Vespa-Ciao.NL
:: help stuur/vork probleem!

Home Forums Techniek Problemen oplossen help stuur/vork probleem!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Colin
    Topic starter

Nu heb ik mijn tomosvoorvork verkocht maar nu mis ik iets om mijn stuur vast te zetten in de normale voorvork, ik heb de onderste lager ik heb de bovenste lager en ik heb de 2 moeren bovenop. Wat moet ik hebben om mijn stuur vast te maken?
      Heeft iemand foto’s van de volgorde? of van wat ik allemaal moet hebben? Want ik kom er zelf niet meer uit, ben dinge kwijt.

Rebel

er gaat normaal zon grote scroef in je voorvork

die gaat normaal ook in je stuur als eerste 😉

ArvidW
        Donateur

Precies hetzelfde als bij de fiets, met de bout waar tevens je lamp aanvast zit (iig bij std ciao) draai je het stuur vast.

Vraag anders ff aan je pap hoe fietstuur in elkaar zit, en dan kun je zo je voorvork weer vastzetten:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Rebel

bobbie88
            Bijdrager

Door je stuur zit een hele lange bout waar aan het einde een soort kegeltje zit die taps toeloopt Het taps toelopende gedeelte moet richten je stuur wijzen Als je je bout dan aandraait, draai je als het ware het kegeltje in het holle gedeelte van je stuur, waardoor dit uitzet, en zichzelf vast zet in de binnenkant van je voorvork ophanging. Heel erg simpel!

Colin
              Topic starter

opgelost, topic kan gesloten worden!
                wat bobbie zegt, ik was dat kegeltje wat onder in je stuur zit kwijt 😉 heeft me vader net gevonden
                bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.