- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juli 2011 om 17:12 #488382
Lekker bezig daar hoor

Keep up the good work..!!13 juli 2011 om 17:17 #488383dihagie :
nette citta, en mag ik vragen waar je die steuntjes weg hebt om de citta op te zetten?Dat zijn van die steunen om autos op te zetten 😉
15 juli 2011 om 21:22 #488466Vandaag de laatste hand gelegd aan de Heineken Citta, en hij was klaar om door de bossen te knallen, samen met CittaKlaas!
We zijn naar Bakkeveen geweest en zijn even over de kleinste bosweggetjes geknald. De Citta rijd goed! Ik heb hem geklokt op 69GPS. Op wat moertjes en boutjes die los trilden na is alles prima verlopen en geen pech gevallen.
Onderweg hebben we een paar fijne kiekjes geschoten op locaties die wij mooi vonden hier een paar van die foto’s :

Ik heb zelf even een extra spatbord gemaakt tegen de regen, want mijn CDI zit namelijk in de SI-brug en daar kwam veel water bij kijken. Daarom het spatbordje van Zeebodem als voorbeeld genomen en ook zoiets gefabriceerd. Hij moet alleen nog even in de lak gezet worden!
Natuurlijk hebben we ook wat filmpjes gemaakt onderweg, hier één die ik gemaakt heb :
En deze heeft Klaas gemaakt (helaas wat mindere kwaliteit) :
Tot zover onze halve dag 😛 Ach, het was mooi weer vergeleken met de afgelopen dagen en we hebben het er van genomen!
Reactie zijn welkom (graag zelfs!
)16 juli 2011 om 21:25 #488493Nice Citta! Mooie foto’s ook, en leuke filmpjes 😀
16 juli 2011 om 23:00 #488495Ondanks dat ik niks met bier heb vind ik dit wel een goed geslaagde thema citta
16 juli 2011 om 23:34 #488496wat voor uitlaat hangt er onder die zwarte citta ?
17 juli 2011 om 01:07 #488318Je moet de titels eigenlijk veranderen van de filmpjes 😛
Gaan alleen vol gas in onderste filmpje haha.@Gunther, Simo Racing.
30 juli 2011 om 12:28 #488866prachtige brommers en foto’s
10 augustus 2011 om 21:50 #489149Helaas dit keer geen “spectaculaire” foto’s, want zeg nu zelf echt tour weer is het nu ook weer niet 😛
Wil heb ik het één en andere aan de brommer versleuteld.
Ik had steeds al last van valse lucht en dit was weer een beetje erger geworden en toen heb ik de stap maar genomen om de cilinder er even af te halen. Kon ik ook even mooi kijken of deze nog netjes was.Ik had geen zin om het hele blok eronder weg te halen, dus maar even zo en dat werkt ook perfect :

Cilinder zeg er verder ook nog goed uit.Spul weer gemonteerd en toen kwam het probleem dus te voorschijn, mijn cilinderkoelkapje kwam tegen de carters aan en daardoor had ik dus valse lucht bij de voetpakking, maar het probleem is nu verholpen gelukkig. Heb ik ook geen vieze zwarte drap meer op mijn mooie Fire liggen 😛
Toen ik de uitlaat er toch onderweg had hem ik hem even wat schoongepoetst en kijk eens hij mooi hij al gekleurd is!! :

Helaas was al wat eerder mijn ophangpunt afgebroken 🙁 Deze zal dus even gelast moeten worden.

Toen alles weer gemonteerd and ready to roll! :

Een plaatje van de pijpjes die ik op dit moment bezit :

Inmiddels ook een Simo Krul erbij en de collectie gaat binnenkort uitgebreid worden met :
– Proma Badsnake Alu
– Leovince HandmadeToen had ik het idee om mij koppeling wat schoner te gaan maken. En dat doen we natuurlijk gewoon door een schuurpapiertje tegen de koppeling aan te houden. Hij is niet compleet roestvrij, maar hij wil al wel weer wat glimmen :

