Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juli 2006 om 19:17 #269000
mooi mooi.. wat zit nou in zon powerbox?:P
10 juli 2006 om 19:23 #269001t idee achter powerbox is dat het mengsel terug de carters in word gespoten waardoor de verbranding explosiver word…
ja toch?
10 juli 2006 om 19:27 #269002Wat doet een powerbox?
Een powerbox zorgt ervoor dat je brommer zuiniger gaat lopen. Bovendien wordt het vermogen er door verhoogd en worden toerengebieden met een slechte afstelling ?opgevangen? door de powerbox. Zo zullen dode toerengebieden gereduceerd worden na het installeren van een powerbox.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 juli 2006 om 19:36 #269003Edit: Moet ff iets rechtzetten. 20cm is niet MAX lengte, dit is een lengte die vaak wordt aangerade op puchjes…..
Je moet zelf experimenteren op een testbank met de lengte van het slangetje, maar meestal zit deze lengte tussen 5 en 25cm in……
Powerbox is een grote vage shit zooi, niemand weet wat het doet, en iedereen lult maar wat…. Dus nu mijn beurt om onzin te blaten:
Tijdens het sluiten van de inlaat ontstaat er een overdruk (hard stromende lucht wordt tegengehouden) Deze overdruk loopt via het powerbox slangetje je powerbox in en blijft daar opgeslagen totdat de luchtdruk weer lager wordt: als je inlaat poort weer open gaat. Je krijgt dus een miniscuul klein beetje mengsel met hoge druk.
Je begrijpt natuurlijk dat dit alleen gebeurt op hogere toerentallen. Op lage toerentallen stroomt de opgeslagen lucht gewoon je luchtfilter weer uit omdat de overdruk vrij snel verdwijnt.
Op het puchforum had een gast het over 1.2pk vermogenswinst tussen 11.000rpm en 15.000rpm, hij had een maximaal vermogen van 16pk. Deze gast had echt alles op een testbank afgestelt, en ook zeer lang met de lengte / dikte van de slang lopen klooien.
Dus of Herrflick hier iets mee bereikt……. ik hoop het voor hem 😉
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 juli 2006 om 21:24 #269004Overigens vind ik het maar raar, blaas of zuig eens aan de powerbox, je merkt dat je er nauwelijks lucht uitzuigt of inblaast…
Beter koop je een malossi, die kan zich echt vullen/ leegmaken…Dit is volgens mij puur geldklopperij
11 juli 2006 om 01:48 #269005Herr FlicK :
Wat doet een powerbox?Een powerbox zorgt ervoor dat je brommer zuiniger gaat lopen. Bovendien wordt het vermogen er door verhoogd en worden toerengebieden met een slechte afstelling ?opgevangen? door de powerbox. Zo zullen dode toerengebieden gereduceerd worden na het installeren van een powerbox.
Dit is vast een stuk tekst dat op de bijsluiter van de powerbox stond… Als het echt zo easy was, dan reed iedereen wel met zo’n ding hoor!! Een beetje een bullshit verhaal.
De powerbox KAN een beroerde afstelling enigzins compenseren, maar het afstellen is dan ook een belangrijk en soms best lastig karweitje.
Niet alleen kan je varieeren met de slanglengte. ook de diameter maakt verschil.In ieder geval is de box bedoeld voor als je het echte afstellen zo goed als kan klaar hebt, geen simpele truuk om de afstelling FF snel voor elkaar te krijgen. Je kan geluk hebben, maar meestal schiet je er geen fuck mee op.
En inderdaad, de variabele box van malossi is een van de betere, die conservenblikjes met slangaansluiting zijn niet zo fantastisch.
Veel succes ermee, en ik hoop dat je het goed krijgt!!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 juli 2006 om 10:19 #269012wohohohoh pinasco vliegwiel binnen!
thanks barry!

Straks ff monteren en jullie horen meer!!
Gele Racefrikandel13 juli 2006 om 10:22 #269013Wreeeed 🙂
13 juli 2006 om 11:33 #269015Vette shit flicky 😀
13 juli 2006 om 12:18 #269016zit er egt vet UIT
!!!en die polini cillinder dan 😀 om te KWIJLEN :D:D
13 juli 2006 om 13:06 #269017zo blokje eronder en testen maar, vliegwiel kwam dus tegen het frame aan :S daarom zaten die slijtplekken er ook op. hij leek een beetje speling te hebben maarja.
Dus ik probeer hem te starten, beetje moeilijk. gaatie 1 keer aan en gewlijk bopp beetje rook en vliegwiel vast gejammed :S
was dus een braampje ofzoiets tegen t frame gekomen.
Probeer ik m weer t starten na t vliegwiel gechecked te hebben start ie nog niet.
Ik haal even nieuw bougietje want ik denk dat die niet 100% is meer.
Gele Racefrikandel13 juli 2006 om 13:29 #269018
Jelle89is wel jammer..hoop niet dat iets kapot is gegaan, onsteking ofzo? nja..suc6 demee..
13 juli 2006 om 14:24 #269019poehh wat een vliegwiel zeg!
Heb t blok er weer onder weg gehaalt want het stuk wat al lelijk was blijft gewoon in me frame hangen/haken!
Nu ff naar men draaier en daar t vliegwiel aand e bovenkant ff laten afdraaien.. grrrr
Gele Racefrikandel13 juli 2006 om 16:49 #269020
Jelle89raakt ie dan niet in onbalans, als je hem maar aan 1 kant afdraaid?
13 juli 2006 om 16:50 #269021
R.oel !Herr FlicK :
poehh wat een vliegwiel zeg!Heb t blok er weer onder weg gehaalt want het stuk wat al lelijk was blijft gewoon in me frame hangen/haken!
Nu ff naar men draaier en daar t vliegwiel aand e bovenkant ff laten afdraaien.. grrrr
ja hoor !! pinasco vliegwiel is weer niet licht genoeg ;):D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.