Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Enige dat ik nog wil zeggen: Er is nooit beweerd dat het tunen van alleen een uitlaatpoort niet helpt t.o. een stock poort, alleen dat je niet zo simpel kan redeneren: ik heb mijn BD verhoogd dus zal de cilinder beter presteren. Ik geef aan dat het niet zo simpel is bij een 2-takt. Het gaat om verhoudingen tussen de factoren, en het optimaliseren ervan.

Zelfde met je inlaat: de grootste inlaat presteert echt niet altijd maar het beste.

Als het echt zo eenvoudig was allemaal, waarom frees je dan niet meteen je poortje 5/6 mm omhoog en in de breedte? Dan heb je immers een nog veel hogere blowdown en zou ie volgens deze (veel te simpele) beredenering nog vééééél harder moeten terkken en rijden…

Ik neem aan dat we niet simpel zijn hier, en we ook weten dat er door de fabrikanten een compromis wordt gedaan bij het leveren van opgevoerd spul, waarbij er een balans is gezocht tussen de power, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Des te meer een cilinder levert, des te minder lang leeft ie over het algemeen.

Maar goed, wat mij betreft weer ontopic, en als je cilindertje nu beter presteert is dat heel mooi en daar ging het jou om.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
      Topic starter

Zo even klein updatetje, heb wat dingen erbij en verandert etc..

rood drukveertje malossi (best sterk..)

voordempertjes gepolijst

eurocilndro 50cc gekocht voor super weinig..

ben ook bezig met een cartersetje voor de fun aant maken (70deps op zen ultimate)
        poorterij dicht gemaakt met kneedbaar alu en alleen de deps poort erin frezen..

men collectie drukveren, gele en zilveren mist zilveren nog niet geovnden en gele zat er toen in 😛

powerbox op plek gezet

mooie selfmade demper

ciao ciao 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

mman
        Bijdrager

ziet er goed uit.

leuk carter idee die demper is vet:D

Nick_orginelli
          Bijdrager

vet!!! ziet er goed uit.

een powerbox heeft toch iets te maken met de verbranding ofniet:con

Jelle1989
            Bijdrager

dempertje beetje oldskool 8tig..:P

hansieb
              Moderator

Die rode drukveer rijd echt super lekker 🙂 vind ik.

jorikc

wat is een powerbox ??

Herr Flick
                  Topic starter

Wat doet een powerbox?

Een powerbox zorgt ervoor dat je brommer zuiniger gaat lopen. Bovendien wordt het vermogen er door verhoogd en worden toerengebieden met een slechte afstelling ?opgevangen? door de powerbox. Zo zullen dode toerengebieden gereduceerd worden na het installeren van een powerbox.

Heeft het wel nut op een brommer?

Het heeft wel degelijk nut op een brommer. Alleen zal het op een opgevoerde brommer meer nut hebben dan op een originele brommer. Dit hangt af van de overdruk/onderdruk techniek. Hoe groter het verschil tussen onder en overdruk is, hoe meer effect de powerbox zal hebben. Dit is omdat de powerbox simpelweg dan meer mengsel opneemt. Nu hangt de grootte van dat verschil af aan meerdere zaken.

Een hoger toerental. Hoe hoger het toerental, hoe korter maar hoe feller de stuwkracht terug de inlaat in is. Bovendien komt deze stuwkracht vaker voor.

Een grotere cilinderinhoud. Hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer stuwkracht terug de inlaat in is. Vergelijk het maar met een aquariumpompje en een brandweerpomp.

Nog wat overige factoren zoals de grootte van de inlaat, de kwaliteit van het membraan, grootte van spruitstuk, carburateur etc.

Gele Racefrikandel

jorikc

dank je voor de uitleg

Herr Flick
                      Topic starter

Jelle1989 :
                        dempertje beetje oldskool 8tig..:P

wat is er oldschool aan ? de dempertjes zijn gepolijst.. ? 😛

Gele Racefrikandel

Kay
                        Bijdrager

wat is er oldschool aan ? de dempertjes zijn gepolijst.. ? 😛

Hij heeft het over je uitlaatdemper..

TJOEP
                          Donateur

Wanneer denk je dat DEPS blok uit te proberen?

Ik zou namelijk graag het resultaat van dat freeswerk willen horen.
                            Omdat ik er (nog) geen goede ervaring mee heb. Valse lucht op die plek.

Pas trouwens op met het verwarmen van je carter: het ‘kneedbaar alu’ kan gaan uitzetten.

Herr Flick
                            Topic starter

ik laat het nog wel weten wat het oplevert, ik zet t blok in elkaar maar het is wel een CP blok, dus iemand anders mag van mij het blok uitproberen, hij komt niet onder me eigen brommertje

Gele Racefrikandel

JL
                              Bijdrager

TJOEP :
                                Wanneer denk je dat DEPS blok uit te proberen?

Ik zou namelijk graag het resultaat van dat freeswerk willen horen.
                                Omdat ik er (nog) geen goede ervaring mee heb. Valse lucht op die plek.

Pas trouwens op met het verwarmen van je carter: het ‘kneedbaar alu’ kan gaan uitzetten.

ik ben ook geintereseerd in hoe dat blokkie loopt…omdat ik ook een deps heb en die nog passend moet gaan maken op mn cartertje en dat kneedbaar alu kan gaan uitzetten ja zat ik ook aan te denken… wordt dat onder het rijden ook niet te warm????????

Herr Flick
                                Topic starter

ik rij er met me huidige setup ook mee, in me kleine carter een stuk gedaan van hoekig naar polini poort achtig, blijft gewoon goed zitten

Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.