- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door Leovince.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 februari 2012 om 12:26 #486614
Aaah dan zou die goed moeten werke 😛
Als je het daarvoor gebruikt is het niet zo belangrijk. Normaal gesproken gebruik je dat voor een zwakkere voorvonk en grotere eindvonk .dat je een grotere eind ontbranding hebt. (gassen enzo) want toen die tekoop stond had ik dat ook eens na gevraagt. Wat het nut was , en dit verhaalt hadden ze me vertelt. Meer kan ik er niet over vertellen :P.(van iemand uit de motorrevisie wereld)
22 februari 2012 om 12:30 #486540Leuk dingetje man vooral met die dubbele carb haha:P
idd mooi toetsenbord heb zelf ook zo een haha28 februari 2012 om 15:05 #437057nou ik had nog een 50cc`tje liggen die zijn beste tijd gehad had dus maar lekker ouderwets beunhaas opvoeren.

zo de poortjes binnin ook even onder handen genomen

niks uitmeten gewoon raggen met je slijptol:D Beunhaas Style…

onder tussen gelijk even de zeta netje afgewerkt en een blokje aan het klaarstomen om binnenkort een test opstelling ervan te maken
28 februari 2012 om 17:43 #487618Dat ziet er wel uit alsof er wat meer mengsel doorheen zal gaan.
Is de uitlaatpoort ook omhoog gegaan? Anders zou je nog 1mm van je deck(bovenkant) kunnen draaien en een ophoogplaatje of dikkere pakking monteren.
28 februari 2012 om 17:50 #487134heb de uitlaatpoort alleen nog maar verbreed, maar hoeveel effect heeft het nog als ik hem bijv 1mm ophoog.
28 februari 2012 om 18:10 #487560Over het algemeen zal je in rpm omhoog gaan theoretisch een hogere top kunnen halen bij het verhogen van de uitlaatpoort.
2 opmerkingen betreft je “beunkunsten”. Ik zie een aantal ietwat mindere uitschieters en heb je de spoelers naar richting de uitlaatpoort gericht?
PS. Heel mooi dat je zoveel foto’s post in je perso, maar zal je niet alle foto’s groot willen posten het laden van je perso neemt daardoor nogal veel tijd in beslag.
28 februari 2012 om 19:57 #485847Best leuk spul heb je daar liggen

Alleen had ik voor dat Pinasco zij-inlaatje toch een wat leukere cilinder gepakt i.p.v. een onbewerkte 43mm Creco.
Ik ga hem in de gaten houden
28 februari 2012 om 20:00 #485954oke dus het zal dus wel degelijk effect hebben op de prestaties nou dat ga ik dat ook nog maar even bewerken,en inderdaad er zitten wat beschadigingen in de cilinder heb er aan staan denken om hoon gereedschap te kopen en de cilinder naar 38,4 te honen zodat hij weer helemaal strak is, tevens was de cilinder al vrij gaar voor de aanpassingen.
en dan het andere puntje over de poortjes ik heb ze inderdaad richting de uitlaat poort geslepen, maar er mee rekening gehouden om ze niet te ver te verbreden omdat anders de benzine gelijk de uitlaat poort inloopt volgens mij.
en over de foto`s zal ik voortaan opletten.
@Citta_Florian
had op het moment ook geen andere cillinder liggen die ik er op kon doen, ik wou dat ik de Zeta eerder in mijn bezit had gehad dan had die er nu op gezeten had wel bruut geweest denk ik1 mei 2012 om 10:56 #487211zo na weer een poosje maar weer eens een update.
ik rijd nu alweer een poosje op mijn pinasco setje, en moet zeggen dat me dat nog steeds erg bevalthier een foto van mij bezig met het afstellen van de 2e carburateur

op me werk ook niet stilgezeten even een mooie test opstelling gemaakt op rustig het blokje een beetje te kunnen testen zonder dat ik elke keer mijn brommer moet demonteren om te kunnen testen, hier trouwens met het 50cctje dat opgefokt is.

ondertussen ook nog wat spullen aangeschaft zoals een mooie vario heeft eerst een poosje op de plank gestaan, omdat ik nog geen bijpassende snaar erbij had, deze besteld en toen zo snel mogelijk erop gebouwd eerste run trok het als een beest, ik vind het resultaat echt super vergeleken met een poulie.

hier nog een foto met het twin-spark kopje, deze zit helaas niet meer op de brommer vanwege het probleem dat je maar weinig type uitlaten erop kan zetten, deze kop heb ik nu op me werk liggen om er een decompressie setje erop te bouwen want als je vario rijd heb je dat wel nodig althans ik wel:D.

hier de Dr evo aangepast om er toch nog wat meer power uit te halen voor mijn kickblok deze lag toch maar op de plank dus maar een beetje onderhanden genomen, poorten iets vergroot en er een U poortje van gemaakt of dit effect heeft moet nog maar blijken.

hier de 2 blokjes op de plank

en dan gaan we beginnnen met een blokje voor de Zeta 43mm Gietijzer versie een carter op de poorten aangepast en de inlaat vergroot, zuiger komt mooi onderin en belooft veel goeds:D

zo het blokje helemaal klaar is getest geweest start wel maar ik ga er nog niet mee verder tijdelijk verder met wat andere projectjes.

ook maar weer eens creatief geweest staat wel strak moet ik zeggen weer zon detail puntje.

ondertussen ook nog eens een keer een bestelling gedaan bij JMPB

het 50cctje even schoon honen zodat hopelijk het nog een beetje prestatie`s gaat opleveren in ieder geval zal de levensduur langer zijn, al is het maar 1 keer gebruik maakt me ook niet uit ik wil weten hoe hard het kan lopen en dan een keer kijken of er eventueel een 50cc race in zit.

het twinspark kopje is eraf gegaan dus nu kon ik eindelijk mijn polini top one erop plaatsen een heerlijk geluid en trekt lekker door, rijd ook lekker met vario.

nu heel iets anders kon goedkoop een polini evolotion overkopen met 19mm carb en een vollewangen Krukas met een Polini 80cc dus dit project staat op het moment boven aan om mee bezig te gaan.

hier een keer een mooi versterkt achter brugje voor maken of een jmpb brug of iets van een buizen constructie maar daar gaat ik nog even over nadenken.1 mei 2012 om 11:17 #486925Mooi netjes werk en leuke update om te lezen. Genoeg gedaan en te doen zo te zien. Ik heb 1 opmerking en 1 vraag.
Ben je niet bang dat de veren gaan happen in je DRevo gezien de nu wel heel brede boosterpoort en spoelers?
En mijn vraag is of je eens zal willen kijken naar de Zeta giet? En dan vooral naar de boosterkanalen en tapeindgat van de cilinder. Dit is vaak flinterdun of zelfs fabrieksaf al met elkaar verbonden. Ik hoop voor je dat het kanaal niet bloot ligt in het tapeindgat.
1 mei 2012 om 11:37 #485997over je 1e opmerking kan ik me herinneren dat ik daar toen wel naar gekeken heb maar helaas is het al weer een maand of 2 terug dat ik dit gedaan heb dus zou ik dat niet zo snel weten, maar daar ga ik nog wel een keer naar kijken.
en over jouw vraag heb ik het antwoord: namelijk dat het inderdaad open ligt wel een beetje jammer, maar dan moet ik er ook bij zeggen dat het blok wel gelopen heeft met vrij veel compressie mijn boormachine heeft het er moeilijk mee om de krukas te draaien.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.