Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 augustus 2006 om 17:55 #269175
heb ook ff de poortmap geupload en blowdown berekent.
blowdown kwam ik uit op 16.4 wat ik heel, heel erg laag vind.
misschien een rekenfoutje?hier issie..

had toevallig de 43mm deps ook nog berekent en daar kwam ik uit op 33 blowdown en dat is weer UBER hoog :S hmmz..
(heb tot nu toe 45 km erop zitten met inrijden, gaat niet redelijk snel met dit KLOTE weer. hij rijd iig wel lekker)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 augustus 2006 om 18:17 #269176Idd dat is een zwaaaar lage bd is het wel goedde?
11 augustus 2006 om 18:24 #269177hoezo klote weer hier ist zowa heel de dag droog geweest 😀
11 augustus 2006 om 18:33 #269178Woensdag middag eventjes een rondje gereden op Thomas ciao. Tering wat is dat ding snel:) Ik ben alleen koppelingbrommertjes gewend dus was dit ding echt zwaar snel. Echt een zwaar gaaf ciao’tje. :D=)
Wat ik ook wel mooi vond is dat Thomas de benzinekraan dichtdraaide en dat binnen 20 sec de vlotterbak leeg was, bij mij duurt dat wel een minuutje of langer…..
Remmen mag je nog wel wat aan doen zeg, die zijn echt te slecht op die snelle ciao van je, verder zijn die dempertjes ook relaxt, maar niet voor lange afstanden en dagelijks verkeer lijkt mij. Zijn wel goed voor hoge snelheden.
Dat je buren klagen over het lawaai snap ik wel hoor, wat een vreselijke herrie maakt dat geval, heb je onlangs de demperwol nog vervangen? 😉 Wil je als je cilinder is ingereden er eens een citty power onder gooien en kijken wat dat doet? Lijkt me wel lache om een keer te doen, kijken of een citty power dan nog steeds zo goed dempt:P
Blowdown van 16.5 lijkt mij idd ook erg laag, met mijn 50cc std kwam ik uit op een blowdown van 14.5
Misschien is het een goed idee om niet vanaf een papiertje de poorthoogtes te meten, maar gewoon direct schuifmaat in de cilinder, dan ben je een stuk nauwkeuriger.Die 8 bovenste poorten zijn spoelpoorten, en die onderste 4 gaten heten toch voeders? Thomas en ik wisten het beide niet.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 augustus 2006 om 18:43 #269179ArvidW :
Woensdag middag eventjes een rondje gereden op Thomas ciao. Tering wat is dat ding snel:) Ik ben alleen koppelingbrommertjes gewend dus was dit ding echt zwaar snel. Echt een zwaar gaaf ciao’tje. :D=)Wat ik ook wel mooi vond is dat Thomas de benzinekraan dichtdraaide en dat binnen 20 sec de vlotterbak leeg was, bij mij duurt dat wel een minuutje of langer…..
Remmen mag je nog wel wat aan doen zeg, die zijn echt te slecht op die snelle ciao van je, verder zijn die dempertjes ook relaxt, maar niet voor lange afstanden en dagelijks verkeer lijkt mij. Zijn wel goed voor hoge snelheden.
Dat je buren klagen over het lawaai snap ik wel hoor, wat een vreselijke herrie maakt dat geval, heb je onlangs de demperwol nog vervangen? 😉 Wil je als je cilinder is ingereden er eens een citty power onder gooien en kijken wat dat doet? Lijkt me wel lache om een keer te doen, kijken of een citty power dan nog steeds zo goed dempt:P
Blowdown van 16.5 lijkt mij idd ook erg laag, met mijn 50cc std kwam ik uit op een blowdown van 14.5
Misschien is het een goed idee om niet vanaf een papiertje de poorthoogtes te meten, maar gewoon direct schuifmaat in de cilinder, dan ben je een stuk nauwkeuriger.Die 8 bovenste poorten zijn spoelpoorten, en die onderste 4 gaten heten toch voeders? Thomas en ik wisten het beide niet.
hehe bij mij duurde da meestal 10 sec ooit duurde het zelfs maar iets van 4 sec (A)
11 augustus 2006 om 19:00 #269180haha show off 😀 nothing beats the power of 19mm carb 😛 nouja misschien de simonini engine dan maarja.
vind t zeer leuk dat je t zo ervaren hebt arvid 😀 cker leuk dat je er was (ook naar de andere 2)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 augustus 2006 om 00:43 #269181Als ik je bd uitreken kom ik op 17,14. Is niet heel hoog, maar ook deze cilinder is bedoeld voor een poelie overbrenging. Daarvoor is een lage bd dan ook ideaal. Zowiezo is het een vrij vlakke, brede poort.
Hij zal als het goed is dan ook goed moeten trekken vanuit lagere toerentallen.
De meeste Vespa cilinders hebben een relatief lage bd, de 42 alu heeft ook maar een bd van 20 en een beetje…De bd van de malossi lijkt me behoorlijk aan de hoge kant, maar dat is dan ook een heel andere cilinder, en met een vlinderpoort.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 augustus 2006 om 01:02 #269182Als ik je bd uitreken kom ik op 17,14.
dat komt er ook na 2 mogelijk heden bij mij uit :O dus tonni zit egt wel op het goede pad 🙂
12 augustus 2006 om 08:39 #269183Daarom zal die dan wel zo goed doortrekken. Ik ben benieuwd ik zocht gewoon een cilinder die wat sneller was dan de 42 alu.
Op poelie met proma gun zal die dan wel als de brandweer gaan.
12 augustus 2006 om 08:52 #269184denk ik niet, gun is vet hoogtoerig
12 augustus 2006 om 12:18 #269185zo nieuw achterbandje gehaald.
een metzeler, rijd goed! lekker veel grip (beter als swallow roadster troep :boos)

en een 2week oude proma op de kop getikt, ziet er weer net ff wat netter uit als de zwarte dus.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 augustus 2006 om 12:37 #269186haha ja god…dat swallow troep was wisten we wel…ookal blijven het geinige crossbandjes, zeker voor dat geld…
naja
leuk bandje thommie…ookal blijf ik die VEE rubber’s de mooiste vinden die ik tot nu toe ben tegen gekomen!!12 augustus 2006 om 14:36 #269187Mooie uitlaat en band al1 je plaat is een flop:(
13 augustus 2006 om 16:36 #269195
.-{2F4OV}-.Bandje ziet er mooi uit… en de uitlaat ook een stuk frisser;):D
Ga zo door thomas:P
13 augustus 2006 om 19:43 #269196velg nie beschadigd met omlegge?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.