Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 maart 2017 om 06:15 #283675
Nooit gedacht dat de banaan en de DEPS nog te scheiden waren maar, toch gebeurd=)
16 maart 2017 om 06:31 #283676Mooi werk weer van onze El Citta 😉 !
Blijven prima cilindertjes die met enige nabewerking bloedsnel zullen wezen!
11 juli 2017 om 18:42 #283693Guys, ik heb een probleempje sinds ik met de 46 Pinasco ‘rij’.
Hij wil niet in de toeren raken – het klinkt als een ontstekingsprobleem. Kunnen jullie mee denken aan een oplossing?Sorry voor het vage filmen. Heb alleen een achterrem en 1 hand om te filmen natuurlijk :con
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 juli 2017 om 12:17 #283629Rij je elektrisch of met punten?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!12 juli 2017 om 15:46 #283626Elo!
12 juli 2017 om 19:47 #283678Zuiger verkeerd om misshien:D
12 juli 2017 om 20:03 #283677Hoogstwaarschijnlijk wel…
12 juli 2017 om 21:53 #283627Zoek mijn verhaaltje van lang geleden met de EVO en Pinasco ff op. Ik had toen een soortgelijk probleem. Zal ergens bij mijn oranje Ciao staan denk ik ..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 juli 2017 om 22:08 #283628Ff opgezocht:
“Laatste update over het EVO blok: Heb het blok vanavond mee gehad naar mijn lokale bromboer. Daar hebben we de boel nog weer onder de loep gehad (letterlijk). Verder eigenlijk geen bijzonderheden gevonden, behalve dat zowel de bovenkant van de cilinder als ook de kop niet 100% vlak waren, en dan beide ook nog precies bij het kleplichter gaatje..
Daar ter plaatse wordt de koppakking niet aangeknepen! Dit was te zien aan de laatst gemonteerde pakking.
Ook is de onderste blokpen steeds wat vettig..Ik weet nog niet of dit iets met het brakke lopen van doen heeft, omdat de compressie wel oke was en hij de pakking er niet uit blies of vreemd klonk, maar beter word het er natuurlijk niet van..
De hele theorie is bedacht aan de hand van het wel zeiknat worden (benzine) van de binnenkant blok, lopen alsof hij er in verzuipt, maar toch een schrale verbranding laten zien.
Dus misschien niet genoeg onderdruk om voldoende benzine boven de zuiger te krijgen..
Want compressie lekken houdt immers in dat hij ook onderdruk lekt langs dezelfde route.Het relatief slappe veertje van de kleplichter zou hier ook nog zijn rol in kunnen hebben, dat die als het ware opengetrokken word als de zuiger neerwaarts gaat.. (ook wordt het daar steeds een beetje vettig)
Ook dat wordt aangepast morgen.Het vermoeden is dat er misschien spanning op de cilinder is gekomen (misschien na de regenbui met de 11 ST.) en krom getrokken na demontage.
Het blok is natuurlijk even uit elkaar geweest voor nieuwe lagers.De cilindervoet wordt morgen even vlakgedraaid, de kop en bovenkant cilinder zijn al gevlakt.
Ter compensatie zal ik als het nodig is een iets dikkere voetpakking gaan gebruiken.”Hierna was het bij mijne echt weer 100% goed…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...15 juli 2017 om 09:52 #283694Hmm klinkt wel als hetzelfde probleem. Gisteren de boel bij de cilinder losgetrokken en lijkt inderdaad te lekken daar.
Heb nu een papieren voetpakking + nieuwe koppakking gemonteerd. Helaas lijkt er weinig verschil te zijn.Jelle en wat andere zweren bij NGK en/of kapotte CDI. Dat ga ik straks nog even proberen.

Gele Racefrikandel15 juli 2017 om 17:05 #283695Ik zie dat het lekt. Misschien moet je inderdaad vlakken.
Ik gebruik altijd die zwarte vloeibare pakking op de koppakking. Nooit meer last van lekken.
Mocht je kop goed recht zijn, is dat echt een oplossing om het lekken tegen te gaan.<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 juli 2017 om 07:47 #283696Kop en bovenzijde cilinder op zeker even vlakken Thomas dan komt het goed.

Heb hier ook een spliksplinter nieuwe Pinasco cilinder set liggen en na een paar keer strijken op de vlak tafel was het al snel duidelijk dat het niet helemaal vlak is, zowel kop als cilinder !!TICKLING BARN30 juli 2017 om 16:21 #283699Ondertussen het volgende geprobeerd:
Kop gevlakt
Cilinder (top) gevlakt
Nieuwe pakkingen
Andere ontsteking geprobeerd
Ander cdi
Andere bougie(s)
Carburateur compleet gereinigd
5 maten in sproeier omhoog en omlaagNu wil hij helemaal niet meer starten…
Gele Racefrikandel30 juli 2017 om 16:46 #283700Flywheel? I had once a pinasco flywheel bought here from a known user, which never worked on my engines. I guess on his engines it worked until he send it to me. I also had original flywheels which lost their magnetic power. I had a spark, but it wasn’t enough for a fine engine run.
Keep your head up, you will find the problem. 🙂
30 juli 2017 om 21:24 #283698Heb je wel een goede vonk?
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.