Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 1,486 tot 1,500 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Zie maar eens een ander KickReedValvecarter te vinden Daan;)

Daan777
      Moderator

Is misschien makkelijker dan dit probleem oplossen :lol

Ewous
        Bijdrager

Tonni heb je al eens een andere zuiger en/of veren geprobeert?

SirJohn
          Bijdrager

Heej thomas

Ik weet dat je mijn idee van wat er mogelijk mis is met je blokje onwaarschijnlijk vond maar nou heb ik er een theorie bij waardoor je er misschien wel in gaat geloven.

Normaal gesproken als je het gas open trekt dan zuigt hij het mengsel uit je carburateur.
            En iedereen weet dat er altijd wel wat mengsel verdwijnt in je uitlaat.
            Maar als je nu het gas dicht laat dan zuigt hij bij jou een klein beetje benzine uit je uitlaat en je carburateur.
            Normaal gesproken is dat niet erg want dan kan hij nog lekker stationair lopen zoals het hoort.
            Zoals iedereen ook weet heb je benzine en lucht nodig om je cilinder hoger in de toeren te laten draaien
            Dus de enige plek waar hij nou nog lucht weg haalt is waarschijnlijk je tapeind.
            Dat komt denk ik omdat die van jou getuned is bij de uitlaatpoort en er nou een gaatje in zit.
            Daar zuigt hij nu de valse lucht weg.

Ik heb bij mijn blokje het probleem opgelost met een rubbertje om het tapeind.

Aangezien je al zoveel hebt vervangen leek het mij nodig om een beetje “out of the box” te denken.

Ik zou zeggen proberen kan geen kwaad.

succes ermee

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Lennaert-ciao :
              niet toevallig een ophangings punt waar klein gaatje gekomen is o.d ?
              of een ander boutje dat in je blok zit waar miss beetje door kan komen?

oftewel ook tap-eind ^^

moehaha

Jelle
              Moderator

@sirJohn: ik ben het met je eens over dat valse lucht via het tapeind, ik heb dit waarschijnlijk ook met mijn 47 deps.
                Ik heb het proberen op te lossen door vloeibare pakking om het tapeind heen te smeren, maar dat werkte helaas niet goed…

Waar heb je dat rubbertje geplaatst?

speedbuxy
                Bijdrager

Meeste snellere cilinder loopt de tap door de uitlaatpoort.
                  Bij mij 43mm euro ligt ook 85% van het tapeind in het uitlaat kanaal.
                  Nou heb ik het ook nooit mooi gevonden maar het voldoet bij mijn 43euro wel prima:D

VespaAvanti
                  Donateur

Wat SirJohn zegt zou best nog wel eens waar kunnen zijn idd!
                    OrangeCiao heeft het ook met z’n 43 DR, loopt precies hetzelfde stationair, ook zo zeurend, hij heeft het tapeind ook bloot liggen…

Tonni
                    Moderator

Blokje ligt hier bij mij: de voetpakking is onbeschadigd en loopt rond om het tapeind, de koppakking ook, en er zijn extra ringen geplaatst ter afsluiting.
                      Dus dat is helaas ook al bedacht en geprobeert, en maakt geen verschil.
                      (ook zijn beide DEPS-en met een open tapeind kanaal, en de giet was dat al heel lang, dus ook al voor dit gezeur.)

Binnenkort gaat die DEPS even op mijn carter en de Pinasco op zijn carter, om te kijken of we bij de cilinder of bij het carter moeten zijn.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

SirJohn
                      Bijdrager

@tonni ringetjes sluiten niet luchtdicht af.

ik zal even een foto maken met wat ik bedoel en hoe ik het rubbertje heb geplaatst

ArvidW
                        Donateur

De voetpakking dicht gewoon netjes alles rondom het tapeind af, hij kan daar geen valse lucht trekken.

En mocht hij lekken via het tapeindgat in de kop dan is dat niets anders dan een lek tussen uitlaatflens en uitlaat, en dat heeft iedere vespa. Dat levert behalve een beetje smurrie en herrie ook geen problemen op.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Tonni
                          Moderator

exact.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

SirJohn
                            Bijdrager

@ arvid

Wanneer je zuiger naar onderen gaat en daarbij een vacuum creert in je cilinder dan zuigt hij alles aan wat hij kan vinden.
                              Dat betekent ook dat hij uitlaatgassen aanzuigt.Dat maakt voor het stationair draaien niks uit want uitlaatgassen bevatten veel te weinig zuurstof om je mengsel aan te rijken.Maar als er daar op een 1 of andere manier verse lucht bij komt en dat wordt meegezogen in de cilinder lijkt het mij toch logisch dat je cilinder dat toch gaat gebruiken???

Of zie ik dat nou helemaal verkeerd???

Ik heb met mijn eigen dr hetzelfde probleem gehad en toen ik het rubbertje had geplaatst was het lawaai en mijn stationair probleem spontaan verdwenen.Dus vandaar dat ik het idee hier ook neerzet

ArvidW
                              Donateur

Met het dalen van de zuiger ontstaat geen vacuum, op dat moment is er juist een forse overdruk aanwezig vanwege de verbranding van de brandstof.

Door de pulserende werking van de uitlaat kan er verse lucht aangezogen worden door een klein lek bijvoorbeeld bij het tapeind maar dit kan geen kwaad want hij zuigt zoiezo via de tailpipe wel verse lucht aan. Een lek bij het tapeind naar de buitenlucht is gewoon hetzelfde als een lek in je uitlaat, daar gaat je brommer ook niet armer of rijker van lopen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

SirJohn
                                Bijdrager

ik heb jouw antwoord even opgezocht in wikipedia en je hebt inderdaad gelijk.
                                  Tenminste in theorie.Toch vind ik het vreemd dat mijn probleem ( vrijwel gelijk aan die van Herr Flick ) opgelost is op die manier.Heb je daar dan mogelijk ook een verklaring voor???.

15 berichten aan het bekijken - 1,486 tot 1,500 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.