 😉
En, wheelyfilmpje wordt morgen door ivar en mij gemaakt, mists het goed weer is, maar ik begin nu wel door te krijgen hoe je wind van opzij compenseerd:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 oktober 2006 om 18:47 #269576nou word soms wel beetje gek van mijn brommer..
loopt opzich redelijk alsie t doet maar niet zoals t moet!Het lijkt wel een beetje of elke cilinder t zelfde doet (behalve 80polini, die wat meer toeren en power) maar qua snelheid is t eigenlijk allemaal precies t zelfde :S
ik snap er geen flikker van en heb nu echt zoveel geprobeert.
Wou eigenlijk nieuw blokje beginnen (maarja de kickstart speedengine heeft barry mee genomen grmbl grmbl).Ik heb zelf t gevoel dat het mijn ontsteking is ofzo, terwijl ik die tog al 1 keer heb vernieuwd.
Hij vonkt ook niet goed genoeg na mijn weten, iedereen heeft t altijd over dikke vonken(regen) en dat heb ik eigenlijk (nooit) echt gehad.
laatste keer dat ik had gechecked was het een klein blauw vonkje maar weet niet helemaal cker meer maar ook niet elke slag.Helemaal het ergste is dat hij ook niet zo hard loopt als die moet lopen, laatst nog even getest met 2 uitlaten (proma cc en simonini racing) en de simonini racing rijd dan het beste, trekt in hoge toeren en op hoge snelheid toch makkelijker naar de top.
maar met 74 digi houd hij er gewoon mee op, en zo gek veel toeren maakt hij ook weer niet.
zelf denk ik dat het iets met de ontsteking is maar die heb ik alwel een keer vervangen :S
Kan het pinasco vliegwiel ook stuk zijn of is dat niet echt mogelijk ?
Ik ga er vanuit dat ik redelijk makkelijk over de 75 kom (die 74 was beetje liggend erop) maar ik wil eigenlijk tog wel minimaaal 80-85 halen cker met mijn malossi vertanding en de “redelijk” dikke setup..
Lang verhaal kort te maken
-Gaat simpel weg gewoon te langzaam
-Ontsteking niet helemaal snor
-Start slecht en onregelmatig lopen als hij koud is
-Soms bougie killer
-Bij redelijk goed stationair lopen ineens rustig uitvallenik wil dit fixen!
ALLEEN NUTTIGE REACTIES GRAAG
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 oktober 2006 om 18:51 #269577Handig om misschien even een STD elec vliegwiel erop te zetten.
Idd hij gaat niet snel , maarja die dikke vonken heb ik idd nog nooit bij jou gezien zou wel moeten vraag ALRIK maar daar knetterde die als een gek.
30 oktober 2006 om 19:43 #269580misschien is het magnetisch veld verzwakt,maaaaaaaaaar ik denk dat het probleem bij de CDI zit.Kan niet dat géén 1 cilinder het niet goed doet.
Vervang de CDI & je spoelen eens.30 oktober 2006 om 21:38 #269582ik zal eerdaags eens een ander CDItje proberen, en binnenkort ook eens met tonni stoeien aan de brommers. (moet ie wel ff wat stuff mee nemen)
Gele Racefrikandel30 oktober 2006 om 21:52 #269583probeer ook eens een ander vliegwiel miss dat ie dan wel harder wil ik zou gewoon van alles proberen miss dat ut ergens aan ligt bijv gewoon ff checken miss eens andere achter vario proberen niet zon ”race” vario mar gewoone…..
30 oktober 2006 om 21:56 #269584murkus :
probeer ook eens een ander vliegwiel miss dat ie dan wel harder wil ik zou gewoon van alles proberen miss dat ut ergens aan ligt bijv gewoon ff checken miss eens andere achter vario proberen niet zon ”race” vario mar gewoone…..Koppeling bedoel jij 😉
30 oktober 2006 om 21:58 #269585ja joh wat jij wil:P hij weet wel wak bdoel:P
30 oktober 2006 om 22:01 #269586juist ja 😉 hierbij bedoelde ik een beejte antwoorden waar ik niks aan heb.
ik rij met vario en heb neit voor niets een race voorvario en snelle (malossi) vertanding.
ik wil niet met koppeling gaan rijden
Gele Racefrikandel30 oktober 2006 om 22:53 #269589hey tommy 😀 probeer dan wel een brommer cdi he of een onbegrensde zo’n imi ding weet je wel
31 oktober 2006 om 22:28 #269599oké,Ik heb vandaag met een garagist gepraat & het over uw probleem gehad , waarna hij even moest lachen.
Dit probleem komt nogal vaak voor vertelde hij me.In een bougiekop zit een 5 Kohm weerstand.Deze zorgt voor ontstoring.Deze heb je dus nodig met contactpunten!!!!!
Voor CDI & binnenrotors heb je dus eigenlijk geen bougiekop nodig-of zeker één zonder ingebouwde weerstand.
Wat je zeker moet proberen=
-draai je kop eraf.
-Strip een stuk van de bougiekabel (ongeveer 2cm).
-nu,draai,als je dit hebt het topje van de bougie.
-plaats een ringetje.
-Draai het stukje ontstripte kabel rond het schroefdraad.
-plaats terug een ringetje.
-Monteer het topje;of een moer & draai dit vast.
Probeer zo eens te rijden,maar ENKEL ALS HET DROOG IS op de baan.Met mijn 1/5 de modelauto heb ik ook constant problemen.Ik heb vanmiddag de raad van die man opgevolgd & nu draait deze zoals een zonnetje.
Met mijn Sprocatti kreeg ik grote vonken,maar na montage van een NGK bougiedop,had ik nog enkel kleine vonkjes.
Dit heb je zelf gezien in die winkel in Groningen hé Thomas.Punt 2:
Een bougiekabel verslijt ook,raar maar waar.Deze kan kruipstromen veroorzaken zodat je bougie nog amper vonkt & deze gaat dan stuk door slechte verbranding.Ik hoop je geholpen te hebben.En laat ons iets weten wat de resultaten zijn.
succes ermee
Barry the Bear
31 oktober 2006 om 22:43 #269600Barry zon ding hebben ze op scooters heel veel zou dat het oplossen?
31 oktober 2006 om 22:45 #269601hansieb :
Barry zon ding hebben ze op scooters heel veel zou dat het oplossen?
Goed punt voor U Hanske,dit is dus een kop zonder ontstoring.
31 oktober 2006 om 22:51 #269602Ik wou zowiezo al zon ding kopen 🙂 ik vind hem mooi maar ik wist niet dat er verschil in zat.
Wel grappig want thomas zijn ciao VONKT echt heel zachtjes terwijil ik bij AA-t echt hele mooie blauwe vonken hebben gezien die zowat van de kop afketsten.
Hij zou gewoon erg goed moeten vonken!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.