Home › Forums › Techniek › Elektrisch › HElp Krijg maar geen Vonk ! :S
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 3 maanden geleden door Pjear.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 november 2005 om 18:19 #158041
Ik heb dus een probleem met mijn ontsteking tenminste dat dacht ik : was aant rijden oppeens stond ik stil; ff wat gecheckt bougie vonkte niet, ok ik dus andere bougie erin gedaan deed het nog niet andere boubine + bougie erop gezet nog niet ontsteking gekeken Spoel (draadje) kwam tege vliegwiel was dus geknapt. Oke meteen alles omgegooit andere spoelen contactpunten en condensator (was aan vervanging toe). Toen getest deed 🙂 het 1 km gereden stond ik weer stil :@ weer alles nagekeken alles was goed maar meteen voor zekerheid nieuwe condensator gekocht en erop gezet.Weer Getest, ik heb 5 km gerend ofzo door men tuin heen en weer ondertussen 4 bougies gewisseld en 2 boubines HEb net 3 vonkjes gezien en krijg nu GVD geen vonk ik weet echt niet waar dit nou nog aan kan liggen Ga er vanuit dat Bougie(bosh super) en Boubine HEt zeker doen want de boubine is van een ander werkende brommer en bougie(pas nieuw) ook, Dus weet iemand hier raad ? Ik hoop het a.v.b
30 november 2005 om 18:40 #159087heb je je contact puntjes wel afgesteld??
30 november 2005 om 18:43 #159088Jah dat heb ik gedaan daar ligt het niet aan, maar als je zie niet afteld zou ie toch moeten vonken lijkt me
30 november 2005 om 20:03 #159089Aarde?
30 november 2005 om 20:36 #159090Emm aarde waarvan ? boubine maakt aarde , alles want contact heeft met het frame heeft aarde toch ?
2 december 2005 om 01:25 #159091weet niemand iets ? 🙁
2 december 2005 om 02:58 #159092Pjear :
Jah dat heb ik gedaan daar ligt het niet aan, maar als je zie niet afteld zou ie toch moeten vonken lijkt meYah, right……!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!2 december 2005 om 18:44 #159093He He Heb een probleem opgelost De ontsteking doet het, MAAAAAR nu nog iets bizarders De kabel die uit het blok komt die naar de boubine gaat Als ik die op het blok houd vonkt ie dus met de ontsteking is niets mis. Maar die gvd’se bougie krijg ik maar neit aant vonken heb vanalles geprobeerd heb de boubine aangesloten en waar normaal vanuit de boubine de bougiekabel gaat heb ik ijzerdraad gemaakt en die op het blok gehouden die vonkt dan ook, maar sluit ik alles aan dus bougiekabel boubine en bougie Dan vonkt de bougie niet en ik heb net alles nieuw gehaald boubine, bougie bougiekap, bougiekabel en Kankerzooi het ding vongt nog niet . Dus ik zou het egt relax vinden als iemand hier iets op weet
2 december 2005 om 21:05 #159094Dus na de bobine vonkt ie niet meer.
Hier op de site is dit wel vaker beschreven,kan verkeerde afstelling van contactpunten zijn,sluiten ze wel helemaal,stel ze anders eens op 0,3 af om te testen.Bougie niet 100% meer
Lekstroom,misschien “lekt”je kabel achter je vliegwiel wat stroom.
7 december 2005 om 17:32 #159100Zo zo eindelijk hij loopt weer heb avenalles geprobeerd en wat was nu de nieuwe contactpunte liete niet genoeg stroom door :S mjah heb me oude der maar weer opgezet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.