Vespa-Ciao.NL
:: Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Bijdrager

@ Hans de geen van wie we zijn naam niet durven noemen?

Ziet er goed uit man!
      Cartertje is ook zeker als nieuw geworden zo.
      Frisse kleurencombo.
      Leuk project.

Alleen het is is idd. wel een bende, die 2 bierflesjes op de werkbank had je makkelijk ff in het kratje kunnen doen. 😀

Pavan
      Bijdrager

Ziet er strak en veelbelovend uit. :thumb
        Wat betreft die coverkap, die zul je moeten afkorten of inzagen, anders gaat dat nooit passen.
        Lukt je vast wel.

succes.

Mike
        Bijdrager

netjes allemaal:) maarw at is de rede van t vast lopen van je 46mm? dat gebeurd toch ook niet zomaar?

Mike

Zeebodem.
          Bijdrager

echt super mooi man:thumb
            lekkere kleuren combo,en net werk.

suc6 met de verdere werkzaamheden.ik zal af en toe even in je perso kijken,want ik ben wel zeeeeeer benieuwd hoe dit allemaal gaat worden.

Helios
            Topic starter

@ Mike : Geen idee was zo’n 6 a 7km van huis af toen de brommer wat minder vel werd naar mijn mening. Wat dus al niet een goed teken is. Bij het loslaten of constante toeren kwam er een hoge fluittoon uit de cilinder, is nooit zo’n goed teken. Dacht zelf dat het de zuigerveren waren, dus mooi rustig naar huis gereden. Helaas was dit stukje naar huis rijden misschien toch de doorslag en trof ik de zuiger zo aan 🙁 Beetje jammer want SirJohn had fijn tune werk verricht en het reed echt heel mooi. Maar wil toch weer DR rijden naar mijn mening valt daar ongeveer hetzelfde uit te halen dan de 46,5 Malossi en DR is gewoon goedkoop en goed.

@ Zeebodem FM : Mooi om te horen! Het zelfde geld natuurlijk ook voor jou perso, die ik ook wel regelmatig eens even doorspit.

BMW
              Bijdrager

Goed bezig!

Ziet er al veelbelovend uit, leuk weer eens een ‘citta racer’ 😉 die zijn schaars:)

succes ermee:thumb

EDIT: als je nog een wit zadel zoekt: http://link.marktplaats.nl/364854139

Helios
                Topic starter

Update!!

Na 249 dagen geen updates te hebben gedaan bij deze dan weer eens een update!
                  Ik heb deze winter behoorlijk weinig aan de brommer gedaan, maar nu het lente zonnetje wat door de wolkjes begint te stralen gaat het toch wel weer wat kriebelen!

Daarom ben ik weer aan de slag gegaan met de Citta(s).
                  De racer is nu een rollend frame waar alleen nog de rem en gaskabel van ontbreken en natuurlijk het blok!
                  Er komt een 70DR onder de racer in combinatie met mijn vario, waar ik een tijd geleden een nieuwe klok voor heb gekocht!

Mijn blok moet eerst helemaal gereviseerd worden, en heeft hoogstwaarschijnlijk een nieuwe krukas nodig.
                  Onder de Heineken Citta komt een soort gelijke setup, ook een 70DR op Belgische carters. Eerst wou ik 50DR gaan rijden, maar gezien de cilinders maar een tientje van elkaar verschillen ga ik liever voor een 70!

Allereerst maar eens een paar foto’s van de oranje racer :

Die rode “houders” kwam ik laatst tegen bij de Lidl, eigenlijk om onder de auto te zetten, maar voor een tientje vond ik deze wel ideaal, beter als dat gekloot met twee bierkratten, deze nemen een stuk minder ruimte in!

Toen heb ik vorige week nog even mijn oude verroestte Proma CC onderhanden genomen, die zag er echt niet meer uit!

Mooie roze uitlaat (poetsen met Brillo doekjes 😀 )

Ik heb jammer genoeg geen foto van hoe de Proma eerst was, maar hier het eindresultaat :

Updates zullen snel volgen (als het mooi weer is), momenteel ben ik bezig met het opknappen van mijn Leo Krul, die verkeerde bijna in dezelfde staat als mijn Proma, gaat dus wel weer even duren!

Zeebodem.
                  Bijdrager

Hartstikke mooi allemaal kerel..!!
                    Ben benieuwd naar de volgende update`s.

Succes met de werkzaamheden:thumb

CittaKlaas
                    Bijdrager

En alle foto’s doen het weer, vet hoor 😀 Heb net alles even doorgekeken.
                      Proma ziet er ook goed uit! Ben benieuwd hoe de racer gaat lopen!

Dylan
                      Donateur

Mooi racertje, doet me op een of andere manier aan die van Fredzzz denken 🙂

Helios
                        Topic starter

[center]Update[/center]

Weer een paar dagen geweldig (sleutel) weer gehad!
                          Dus heb ik ook maar weer wat dingetjes gedaan, ik ben op de laatste onderdelen aan het wachten voor beide blokjes.

