Vespa-Ciao.NL
:: HELP.vonkt wel maar slaat niet aan.

Home Forums Techniek Problemen oplossen HELP.vonkt wel maar slaat niet aan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jamai
    Topic starter

hallo vespa freaks,

ik heb sinds 4 weken een heel raar probleem met me ciao.
      het begon allemaal toen ik op een avond van sint maarten naar huis reed. ik kreeg ineens een warm loper terwijl alles allang is ingereden. dus ik weer aanrennen en ja hoor hij doet het weer.

ik ging de volgende dag naar me neef toe 5km verderop en hij deed het gewoon naar behoren,
      toen we naar de stad wouden gaan stapten ik weer op me brommer, maar na 2km stopten hij er weer mee. dit keer ging hij niet aan dus liet ik me naar huis duwen.
      toen ik thuis er naar ging kijken zag ik dat me spi gebroken was. ik heb er een nieuwe spi ingezet, maar hij deed het nog steeds niet.:boos (heb trouwens een electrsiche ontsteking)

ik me cilinder er af gehaald en me zuiger heel licht opgeschuurd voor die warmloper.
      weer in elkaar gezet en nieuwe pakkingen er tussen gezet.

weer getest:con maar nee hij deed het weer niet.

heb nog me caberateur schoon gemaakt en gekeken of hij vonkte.

ben er achter gekomen dat hij sowiezo vonkt en benzine geeft.
      ik heb de keering achter de ontsteking nog vervangen maar dit leverde ook niks op.

heb me standaard kop er weer op gezet en dacht hem even snel te proberen zonder uitlaat.
      hij deed het:o dus ik dacht hup uitlaat er onder en racen maar.
      toen deed hij het ineens niet meer:?
      toen weer getest zonder uitlaat en hij deed het ook niet meer.

ik snap er echt geen ….. meer van. 😕

heb hulp nodig zou iemand nog iets weten waar het aan kan liggen want alles werkt volgens mij alleen hij zet hem niet aan.

alvast bedankt allemaal.;)

ritze
      Bijdrager

ey, heb je punten onsteking ?

die van mn vriendin deed in het begin ook zwaar vervelend. toen ben ik met een nagel vijl even door de punten gegaan en toen liep die perfect.

ook al eens geprobeerd om vuur voor je bougie gat te houden en dan eens aan je koppeling draaien?
        als je geen vlam krijgt dan is je carb misschien ergens verstopt

succ6 ermee

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Tonegido
        Bijdrager

Decompressiekopje goed afgesloten ? Dat was het probleem bij mij.

Jamai
          Topic starter

ritze@
            heb een electrische ontsteking en me caberateur is niet verstopt want heb ook al anders caberateurs er op proberen te zetten en me bougie is nat.

tonegido@ me decompressie is goed afgesloten ja. denk niet dat het met valse lucht te maken heeft maar echt met de ontsteking.

cris
            Donateur

Jamai,

heb je al eens een andere bougie geprobeerd. Ik had namelijk ook dat me ciao wel vonkte en ook benzine gaf, maar simpelweg gewoon niet startte.

Toen een andere bougie erin gedaan en deed die het direct.
              Tonni van dit forum en DOCS hadden me toen midden In de nacht geholpen hiermee. Tonni had dit al eens eerder gezien en zij dat op 1 of andere manier hij dan niet vonkt wanneer de bougie in de cilinderkop is gedraaid.

Hopelijk helpt dit.

MVG Cris

Jamai
              Topic starter

heb een andere bougie geprobeerd die uit me andere brommer komt maar ook dan doet hij het niet:?

Anoniem

dit probleem heb ik nu net achter de rug, misschien gewoon je krukaslagers?

ik had echt alles eraan geprobeerd: carb schoonmaken, koppeling schuren en schoonmaken noem maar op.

haal je blok eens open, ik had dat die wel tikt zeg maar, maar dan net niet aanslaat. (waarschinlijk omdat de krukas niet fatsoenlijk soepel wil draaien.

Of het is valse lucht erges.

Suc6 ermee

Jamai
                  Topic starter

het is denk ik sowiezo geen valse lucht want ik heb alles geprobeerd waar er maar valse lucht kan ontstaan.
                    die krukaslagers zou wel kunnen maar alsnog heel erg raar. ik heb namelijk 2 maanden geleden me blok gereviseerd en me spoelpoorten door getrokken en inlaat uitgeveild. dus na 2 maanden als versleten krukas lagers??

Anoniem

ja dat had ik ook 2 maanden geleden gedaan:P

waarschijnlijk heb je dan toch iets niet goed gemonteerd, miss dat je krukaslager een beetje scheef zit ofzo.

Jamai
                      Topic starter

heb het met mike van het forum gedaan en volgens mij is hij niet gek. maar ik ga het wel proberen. maar doet hij het dan niet? als ze niet helemaal goed zitten.

heb net nog even wat gekeken. maar hij slaat wel een beetje aan maar dat duurt maar een seconde dan stopt hij er weer mee. had jij dat ook?

mixert
                        Bijdrager

Ik had heel veel last van het zout wat er gestrooid werd, heb de bougiedop, en ook de bougie heel goed schoon en droog gemaakt, en toen deed hij het weer… Door het zout op de bougie sprong de vonk steeds over het porcelein heen, waardoor hij geen contact maakte.

probeer dat maar eens

Jamai
                          Topic starter

daar heb ik geen last van. heb niet gereden met de sneeuw.

Anoniem

Ja ik heb eerst toen ik poelie weer erophad (wegens kapotte vario) sloeg ie wel echt goed aan, de eerste keren kreeg ik hem gewoon aan, daar een beetje mee gerede de straat op en neer, ik merkte dat die hele rare bijgeluiden maakte, en ook veel moeizamer optrok.

een paar dagen later haalde ik me startveertjes eruit en toen deed ie t niet meer, wel weer compressie en getik van aangaan maar hij ging niet meer aan, startveertjes er weer ingezet, dat moch niet baten.

miss hebben Mike en jij toch iets niet helemaal goed gedaan. heb je je carberateur btw al schoongemaakt en luchtfilter+ bougie? als dat niet baat, haal dan je blokje open. kost je wat pakkingen en weet je misschien wat er loos is;)

Grtzz

Joris

Jamai
                              Topic starter

ja is goed. ga gewoon wel even kijken en opnieuw reviseren.

bignickk
                                Bijdrager

Misschien dat als je eerst mijn brommer maakt die van jou het ook weer doet , karma duuude8)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.