Ik ben geen jurist maar ik denk ook dat hij weinig kans maakt is de rechtbank.
Er is zoiets als proefproces als er een situatie ontstaat waarin niet duidelijk is wat de Wet bepaalt.
Maar de wet is duidelijk.
Ik weet niet hoe hij het voor bereid heeft in ieder geval is hij in de publiciteit en die 60.000 stemmen dat is altijd een flinke hefboom.
Een rechter toetst aan de wet, ik denk niet dat hij zijn bekeuring kwijt raakt.
Om een wet te wijzigen of af te schaffen, is meestal een politieke of juridische procedure nodig, zoals een rechtszaak bij een hogere rechtbank die een wet ongrondwettig verklaart.
Hij beïnvloed wel de politieke opinie.En hij heeft ook echt een punt, vind ik de wet was dan ook meer bedoeld om van de (2T) snorfiets af te komen. En dit zal je wel eens met succes aankunnen vechten.
Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door zevenenergie.
Volgens de Europese wetgeving heeft een elektrische fiets geen motor waardoor dit een wezenlijk verschil is tussen de ebikes en snorfietsen met ontbrandingsmotor.
Hierover is afgelopen jaar juridische uitspraak gedaan en dit zal waarschijnlijk naar voren komen waarnaar Nederlands recht zich voegt.
Quote:
Het Hof van Justitie van de Europese Unie stelde in een recente uitspraak vast dat een elektrische fiets (met trapondersteuning) geen motorvoertuig is waarvoor een aansprakelijkheidsverzekering moet worden afgesloten.
Eind quote.
Dit zal wel een leuk iets worden voor dus aansprakelijkheidsverzekering en de uitkering voor schade met ebikers en/of vergoedingen bij letsel.
Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door Lennaert.
Het zijn knappe koppen die juristen. Regels moeten er zijn.
Maar ik vind het wel jammer dat die valhelm die aan de moderne wettelijke eisen voldoet maakt dat je er uit ziet als of je met een UFO naar je werk gaat.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.