Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Help! Lichtprobleem
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 oktober 2023 om 18:26 #822374
AnoniemHoi allemaal!
Mijn ciao snorbrommertje heeft geen licht meer. Eerst ging ik naar de bromshop voor een bolletje vóór toen ik merkte dat de koplamp niets deed…..ok, bolletje erin en klaar…niet dus. Toen kreeg ik een lekke achterband en moest de brommer op laten halen. Weer bleek het licht niet te werken. Voor én achter nieuwe bolletjes laten monteren. Een hele week had ik licht en nu weer niets. Wat kan er aan de hand zijn en wie kan dat repareren zonder dat ik bankroet ga? Wie helpt?25 oktober 2023 om 19:16 #822376Hoi Yvon,
Branden je lampjes door? en weet je of je een contactpuntenblokje of elektronisch ontstoken blokje hebt?
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 oktober 2023 om 20:12 #822381
AnoniemGeen flauw idee Bram, kan ik dat simpel ergens aan zien?
25 oktober 2023 om 20:33 #822382Als je de linker zijkap er afhaalt, daar zit of een bobine, of een CDI. Gaat er 1 draadje naar toe heb je een bobine, en dus contactpunten. Gaan er 3 draden naar toe heb je een CDI en dus elektronische ontsteking.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 oktober 2023 om 22:15 #822384Ik denk verkeerde wattage lampjes gemonteerd.
Voorzijde: 15 watt – 6 volt.
Achterlicht: 4 watt – 6 volt.
Remlicht: 10 watt – 6 volt.Ze moeten allemaal tegelijk de juiste waardes hebben,
anders gaan ze om en om stuk.
En tijdens montage van de nieuwe lampen dient er goed op gelet te worden
dat de lampjes goed contact maken in de fitting, strak zitten,
dus steeds goed contact blijven maken ook tijdens trillingen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 oktober 2023 om 23:03 #822385En probeer de lampen bij de vitting vast te pakken, en als dat niet wil, veeg het glas na de plaatsing even schoon met een papiertje.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 oktober 2023 om 23:15 #822386
AnoniemIk ga morgen even de zijkap eraf halen én de bromshop vragen welke lampjes gebruikt zijn.
Wat zou ik toch zonder jullie moeten?
Dank, dank dank!26 oktober 2023 om 10:11 #822387wat Wim zei over de lampjes:
Ik denk verkeerde wattage lampjes gemonteerd.
Remlicht: 10 watt – 6 volt.Dit zijn de waardes voor een contactpuntblok.
voor een elektronisch ontstoken blok heb je 12v lampjes nodigbeetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 oktober 2023 om 10:49 #822388wat Wim zei over de lampjes:
Ik denk verkeerde wattage lampjes gemonteerd.
Remlicht: 10 watt – 6 volt.Dit zijn de waardes voor een contactpuntblok. voor een elektronisch ontstoken blok heb je 12v lampjes nodig.
Hoe kom je daarbij?
Niet mensen op het verkeerde been zetten.In elke Ciao horen 6 volt lampjes gemonteerd.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 oktober 2023 om 12:45 #822389Hoe kom je daarbij? Niet mensen op het verkeerde been zetten. In elke Ciao horen 6 volt lampjes gemonteerd. Gr. Wim.
Als je een elec blok hebt die geeft 12 volt vanaf de spoel, waarom zou je er dan een 6 volt lamp aanhangen?
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 oktober 2023 om 14:30 #822390
AnoniemO.oo hommeles hier? Ik ga zo de kap eraf halen en ik heb de bromshop via whatsapp gevraagd welke lampjes ze gebruikt hebben.
Enne niet vechten hier hoor..kan opoe (ikke dus) niet tegen.. 😎26 oktober 2023 om 14:39 #822391
Anoniem
26 oktober 2023 om 15:05 #822392
AnoniemBromshop vroeg me de achterlichtbolletjes te controleren, dus open gemaakt en blijkbaar is er een 12v 3 watt lampje gebruikt als kleinste bolletje. Kan dat de oorzaak zijn? ‘Zat waarschijnlijk in het verkeerde bakje’.
Heren..uw beurt weer 🙂26 oktober 2023 om 17:03 #822393@Yvon nouja hommeles zou ik het niet noemen toch, proberen gewoon allebei te helpen met je probleem en daar kunnen wel eens meningsverschillen uitkomen.
Een lampje met een lager wattage dan de aanbevolen wattage zou in theorie minder stroom trekken. Na mijn weten loopt de kabelboom via de koplamp naar het achterlicht hierdoor zou het kunnen dat er meer spanning op je koplampje komt te staan. Je zou het kunnen proberen om er een hoger wattage lampje in te draaien zoals Wim aangaf. (12v4w)
Wellicht ook wel belangrijk om te weten, rijdt je snorciao netjes 25km/u of is deze iets opgevoerd?
Ik zou eens kijken wat voor lampje ik erin heb zitten.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 oktober 2023 om 18:22 #822396@Yvon nouja hommeles zou ik het niet noemen toch, proberen gewoon allebei te helpen met je probleem en daar kunnen wel eens meningsverschillen uitkomen. Een lampje met een lager wattage dan de aanbevolen wattage zou in theorie minder stroom trekken. Na mijn weten loopt de kabelboom via de koplamp naar het achterlicht hierdoor zou het kunnen dat er meer spanning op je koplampje komt te staan. Je zou het kunnen proberen om er een hoger wattage lampje in te draaien zoals Wim aangaf. (12v4w) Wellicht ook wel belangrijk om te weten, rijdt je snorciao netjes 25km/u of is deze iets opgevoerd? Ik zou eens kijken wat voor lampje ik erin heb zitten.
Nee, ik zei 6 volt.
Haar Ciao is tuti originale
en loopt netjes 30 ofzo.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.