Vespa-Ciao.NL
:: Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lennartcitta
    Bijdrager

eeu als je je kappen spuit gebruik je dan ook speciaale lak of gewoon het zelfde dat je ook op ijzer gebruikt ?

Ps. Netjes gedaan allemaal toppy !

mijne is deze week ook nog aan de beurt :lol
      ma ik moet ff zeker weten over lak enz

tvmierlo
      Donateur

leuke kleuren-combinatie. Zie je niet veel in deze kleuren, lekker origineel!8)

Helios
        Topic starter

@ Lennartcitta
          Eerst gebruik ik Motip Primer Grijs omdat grijs beter dekt bij zwart.
          Daarna heb ik dus sommige kappen gespoten met Metallic van Motip en andere met mat zwart.
          Ik doe overal 2 a 3 lagen primer onder voor een goede “bodem” zegmaar.
          Daarna meerdere lagen lak zelf. En als laatste Blanke lak een soort beschermlaag en gaat het ook nog eens mooi van glimmen.

Denk er wel aan dat als je Motip primer gebruikt je ook Motip verf gebruikt.
          Het kan voorkomen dat Motip (als primer) met een andere soort lak niet goed wil hechten.

Motip is dure lak, maar wel goeie naar mijn mening, Dupli Collor is ook goed.
          Je bent snel 10 a 14 euro kwijt aan 1 bus in de winkels
          JMPB is net wat goedkoper in de lak misschien een tip?

Denk eraan dat de ondergrond ook goed glad geschuurd is.
          Wat ik deed was met korrel 150 kaal schuren en daarna met waterproof schuurpapier dus op waterbasis.
          Dit om de grote diepere krasjes eruit te halen.
          Dan de ondergrond goed vet vrij maken en goed droog.

Ook goed lezen wat er op de bussen staat en dit opvolgen, dus de 1e laag goed laten drogen voor je aan de 2e begint.

Hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb 😛
          Anders staat er als het goed is ook een how-to lak aanbrengen.

Succes met die van jou (een citta?)

@ tvmierlo
          Bedankt, ik heb ook al veel citta’s gezien met Fluor geel, maar groen zie je minder
          De bussen Fluor groen was ook nog een hele speurtocht ze waren nergens meer 😕
          Misschien dat dit de reden is?

lennartcitta
          Bijdrager

eeue thx man=D
            ja ik heb een citta kijk me perso maar eens ben er nog maar net aan begonnen( de perso dan he )

Lennarts Citta

Helios
            Topic starter

[center]Update 14 Mei[/center]

Vandaag een paar kleine dingetjes gespoten zoals, Handvaten en koplamp.

Aller eerst kwam er vandaag een postbode aanzetten met een doos van “French Fries Mac” Ik had wel trek in een paar frietjes, maar helaas toen ik de doos had ontdaan van het plastic bleek het om een SI brug te gaan! Helemaal top!
              Bedankt Lennaert-ciao!

Dit wil niet zeggen dat er nu een dikke setup onder de opknapper gaat komen, deze brug is alvast voor het opknappen van mijn andere citta. De brug die er momenteel onder zit (ook een SI brug) is wat gammel en krom dus gelijk een mooi net brugje eronder straks!

Ben gister druk in de weer geweest met afstellen en zit nu bijna op de goeie sproeier denk ik.
              56 zit er in en rijd het fijnst vergeleken met 60 en 54 misschien nog even 58 proberen, maar denk dat ik wel goed zit zo.

Toen ben ik aan de slag gegaan met het spuiten van de handvaten/remmen.

Rem handels in de primer op de foto hierboven

De koplamp was geel van de viezigheid dus heb ik hem lichtjes opgeschuurd, en toen zwart gespoten.

Even later de rem handels in de lak gezet

Hoop dat het een beetje blijft zitten, we zullen zien

Daarna de remmen gemonteerd :

“Ik moet toch echt weer eens gaan opruimen in mijn sleutelhokje :bloos ”

Dat was het voor nu, ga morgen het licht/remmen etc aansluiten.

EDIT :

Klein filmpje gemaakt over hoe de citta loopt
              Lekker tuf tuf snelheidje dus 😛

500
              Donateur

ik vind het zadel niet zo mooi eigenlijk:$, voor de rest ziet hij er prachtig uit man!

Lars

Helios
                Topic starter

lvcp :
                  ik vind het zadel niet zo mooi eigenlijk:$, voor de rest ziet hij er prachtig uit man!

Lars

Bedankt lars, Nee klopt dit zadel zat erbij en heb geen andere dus moet eventjes kijken voor een nieuwe :lol

ollie
                  Bijdrager

=)goeie! ziet er mega vet uit! ben benieuwd hoe die rijdt!
                    heb zelf een probleem met ciao ben de sleutel van me tankdop kwijt..
                    lekker kut dus.
                    zodra ik even tijd heb kom k even langs..

ga nu een fiets jatten, moi!

Helios
                    Topic starter

Thx ollie, Welk cijfer staat er op dat ijzer van de tankdop?
                      Want er zijn maar een aantal cijfers die erop staan en en volgens mij als de nummer gelijk zijn past de sleutel ook..dus moet je even kijken misschien hebben we wel dezelfde net zoals bij je citta toen.

Bo3T
                      Bijdrager

tankdopsleutel kun je met heel veel sleutels openmaken.. mijn slotsleutel, vriend van mij zijn sleutels doen het er ook allemaal op 😛 vrij nutteloos eigenlijk zon slot haha.

zou me niks verbazen als het met een kleine schroevendraaier ook zou lukken.

Dus gewoon even wat sleutels erin stoppen en draaien. dan krijg je hem vast wel open.

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

geen punt voor dat brugje moet van al die onderdelen af haha 🙂
                          en ja zulke dozen heb ik nou eenmmaal als macwerker 😛

niceVespa
                          Bijdrager

mooie citta heb je ook al Si kappen voor je brug?;)

GTZ NV

1-feb
                            Bijdrager

Ligt het aan mij of lijkt je stuur gigantisch scheef op dat filmpje?:?

Helios
                              Topic starter

@ niceVespa nee heb nog een setje liggen!

@ 1/2 je bent de eerste die het ziet! klopt het stuur staat een beetje scheef, denk dat ik iets omgedraaid heb bij het monteren van het voorwiel.

Heeft iemand een plaatje/ “bouwtekening” van hoe het voorwiel in elkaar zit?

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

je bedoeld het inmonteren van het voorwiel O.o?
                                  er is namelijk niets moeilijks aan :O
                                  en de volgorde van rignetjes / km teller is alleen belangrijk
                                  en de remding moet rechts O.o? simpeler kan nier 😛

en ik heb ook nog sierstrips/kappen si mocht je iets nodig hebbe voor achterbrug

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 269)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.