Vespa-Ciao.NL
:: Help! Citta valt uit met hoge toeren.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Help! Citta valt uit met hoge toeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mdammertje
    Topic starter

hallo mensen,
      ik heb vandaag een nieuwe 65dr op mijn citta gezet. Zodra ik langzaam blijf rijden is er niks aan de hand, maar zodra ik wat harder rijd en wat hoger in de toeren ga, dan wil die uitvallen.
      Laat mijn gas los en blijft mooi stationair lopen, maar met een beetje gas wil die weer uitvallen.
      Zodra ik mijn citta uit doe en opnieuw aan doe, is het probleem weg en kan ik weer rustig blijven rijden.
      Als ik weer wat harder rijd weer hetzelfde probleem.
      ik rij met:
      -13mm gevijlde carters
      -65 dr cilinder
      -polini hogedrukkop
      -malossi luchtfilter
      -13/13 carburateur
      -sproeier 66
      -polini top one uitlaat.

Verder is er nieuw op vervangen:
      -Krukaslagers
      -Contactpunten
      -condensator
      -bougie
      -bougiedop

verder alle keringen/lagers etc nieuw.

kun jij me helpen?

Crullie
      Donateur

ik denk dat je geen rekenschap houd met het inrijden van de cilinder, eerste 100 km rustig met het gas spelen en niet volgas gaan direct.

Mag ook wel een 68 sproeier in de eerste inloop periode en een beetje extra mengolie in de benziene zodat de cilinder goed gesmeerd is de tijdens het inrijden.
        Gaat erom dat je cilinder en zuiger goed op elkaar inslijpen en dat heeft tijd en geduld nodig.

TICKLING BARN

mdammertje
        Topic starter

dat snap ik ook, dat je cilinder moet inrijden, maar om constant 30 te rijden lijkt me ook niet goed.
          intussen ben ik erachter wat het is, we hadden een doekje achter de luchtfilter gedaan, maar die zat er iets te straks achter waardoor die de luchtfilter dichtkneep waarschijnlijk. 68 sproeier is echt te groot, houd die op top in. hij rijd nu goed, wil je toch bedanken voor je reactie en het meedenken! Verder zit er inderdaad extra mengolie in, en ik weet hoe je een cilinder in moet rijden.

TOCH BEDANKT!:thumb

tompiebozzel
          Bijdrager

Ik had hem 68 al aangeraden(want ik heb zijn blokje gereviseerd en gemonteerd) want ik rij wel 68 namelijk met zelfde setup alleen ik heb vario en proma cc en hij poelie en top one. Gek genoeg loopt die van hem perfect op 66, en met 68 kreeg die te veel benzine. Maar probleem is idd opgelost:thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.