Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › help, koppeling gekloot…
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 augustus 2010 om 16:20 #210734
Anoniembeste mensen,
Ik zit opeens met een irritant probleem waar ik niet echt uitkom.
ik heb met me linksstaande setup heel lang poelie gereden tot een tijdje geleden:eerst greep de koppeling gelijk aan in 1 meter, starte goed.
nu doet ie helemaal niks meer, grijpt zo goed als niet aan of je moet al 20 rennen.. (heel lichtjes grijpt ie aan)Ik snap er niks van, de startschoentjes zijn goed en de segmenten ook, heb het al goed ontvet en geschuurd…
kan dit nog ergens aan liggen?Wat ook opvallend is is dat de koppeling een beetj eis ingesleten in de krukas op het vlakke stuk, echt heel minimaal. ook in de segmenthouder zelf ziet het er niet meer helemaal fris uit, ik kan het me niet echt voorstellen dat het daar aan ligt?
ik ben vergeten om een andere v snaar te proberen, maar die zag er ook goed uit.
(rij op het moment vario, dat lukt wel gewoon) vind poelie toch veel fijner met die setup, lekker zuinig ook.
Iemand die me uit de problemen kan helpen?
Thnx,
joris
3 augustus 2010 om 20:54 #233823ontvetten met remmenreiniger, en zuiver blazen met compressor…
slechte sigmenteren doen het ook niet te beter om…
hou je decompressie in, dat scheelt nog al…
4 augustus 2010 om 07:57 #233825dat heeft hij toch al gedaan:?
lees jij die post uberhaupt wel?dat het vlakje op je krukas een beetje gaar is komt door speling op de grondplaat.
dit is niet zo heel erg, ik zou wel een goede grondplaat regelen, want ik kan me goed voorstellen dat het anders iets scheef op je kruk gaat zitten en daardoor je aanloop koppeling niet goed werkt.ik kijk dalijk eens in de schuur of ik nog een goede grondplaat heb.
krijg je die wel van meEDIT: oijoo kep nog een hendig goeie ligge hier.
zitte wel versleten schoenen op met blauwe veeren maar het vlakje is like nieuw.ik hoor het wel van je
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 augustus 2010 om 08:27 #233826Ik had dit probleem op de woerden tour.
Mijn segementen wilde het ook niet meer doen na schuren en ontvetten.Heb bij thuiskomst heel de koppeling goed geschuurd / ontvet, idem de segmenten.
Hierna wilde die ook niet gelijk lekker pakken maar na maten het elke dag aanrennen is dit weer verholpen.Bij mij was het het lager in de kopeling wat ’te’ vet was en er voor zorgde dat mijn koppelingshuis vet werd van binnen.
Maar kan natuurlijk ook zijn wat ritze zegt.
4 augustus 2010 om 10:40 #233828heb precies hetzelfde, dat vlakke stukje in de koppeling is bij mij ook krom, had ik een andere erop gezet reed veel beter gelijk, nog wel meters aanrennen :s
21 augustus 2010 om 22:48 #234115
Anoniemwas dit topic helemaal vergeten, had er al een nieuwe over aangemaaktr laatst, sorry daarvoor:con
ik zit nog steeds met het probleem, gelukkig heb ik nog een snor, heb het een beetje laten liggen
heb hier alleen maar gare grondplaten, ik ga me eens effe een nieuwe halen kijken of ie dan weer aangrijpt.@ jarco: naaldlagers zijn nog goed en niet nat dus dat sluit ik ook uit.
als alles meezit is het probleem opgelost, sigmenten zijn perfect en de koppeling kun je van eten8)
toch bedankt voor de tips, want bij de bromhandel werd ik als gek aangekeken; die koppeling is perfect jong…
ik laat wel weten als de brommer het weer doet(zonder gebruik te maken van een boormachine:con;) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.