Dit zullen de set-ups worden:

Racer :
                          Cilinder : 43MM DR Evo
                          Carters : Belgisch bewerkt
                          Carb. : 13 / 13
                          Aandrijving : Vario Malossi
                          Uitlaat : “Calibrata” (Namaak)
                          Krukas : Brom

Heineken :
                          Cilinder : 43MM DR Evo
                          Carters : Belgisch (12MM)
                          Carb. : 13 / 13
                          Aandrijving : Poelie
                          Uitlaat : Proma CC of Simo racing
                          Krukas : Snor

De Heineken Citta zal sinds lange tijd weer een rustigere set-up krijgen. Ik ga hier meer voor een lekker betrouwbaar blokje, wat toch nog wel een beetje power heeft.

Al het “snelle” spul zal onder de racer komen, want met deze zal toch niet veel km’s achter elkaar gemaakt worden.
                          Ik heb een gloednieuwe DR overgekocht van Vespa Si voor 50 euro, cilinder zoals verwacht in top staat :

Deze komt fijn onder de Heineken zodat ik hem ook beter kan inrijden dan als op de racer met Vario.
                          Het is nog even wachten op een Bromkrukas voor in het blok voor de racer, de DR krukas die daar inzit heeft een slechte spiebaan. Het spietje valt bijna helemaal in het gat van de krukas en heeft dus bijna geen houvast meer aan het vliegwiel!

Ik ben bezig geweest met de bekabeling van de racer, remmen en gaskabel opmaat gemaakt. En even een klein detail :

De “Calibrata” heb ik even onder de racer vandaan gehaald en deze was nogal wat verkleurd door de olie die er wat ingebrand was en hij is vanzelf ook al gewoon bruin gereden, maar sommige olie was er lelijk ingebrand :

Dus heb ik met staalwol wat bruin verwijderd en hij ziet er nu weer wat frisser uit :

Ik was van plan op de lasnaden die erop zitten wat te verwijderen, dit heb ik op de achterkant van de uitlaat even getest met de flex. Hier ben ik snel weer mee gestopt want het resultaat zal veel minder mooi worden dan de huidige lasnaden…die door de maker van de uitlaat (weet niet wie) wat dik zijn geworden.

Ach, dan houden we hem zo, want hij presteerde op mijn 46,5 echt geweldig deze pijp 🙂

Ik had mijn oude Leovince Krul even gepakt om op te knappen

Voor :

In een bak met zoutzuur :

Lekker poetsen met de Brillo doekjes :

En na wat schuur en poets werk :

Lasnaadjes zijn op de foto niet heel erg goed te zien, ze moeten misschien ook nog wel een keertje over.
                          En de uitlaat moet nog een paar keer gepolijst worden. Hij is er in ieder geval niet op achteruit gegaan ten opzicht van eerst 🙂

Hopen dat we morgen weer wat kunnen doen!

Lastpak
                          Bijdrager

goed bezig daar:).
                            je hebt daar ook een vette citta.
                            ik kan je echt aanraden om polijstpasta aan te schaffen,
                            nu zijn die uitlaatjes mooi opgeschuurd en als je ze met roze polijstpasta gaat bewerken lijkt het haast wel chroom!
                            (staat een voorbeeld in mijn perso)

Helios
                            Topic starter

[center]Update!![/center]

De Heineken Citta heeft inmiddels een blok eronder en loopt echt fijn!
                              Ik had nog een net 43MM Polini kopje liggen, maar hiervan waren de koelvinnen erg lelijk van af gehaald dus dit heb ik weer even netjes gemaakt met een schuurschijf op de flex :

Een stuk netter dan eerst, blokje onder de citta gehangen en 2 stappen en het liep en ook gewoon in 1x perfect stationair!

Toen had ik even mijn “Calibrata” eronder gehangen op te testen, want anders moest ik weer een gaatje maken in de brug voor mijn Proma dus eventjes rond gereden met deze uitlaat.
                              Reed wel lekker en mooi geleidelijk door.

Toen even mijn Proma gepakt en eronder gegooid :

Toen ben ik vandaag ook nog even met de racer aan de slag geweest.
                              Ik heb eindelijk clipjes gevonden op mijn kabelgootje vast te zetten! was tijden op zoek naar deze clipjes en het is gelukt!

Toen het achterwiel eruit gehaald en gelijk even mijn varioklokje erin gezet en toen de achtervario erop gedaan :

Mooie matching kleurtjes uiteraard! :thumb

Totaal plaatje racer :

Toen zou ik nog bezig met blok voor de racer, maar de krukas die ik over de post kreeg was niet zo fris meer : (filmpje zegt genoeg)

Gelukkig goed contact met de verkoper en een nieuwe krukas is als het goed is onderweg! 😀

Hopelijk dit weekend het blok voor de racer klaar!! Dan natuurlijk weer een update!

CittaKlaas
                              Bijdrager

Lekker bezig hoor, goed dat je mooi met de afwerking bezig bent! (kabelgoot, koppelingshuis)
                                Gauw dat blok eronder, ben benieuw hoe die gaat lopen 😀

tnerual
                                Bijdrager

Zeer leuk om te lezen 😉

Ben benieuwd 🙂 Ook zeer leuke setupjes!

Maar, met dat zoutzuur, werkt dat goed? En kan dit geen schade toebrengen achteraf aan de uitlaat of aan het metaal ofzo?

Bedankt

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 269)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.