Vespa-Ciao.NL
:: Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Bijdrager

je opknap citta wordt wel mooi ja =)

maar hoe is mijn ex-80 polini vast gelopen?? Hoever heb je er nog mee gereden sinds je hem van mij hebt? Ding liep altijd perfect en zag netjes uit 😮 vind het echt zonde 🙁

BMW
      Bijdrager

ey man,
        begint er al netjes uit te zien:thumb
        ff een vraagje: dat m-stuur, is het het brede of het smalle model (op JMPB)?

1-feb
        Bijdrager

Wat de hell is er met je 80 polini gebeurt?:no

Svennoow
          Bijdrager

Hoe hoog zijn die schokbrekers wel niet 😮 Dat kan nooit comfortabel rijden…

Helios
            Topic starter

@ leon ciao : Ik heb eigenlijk geen idee…reed niet eens met vario of andere gek toestanden. Gewoon netjes afgesteld, trok hem even goed door toen was het gebeurd 🙁 erg zonde.

Heb gelukkig de carters nog die ik ZEKER weer ga gebruiken want die zijn netjes bewerkt.

@ BMW : Dit stuurt komt van mijn puch, maar volgens mij is dit de kleinere variant.

@ Svennoow : Ze lijken heeeeel hoog maar dat komt omdat hij op zijn bok staat en er geen wielen onderzitten dus komt de voorvork tegen de grond. Ze zijn volgens mij 280 dus dat valt nog wel mee.

Iedereen bedankt voor de reacties!

hansieb
              Moderator

Vet kleurtje, keer weer eens een wat andere citta dan de std zwarte.

Helios
                Topic starter

Weer een updateje 1e post 🙂
                  Ben nog opzoek naar een achterklok liefst snor als iemand deze heeft, wil ik deze graag overnemen!!

Natuurlijk hoor ik graag weer jullie reacties
                  BVD!

FonS
                  Bijdrager

Wordt een mooi Citta’tje 🙂
                    Maar waarom zou je in godsnaam een snorklok erin willen, ben je van plan om de traagste brommer in de omgeving te bouwen? :p
                    Citta’s hebben gewoon een bromklok hoor.

Helios
                    Topic starter

De citta moet nog gekeurd worden en moet daarom dus niet te hard lopen.
                      Ik heb net een update geplaats, maar bij mij als ik firefox gebruik zijn de laatste 3 afbeelding niet goed zichtbaar.
                      Met internet Explorer daar integen is het prima, Iemand enig idee?

EDIT

Heb de onderste afbeelding maar even verwijdert hier zijn ze

Gelijk daarna even het wiel eronder gegooid, ja nu is het echt wel een geheel!

Nu is dus het wachten op het ombouw setje van Sil die hopelijk vrijdag binnenkomt, dan een blokje bouwen en kijken of we er leven in kunnen krijgen!!!

Als afsluiter nog wat totaal plaatjes

werd al een beetje donker dus iets mindere foto´s

Voordat er mensen beginnen te zeggen of ik echt met dit stuur wil gaan rijden? Nee
                      Dit stuur zit er even op omdat voor mijn andere normale stuur ik eerst nieuwe stuurrollen nodig heb
                      En ik moet nog een setje voorvork hoezen hebben.

Hopelijk dit weekend blokje in elkaar! We zullen zien!!

[center]Update 1 Mei[/center]

Vandaag het ombouw setje van Sil binnengekregen, ziet er goed uit

Even revisie setje en een gasbrander gehaald.

De krukas ligt momenteel boven op de zakken patat, dan kan ik hem morgen monteren en cilinder erop en hopelijk in 1x rijden!!

Robertez
                      Bijdrager

Mooi gespoten, ziet er weer fris uit!

hansieb
                        Moderator

Lekker 😀 het kleurtje groen knalt lekker op het scherm!

dörperCIAO

mooie kleuren enzo, maar die rooie standaard past er ook echt bij :no:p

verder wek netjes gedaan 😉:thumb

Helios
                            Topic starter

[center]Update 4 Mei[/center]

Ik ben bezig met het bouwen van het blokje hopelijk zit hij morgen in elkaar.
                              En ik wordt gek als hij in 1x wil starten!!!

Weet iemand misschien welke sproeier ik moet gaan gebruiker? heb echt geen verstand van 50cc haha.
                              Het is dus gewoon std met een city power uitlaatje en een 12mm inlaat.

Verder ben ik nog wat spul aan het spuiten geweest en monteren.

Koplamp houdertjes in de lak.

Monteren maar!

Ik hou ruimte over tussen de kroonstukjes? 😕 ik zie bij sommige citta´s rubbertjes of iets ertussen? iemand..?

Gewoon even een plaatje van mij wiel ertussen door 🙂

Ik heb de koplamp spoiler gepakt, was al druk aan het schuren kwam ik erachter dat er een stukje uit miste.
                              En hij zit niet helemaal lekker in de lak, denk dat ik maar gewoon een nieuwe ga kopen.

Gespoten.

Daarna even gemonteerd (snel) om even te kijken hoe het staat.

Nog wat info over mijn andere citta…Hij wou niet goed meer rijden en kwam niet goed op RPM.
                              Ik het niet echt zin om alles hieronder vandaan te halen, dus heb ik hem weggebracht naar de brommerboer.
                              Kijken wanneer hij weer klaar is dan vario en weer blazen!

Natuurlijk hoor ik graag weer van jullie wat jullie ervan vinden?
                              En ik heb nog een vraagje.

Als ik mijn citta met elc blok laat keuren moet dan het remlicht/toeter ook werken? of is gewoon licht en een fietsbel genoeg?

Martijnvanheerde
                              Donateur

Bromboer??:pest Voorderest een mooie citta:thumb

Helios
                                Topic starter

[center]GROTE UPDATE[/center]

Door de downtime van het forum etc. heb ik een tijdje geen update gepost daarom hier een extra grote, want er is VEEL gebeurd!

Het werd natuurlijk tijd om mijn blokje op te gaan bouwen!

Zo gezegd zo gedaan.

Citta powertje eraan.
                                  Later het blokje nog wat opgepoetst en daarna gespoten met blanke lak! dan ziet het er gelijk weer fris uit!

Toen gelijk het blok eronder gehangen!

Ik kon nog weinig testen. omdat ik nog geen carburateur had.
                                  Toen ook gelijk een bougie dop gekocht (waterdicht) en een koplamprooster.
                                  Hij was er alleen maar in kleur rood, had ook niet verwacht dat hij er in fluor groen zou zijn hoor 😛

De dag erna even stuurschium en voorvork rubbers opgehaald, want vond dat het wel tijd werd voor een normaal stuur 😀

Staat hem toch beter!

Huh? tennisbal? Had dit gezien van iemand hier op het forum die geen zadelveer had 🙂 en ik zit met hetzelfde dus zelfde oplossing haha.

Koplamp rooster in de lak!

Kijk dit is nou een “echte”citta! 🙂
                                  Zoals er eruit horen te zien vind ik met een mooi hoogstuurtje.

De koppeling zit er al op
                                  De poulie zit er op
                                  En ik ben al een blokje om geweest (Naja wel meerdere ,haha wat vet lekker 25-30 ervoor en mooi om je heen kijken)

Ik zoek nog een goede afstelling, dit is dus een sproeier kwestie dus gewoon even door proberen dan komt het wel goed.
                                  Momenteel rijd hij wel maar niet goed meer ik weet bijna wel zeker dat de spie gebroken is.
                                  Dus morgen het blokje er maar weer onderweg!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 269)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.