Een filmpje wat ik even gemaakt heb toen het WEL mooi weer was
Je ziet dat de Fire bij mijn setup redelijk weinig doet onderin, en geeft een “overall” boost.Tot slot nog een grappige foto van een bezoeker op mijn Gianelli Fire 😛 :

Binnenkort dus weer een update, want ik ga natuurlijk de Badsnake en de HM even testen op deze setup.
En ik heb het plan om mijn 2e blokje weer wat op te lappen voor een 80cc of dit gaat een Polini worden of de 46,5 weer.3 oktober 2011 om 23:14 #490218Vandaag mijn blokje nieuwe zuigerveren gegeven in dit was ook echt wel nodig. De laatste tijd had de Citta al véél minder koppel en wou later zelfs niet eens meer stationair lopen!
Toen ik de slotspeling van de zuigerveren ging bekijken was het wel duidelijk :

(De oude zuigerveer ligt bovenop de nieuwe)Een tijdje terug de Bad Snake helemaal opgeknapt :
Voor :

Na :

Toen was ook de Gun aan de beurt :
Voor

Na

Toen een stellingkast in elkaar gezet, want wilde mijn pijpjes ook mooi gestald hebben uiteraard

Toen vandaag het blok er weer onder gehangen, rijd 10x beter te opzichte van de oude zuigerveren wat een verschil!
Mijn nieuwe SI kapjes gemonteerd en hij is nu helemaal compleet :

Het enige probleem waar ik nu nog mee zit, is de Proma Gun icm. met het voorspatbord. Er zal toch echt een stuk van het spatbord af moeten wil ik dit passen krijgen. Morgen maar eens even kijken.
3 oktober 2011 om 23:32 #490219Helios :
Toen vandaag het blok er weer onder gehangen, rijd 10x beter te opzichte van de oude zuigerveren wat een verschil!Ja dat geloof ik graag want dat was wel hele erge slot speling:D
(haast nog een wonder dat het reed:D)
En mooi collectie pijpjes heb je liggen
Het is altijd leuk om 1x in de zoveel tijd eens een ander pijpje eronder te kunnen hangen
4 oktober 2011 om 06:15 #490213ik begrijp hieruit dat je je veren hebt ontvangen?
1 maart 2012 om 23:29 #438013Tsjonge, 150 dagen geen update! Hoogste tijd voor een small update.
De winter icm. een blokje wat me steeds weer in de steek liet hadden me bijna de hobby doen opgeven.
Maar toen er een leuk Speedengine blok voorbij kwam in een aangeboden topic heb ik hem gehaald (voor de zomer alvast…)Ja, ja voor de zomer… binnen 3 dagen begon het weer te jeuken en zat het blokje er al weer onder :pest

Het is dus een Elc. Speedengine met een 42 ALU, 1 van mijn eerste cilinder waar ik mee begonnen ben nu dus weer in mijn bezit. En ja blijft een fijne cilinder! Pully al redelijk snel weer zat. Toen zag ik op Marktplaats.nl een variosetje te koop aangeboden. De deal was snel rond en voor 90incl. had ik een super net variosetje in huis! Helemaal blij!! :

Natuurlijk snel gemonteerd, en ja das toch wel even wat anders als pully, bezorgde snel een grote smile toen ik de kracht van de vario voelde 😀
Ik ben nu van plan mijn andere DR blok waar ik de flens van heb laten lassen bij Eidos onder mijn oranje frame te gooien. Kijken of hier nog wat leven inzit!
De aangelast flens heeft een stuk grotere doorlaat dan een standaard flens, kan alleen maar positief zijn lijkt me? :

De Heineken Citta loopt nu heerlijk, maar denk dat ik voor de zomer straks weer een echt dikke cilinder wil gaan rijden. Ik kan nu weer 46mm cilinder in mn carters kwijt
Dacht zelf aan de 46,5 weer!Verder zijn Cittaklaas en ik bezig met de blauw citta die we aan het bouwen zijn voor een vriend. Het blok hangt er nu onder, maar hij loopt onderin totaal niet lekker… We gaan het blokje daarom maar een revisie geven.
Een paar foto’s van de blauwe en m’n Heineken als afsluiter :

2 maart 2012 om 23:51 #468935Mooie kleur die blauwe!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.