Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juli 2006 om 18:31 #269108
ik denk dat je mschn de hele boel moet af lopen van bougie en de dop en kabel cdi of missschien je onsteking probleem moet ergens zitten toch
29 juli 2006 om 19:06 #269109bougie heb ik dus al vervangen, ik zal binnenkort men bougiekabel + bougiedop eens vervangen. nog nooit gedaan dus
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 juli 2006 om 19:07 #269110Maarja thomas ookal wil je geen schok, probeer het eens in je hand zeg maar als het goed is moet je wat voelen maybe ontsteekt die gewoon helemaal fout ofzo.
Maarja mijn cdi = ook goed dus erg vreemd.
29 juli 2006 om 21:00 #269111gewoon vast houden en met je pink tegen het frame of cilinderkop ofzo.
liefst wel van dezelfde hand, anders gaat de schok door je hele lichaam 😀
en niet te hard kicken 😛29 juli 2006 om 21:26 #269112het is niet bepaald ontopic maar op t werk hoorde ik van iemand dat ie heel ongevoelig was voor stroom….hij trok bij zen bmw van de bougiedop naar zen vinger een vonk van 3 cm=)
29 juli 2006 om 22:16 #269113ligt ook aan de droogheid van je handen etc…
maar geloof me, pak jij je bougie maar eens vast en ga je brommer aanrennen. dat die je het liefst niet nog een keer.maar je weet wel of ie nog vonkt 😀
6 augustus 2006 om 15:14 #269148Zo eventjes weg maar er weer..
Het vaag starten van de laatste tijd kwam dus van de ontsteking, moest heel lang rennen voordat ie wat deed (zelfde verhaal met cp blok als je condensator kapot is, starten en direct uitvallen en dergelijke)
nieuwe ontsteking erop
nieuwe cdi
nieuwe bougiekabel + bougiedop
nieuwe bougieen hij deed t weer perfect, toen naar de meeting met de 42alu en grijse bougiekleur :@ en proma gun..
Mijn nieuwe aanwinst voor mijn blok is dus de 43mm ZETA Giet..
zeer leuke cilinder en zit al onder me brommertje! nu inrijden :boos

een hele dikke zuiger (wel 2 – 3 keer dikker als normaal)

de binnekant met 12 gevoede spoelpoorten

ff op “een” cartertje gezet voor de lol46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 augustus 2006 om 15:57 #269151Wooow wat een cilinder 😀
Hij zal minder toeren gaan maken dan zo’n alu cilinder neem ik aan. Met zo’n zware zuiger + gietijzeren cilinder ipv NiCaSyl wand (hoe schrijf je NiCaSyl ook alweer:S)
Spoelpoorten hoef je neem ik aan niet aan te passen toch?
Edit: Thanx 2F40V, nu heb ik um wel goed geschreven:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 augustus 2006 om 16:17 #269152
.-{2F4OV}-.ArvidW :
Wooow wat een cilinder 😀Hij zal minder toeren gaan maken dan zo’n alu cilinder neem ik aan. Met zo’n zware zuiger + gietijzeren cilinder ipv niciel wand (hoe schrijf je niciel ook alweer:S)
Spoelpoorten hoef je neem ik aan niet aan te passen toch?
NiCaSyl…
Moet je de spoelpoorten niet iets groter maken?
Leuke aanwinst trwns thomas:D
8 augustus 2006 om 16:04 #269161Zo ik denk dat ik er nu al zo’n 5-8 km op heb zitten (WOHHHHOOOOO :P)
vond het wel leuk om een klein filmpje te maken met me nieuwe telefoon (goeie kwaliteit!) van hoe leuk die stationair loopt.
Je hebt wel quicktime nodig om het af te spelen, is met bijna alle telefoon filmpjes zo
ook is de bougie eidenlijk koffiebruin + zwart (wat extra olie hé)
nu inrijden nog..
Gele Racefrikandel8 augustus 2006 om 16:29 #269163En wie heeft je relanti zo mooi afgesteld?????Van mij mocht hij nog minder draaien.:!
8 augustus 2006 om 17:00 #269164ha hij stond laag, ik heb m weer een stukje hoger gezet want na rijden en stationair draaien valt hij uit omdat hij iets te rustig stond.
je moet wel rekening houden dat ik speedengine heb en die kunnen nou eenmaal niet super netjes stationair (relanti) lopen
Gele Racefrikandel8 augustus 2006 om 17:05 #269165aiaiaiaiaiaiaiaiaiaiai,kon je er weer niet afblijven!!!!!Dan moet je het ‘stationair’even regelen met het handvat hé manneke.Zo is het in de competitie ook zulle.
Ps.Hebben je ouders mijn verslagje ook gelezen?????8 augustus 2006 om 17:29 #269166die barry, die is gewoon 5km van mijn huis geweest, haha
avenhorn ben je vast tegen gekomen op de borden8 augustus 2006 om 17:45 #269167erwinko :
die barry, die is gewoon 5km van mijn huis geweest, haha
avenhorn ben je vast tegen gekomen op de bordenJep,ook Dorst ben ik tegengekomen & dit had ik ook.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.