- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2011 om 11:31 #486059
Ziet er erg netjes uit!
Ik heb een vraag, leg jij je verroestte uitlaat gewoon een bak (onverdund) zoutzuur?
En je haalt hem er vervolgens zou uit als op het plaatje?
Heb je dan niet de kans dat de uitlaat aangetast wordt door het zoutzuur?20 april 2011 om 11:47 #486060@steev: ja die kans is er, dan word de uitlaat als het ware ge-etst, alleen nu maak je er geen figuurtjes in…
mooie citta racer, en de heineken citta mag er ook best wezen 😛
20 april 2011 om 15:23 #486064Leuke racer:D, ben benieuwd hoe lang je het vol gaat houden met dat m-stuurtje. Ikzelf vond het toch niet zo comfortabel rijden.
20 april 2011 om 15:28 #486065Die heineken Citta is smerig zeg, poets die mooie brommers eens terug;)
20 april 2011 om 15:46 #460511@ niels: ’t is ook geen tourbrommer he!
20 april 2011 om 20:28 #486074Steev :
Ziet er erg netjes uit!
Ik heb een vraag, leg jij je verroestte uitlaat gewoon een bak (onverdund) zoutzuur?
En je haalt hem er vervolgens zou uit als op het plaatje?
Heb je dan niet de kans dat de uitlaat aangetast wordt door het zoutzuur?@Pepko: Oke bedankt!
@Helios: Hoe doe jij dit dan met je uitlaat?
20 april 2011 om 20:35 #486075@ Leovince, was het maar zo… het is grotendeels roest vooral de achterbrug is er behoorlijk ernstig aan toe.. Binnen kort eens opnieuw gaan spuiten!
@ Steev, Ik wou gewoon eens testen of zoutzuur werkelijk roest van een uitlaat kon verwijderen. Dus had 1 fles gekocht van een liter dit met 7-8 liter water gedaan. 10% zoutzuur dus niet zulke hele zware. Toen een nacht laten staan toen zag ik dat er wel wat “roest vlokjes” in zweefden, maar er was niet erg veel los gekomen.
Toen heb ik met een schroevendraaier wat over de uitlaat heen geweest toen liet het roest wel los! Toen weer in het zoutzuur dompelen. Dit een paar keer gedaan en toen was bij mij de hele doorgeroeste bocht kaal!
Natuurlijk moet je nog steeds schuren etc. Maar dit heeft mij wel wat tijd bespaard.Of 30% zoutzuur effectiever is weet ik niet, zou goed kunnen, maar de kans op uitslag op de uitlaat is groter.
6 mei 2011 om 18:10 #486414Kleine update, vandaag was het weer lekker weer dus ben even de bossen in gegaan

Lekker stukje getoured en even een paar foto’s gemaakt van de Citta :
Nog een klein filmpje die ik gemaakt heb in mijn rondje bos :
Kon niet helemaal volgas. Ik reed met 1 hand en stuiterde al bijna van mijn brommer af door alle wortels van de bomen 😛
En heb kleine overtoeren op topToen had ik vandaag poelie 70 even geprobeerd, dit liep echt een stuk beter op top!
Maar kon er jammer genoeg niet te lang meerijden, want toen was de snaar alweer kapot.Omdat, het was lastig is op een goede snaar te vinden voor een SI brug had ik daarom gewoon een oude variosnaar gepakt, deze sleet alleen iets te snel :con
Toen maar weer 80 poelie erop gezet met mijn 13mm autosnaar en deze slijt niet weg?… De snaar ligt bovenop de poelie, maar dit maakt in principe niets uit. Dus misschien even naar de autozaak voor een nieuw snaartje.
22 mei 2011 om 21:38 #486917[center]Update![/center]
Goed nieuws! Het blok van de racer is aan de loop! Ik ben dit weekend weer even bij SirJohn langsgegaan, want mijn blokje was klaar! De cilinder (43DR) is iets getuned en het blokje is netjes gereviseerd.
Nu heb ik twee goedlopende blokjes en ben dus ook dik tevreden!Hoe ik het blokje weer terug had en een beetje opgepoetst :

Toen heb ik de carters Antraciet gespoten :

De lak is niet helemaal mooi uitgekomen, maar het zit toch onder de brommer dus ben ik niet zo heel kieskeurig :pest
Toen het blokje eronder gehangen en gelijk de vario erop gemonteerd, toen even het wiel gedraaid en hoorde al een fijne compressie.

