Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 februari 2006 om 22:50 #268377
hehe ik hooop het ook voor je 🙂 ik ben beniwued 90 moet toh wel makkelijk te haeln zijn lijkt mij :O
5 februari 2006 om 05:48 #268378En ben je er al uit? Was de drukveer het probleem of is het nog niet goed nu???
I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 februari 2006 om 11:53 #268379Tonni :
En ben je er al uit? Was de drukveer het probleem of is het nog niet goed nu???jah wou ik ook al weten, heb je hem al getest zoals je zei…?
5 februari 2006 om 13:27 #268380Heb getest, merk verschil maar de vario trekt m gewoon niet door op zen top.
Mijn snaar is at the moment ook te lang waardoor hij superslap op top komt te staan of eigenlijk niet op top komt dus.
meestal komt de vario @ 70-75 ongeveer op het midden – 3 kwart.
heb nieuwe vsnaar besteld een kortere + heb nu een zilveren drukveer gemonteerd maar moet nog gaan testen.
deze drukveer is slapper en hoop dat hij m misschien dan wel trekt op top.
kwestie van proberen/onderdelen etc. het ligt iig wel aan de afstelling en vario onderdelen.
/thomas
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 februari 2006 om 18:36 #268383Weer wat nieuws in me perso!!
DEPRESSIE!!!!!!!
hij begint eigenlijk steeds slechter te lopen en loopt gewoon verrot, start op-zich redelijk (nog matig vind ik) heeft er soms wel problemen mee.
stationair looptie redelijk maar hij loopt gewoon echt NIET HARD!!.
Heb ook al std vertanding geprobeert. trektie zeker harder maar alsie warm is niet heel denderend weer ofzo.Ik heb waarschijnlijk nu (ja alweer) t probleem gevonden maar hoe ik t ga fixen weet ik niet.
Tis eigenlijk een best dom probleem.

Let niet op de krukas trouwens, is een plaatje hier van t forum gehaald.
Maar toen ik vorige keer een ander carterhelft had + racekrukas (zelf gedaan) en nieuwe cilinder enzo, kwam ik erachter dat er dus hoogte ruimte zit tussen de helften. Het grote of kleine deel is 1mm hoger dan de rest, ik weet niet meer precies hoe hoog maar iig NIET vlak.
Heb hier nog 2 blokjes en als ik die zo bekijk zijn die gewoon heel mooi vlak en voel je bijna geen ruimte.
bij mij is dat dus wel zo.Denk dat daar ook t probleem is met lekkage, hij lekt niet zozeer meer bij de uitlaatpoort maar egt onder de voetpakking en daaronder ook gewoon.
Ook qua setup en dingen heb ik alles geprobeert, op alles rijd hij anders maar kan zo niet veel testen omdat iets niet klopt natuurlijk.
Vanmiddag had ik top one met 8 gram rollen ofzo, even om te testen maar gaat maar 60 met moeite!!!! en maakt nog redelijk wat toeren.Oftewel, ik weet nog niet hoe ik dit ga fixen maar iig vrijdag middag als t weekend is t blok eronder weg en iig de cilidner eraf (nog niet weer eraf gehad sinds blok in elkaar..) en maar kijken hoe ik t ga oplossen..
veel text maar als je t maar begrijpt
Gele Racefrikandel27 februari 2006 om 22:36 #268384Dus als ik het goed begrijp past je kleine(kick) carter eigenlijk niet bij het grote carter?
Als je het niet kan verhelpen met extra pakking op het lagere carter, zal je toch iets anders moeten, oftewel blok uit elkaar?27 februari 2006 om 22:58 #268385uw hoogheid…
eej turk, er is een meeting georganiseerd op citta-forum, en omdat jij ook op die site zit kom jij dus ook he :D?!:Phansieb en iedereen anders gaan ook zover ik weet, als we geen mogelijkheid hebben om brommers mee te nemen ga ik niet, het is niet voor niets een brommer meeting…
hoor het wel…
your minion, fredzzz 😛
joo…27 februari 2006 om 23:14 #268386Fredzzz :
uw hoogheid…
eej turk, er is een meeting georganiseerd op citta-forum, en omdat jij ook op die site zit kom jij dus ook he :D?!:Phansieb en iedereen anders gaan ook zover ik weet, als we geen mogelijkheid hebben om brommers mee te nemen ga ik niet, het is niet voor niets een brommer meeting…
hoor het wel…
your minion, fredzzz 😛
joo…Gekke banaan dat ga je toch niet in herr flick zijn ding posten maarja 🙂 idd maarja er komt zowieso een meeting in grunn.
Dat zeg ik jullie nu zwart op wit.
EEN MEETING HIER IN GRUNN op naam van vespa-ciao.
27 februari 2006 om 23:18 #268387Ehh Flick, hierbij een serieus aanzoek om je vertanding evt. over te kopen, mocht je ’t nix vinden…….!
Laat me maar weten als ’t je wat lijkt…..:?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!28 februari 2006 om 02:25 #268388Haha, ik bied altijd 5 euri boven Japie dan:P
Moet ook nog ff zoeken voor zoiets;)
28 februari 2006 om 07:47 #268389ik ga men vertanding niet zomaar verkopen ..
Gele Racefrikandel28 februari 2006 om 12:06 #268390kun je miss niet hetzelfde doen als een kop afvlakken (ofzowiets),
dus dat je je kleine carterhelft iets afschuurt
(mocht je der nog steeds last van hebben als je je blokje uit elkaar hebt gehaald..)weenie of dat problemen kan opleveren dat je zuiger te hoog komt (??)..
mja, tis miss een idee..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.28 februari 2006 om 12:28 #268391hmm… mss als 1 deel lager ligt als de andere… dat er ruimte komt voor lekkage.. omdat de pakking tuurlijk hier niet voor gemaakt is. Dat die te “dun” is als het ware. Als dat zo is.. moet je ff wat pakkingpapier halen en heel de onderkant dichtkitte 😛
28 februari 2006 om 17:53 #268392nou heb t blok eronder weg gehaald.
dikke drap onderaan bij cilinder en over t carter enzo (heb hier fotos, zijn niet zo goed komt door webcam)

Nou toen de cilinder eraf, voetpakking zaten 2 scheurjtes in (onder waar die drap vandaag kwam en boven nog een)
je ziet ook precies waar die gelekt heeft op de cilinder want daar heeftie gewoon plekjes zegmaar.
Gelukkig ziet mijn er cilinder nog piekfijn uit!! ondanks de verkeerde afstelling omdat die bougie egt te arm staat (door die lekkage)

hier de voetpakking + blok

hier zat de carterpakking ook beetje raar als je boven kijkt

Gelukkig heb ik qua hoogte verschil nix meer, heel nihiel maar egt wel 3 x zo weinig als eerst. hoe t kan weet ik niet 😕 maar even nieuw voetpakkingkje erop + uitlaatpoort pakking heb ik ook nog nieuw gelukkig en hopen dat ik dan mag blazen!!

Jullie horen nog verder!
Gele Racefrikandel28 februari 2006 om 19:09 #268393Nice daarop natuurlijk al die shit daar bij je uitlaatpoort 🙂 ff nieuwe pakkingen en dan weer blazen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.