Vespa-Ciao.NL
:: Help! vonkt niet???

Home Forums Techniek Problemen oplossen Help! vonkt niet???

• Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door Anoniem.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo mensen, ik heb nu het race-beunblokje in elkaar, maar nu ik hem wilde starten lukte dat niet.
      hij heeft wel heel veel compressie en de carberateur is schoon, ik heb ook al een andere bougie geprobeerd.

ik heb toch allleen de bobine kabel nodig om een cp blok te starten toch? (en de kabel die naa bougie loopt).

ik hoor hem wel heel lichtjes tikken, maar de bougie blijft droog:(

heb ook alles gecheckt op valse lucht en alles goed strak gedraaid.

Misschien herkennen jullie het probleem:con

Grtz

joris

Leonardo
      Bijdrager

Als hij niet vonkt ligt de oorzaak vaak bij de ontsteking of de bobine. Kan een niet goede spoel zijn maar dat kun je pas constateren door hem door te meten met een betrouwbaar meet toestel. Electrische onderdelen kan je alleen controleren door ze door te meten, zelfs een kabeltje. Niemand zal dit probleem herkennen want elk probleem heeft zijn eigen oorzaak.
        Woon in de buurt dus stuur maar een pm voor een afspraak. De oplossing ligt nabij.

ritze
        Bijdrager

kijk eerst maar eens of er uberhaubt stroom richting de bobine gaat dat is die zwarte draad die op de bobine zit.
          draai aan je vliegwiel en schraap hem langs het blok, je zou vonkjes moeten zien, zoniet dan heb je het in het blok niet goed zitten

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Anoniem

@ Leonardo: we hebben hier thuis een multimeter staan, dus dan zou ik het moeten doormeten, maar ik weet niet precies hoe ik dat ding moet gebruiken, nooit mee gewerkt, stroom is niet mijn ding:con Ik zal je pm’en:thumb

De spoelen zagen er nog heel goed uit, alles zag uit als nieuw. alleen een ding: de kabel die naa de bobine gaat, was beetje kapot, maar die heb ik met isolatie tape weer contact laten maken. het moet wel echt iets elektrisch zijn, want ik weet bijna zeker dat het blok zou moeten starten:?. hij heeft heel erg veel compressie en nergens valse lucht.

@ ritze: ik ga zo even kijken ernaar nog bedankt voor de tip;). het zou goed kunnen dat die kabel wat jij bedoelt kapot is.
            of het is de bobine.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.