CDI mooi weggewerkt in de SI brug

Nieuw filtermateriaal in de luchtfilter :

En dan hebben we na een tijdje sleutel dit :

Dan nog 2 filmpjes, want een filmpjes zegt natuurlijk nog meer dan een paar foto’s! :
Op het moment loopt hij iets beter zonder luchtfilter, morgen nog even wat andere maten sproeiers proberen en luchtfilters, dan moet het wel goed komen. Ik had helaas geen schroefje voor mijn gas, dus ben ik ook niet echt de straat al op geweest. Wel even heen en weer gereden en gas gegeven met een tangetje 😛
Nog een filmpje van de Heineken Citta in actie :
Als de racer straks mooi loopt is er weer tijd voor de Heineken Citta, deze heeft echt een grote beurt nodig!! En ik heb een setje nieuwe zadels! (Wat ook wel eens tijd zou worden natuurlijk.. :no )
23 mei 2011 om 00:09 #486920Ondanks dat je racer niet mijn kleur is ziet hij er wel mooi fris en strak uit

Je heineken citta loopt ook niet raar trouwens
(maar hij verdiend idd wel een service beurtje:D)23 mei 2011 om 14:26 #486932Zo! De racer aan de praat, snel afstellen dat ding dan kom ik je kant wel eens op 😛
Wel eerst even mijn bandje plakken haha!
Lijkt het trouwens zo, of zit je vario moer er maar een paar slagen op?24 mei 2011 om 23:47 #486978[center]En weer een update![/center]
Gister en vandaag weer bezig geweest met de racer.
Weer een paar domme sleutelblunders meegemaakt, zo heb ik wel 10x de straat op en neer gelopen en het maar gek vinden dat de benzine gewoon bij de luchtfilter eruit stroomde en hij maar niet wou starten. Draai het vlotterbakje los en wat zit daar onderin voor gouden dingetje? Sproeier er dus uit gevallen…Sproeier er weer ingezet reed weer prima, daarna op top problemen… Carburateur schoongemaakt en toen was het probleem gelukkig verholpen en hij reed wel redelijk.
Toen van ~7gram rollen naar 5,6gram gegaan en wat een verschil!
trekt 10x beter door! Even wat rond gereden op het fietspad hier, toen zag ik dat mijn halve voetstepje weggesleten was door de v-snaar. Dus heb ik even een klein busje om de voetsteun gedaan en nu goed vast gezet :
Aan de andere kant heb ik expres geen busjes gedaan, zodat mijn v-snaar met geen mogelijkheid ergens langs kan slijten.
En dan zit je hele brommertje in elkaar blijkt het toch dat ik iets vergeten ben, heel erg is het niet…
Maar ben er wel zeker van dat hij nu wat meer trilt zonder de framerubbers. Dus de brug moet er weer eventjes onderweg…
En dan tot slot nog een filmpje hoe het spul nu loopt :
Nog even wat prutsen met rollertjes veertjes etc.
Rijd nu met :
70 DR (Tuned)
Belgisch Carters (Tuned)
Brom kruk (Tuned)
Simonini Calibrata (Namaak)Malossi Vario @ 5,6gr
Silver Polini drukveer
Grijs trekveertjesKijken of er nog wat meer uit te halen valt, hij trekt in ieder geval als een gek en op middengebied gaat hij ook lekker door, top kan zeker weten nog wel een stuk hoger!
8 juni 2011 om 21:30 #461827Ziet er super uit Helios! Mooi werk
8 juni 2011 om 21:41 #461828leuke projectjes vooral de racer is mooi geworden. Trekt het blokje nog ergens valse lucht? zo klinkt het namelijk wel een beetje.
8 juni 2011 om 21:54 #461842@ Peter139, dit zou mij eigenlijk niets verbazen aangezien ik hem niet netjes afgesteld krijg. Dacht eerst dat het wat aan de roller etc. lag dat hij niet lekker reed, maar het zou zomaar valse lucht kunnen zijn.
Hier heb ik nog niet op gecheckt. Zal ik morgen gelijk even doen!
Om de perso wat interessant te houden :
Wit rekje is er nieuwe opgekomen, een harley rekje was iets “te”, maar deze staat hem goed!Jammer genoeg is mijn Proma een beetje kapot, hopelijk valt deze nog te lassen. Gebeurde onderweg en ik maar kijken bij de flens, maar hij zat er nog prima op! En het viel me in eerste instantie niet op dat hij bij de ophanging gescheurd was :

Momenteel ben ik samen met CittaKlaas bezig een citta op te knappen het frame is hier bijna kaal :

De citta krijgt deze kleur blauw :

Ik ben dus op het moment met 10 dingen tegelijk bezig 😛 , maar ach dat houdt je weer van de straat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.