- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juli 2010 om 05:36 #462434
ja gaaf man:D
ik houd het eens even in de gaten.ik moet je eerlikzeggen dat ik nog nooit zo,n stang bij een citta heb gezien.
ziet er wel stoer uit.ik ben benieuwd.suc6 met de werkzaamheden,en laat je niet bevangen door de hitte haha;)
1 juli 2010 om 06:35 #462435Bedankt, voor de reacties! Daarom doe ik er ook een stang tussen. Gewoon redelijk uniek op een citta.
Je ziet wel van die demonteerbare, maar dat vind ik niet mooi het moet wel vast zitten. Je moet de brommer er aan op kunnen tillen 😛Setup nog niet bekend, hoogstwaarschijnlijk zal deze weer door SirJohn getuned worden, omdat ik gewoon erg tevreden ben over de Malossi 46,5 die SirJohn bewerkt heeft. Misschien wil ik iets met zij-inlaat of een speedengine met 15mm. Even wat rond kijken naar de mogelijkheden. Maar ik er komt zowieso een leuk blok onder. Onder deze brommer moet natuurlijk geen 50cc komen zou er wat lullig uitzien
1 juli 2010 om 13:31 #439466mooie perso!
zo hebben wij ons zwembad ook staan onder een party tent, en 400 meter tyleen slang op het dak voor verwarming (A)
veel sleutel plezier
1 juli 2010 om 21:03 #462464Update :
Goed nieuwe en slecht nieuws.
Om maar te beginnen met het slechte nieuws. Onderweg naar de bouwmark voor een busje Putty ben ik achter tegen een auto opgereden. Was een flinke klap en ik belande op de kofferbak en vloog over mijn stuur heen!
De bestuurder van de auto moest remmen voor een fietser die snel nog even overstak, dit zag ik niet optijd en had niet genoeg tijd om te remmen dus zat er binnen enkele tellen boven op!
Bestuurde zette netjes zijn auto langs de kant van de weg en vroeg hoe het met me ging.
Afgezien van wat blauwe plekken en wat bloed op mijn handen was ik verder in order, maar de brommer….Het hele stuur was voorover geslagen, gelukkig kon ik deze met veel geweld nog wat terug drukken.
Maar de voorvork is wel helemaal krom helaas…We zijn tot het besluit gekomen om gewoon zonder papierwerk te doen en contant af te handelen.
Ik schatte de prijs van een voorvork zo rond de 30-35 euro.
De bestuurder had alleen 50 groot en ik kon niet wisselen. Toen kreeg ik er nog 15 euro op toe.
“voor de schrik” zei hij. Dus prima afgehandeld verder op deze manier!Toen gewoon naar huis gereden met een brakke vork 😛

Misschien niet helemaal goed te zien maar hij is wel degelijk krom en naar achter geslagen!
Toen thuis aangekomen en van de schrik bekomen maar weer met de Citta van start gegaan en dat leverde dit op :

Voorvork is inmiddels helemaal gespoten en klaar :

Deze was met flits dus ziet er misschien wat fluor oranje uit.
En de werkelijke kleur zonder flitsMorgen even het frame in de lak zetten!!
Verder moet ik dus even een nieuwe voorvork hebben, eens even weer bij de brommersloperij kijken zaterdag!
Zag er afgelopen zaterdag nog een stuk of 20 liggen, maarja had er toen geen nodig 😛Morgen dus meer!!
1 juli 2010 om 21:15 #462465Ziet er veelbelovend uit je project.. Jammer van je Heineken citta maar die wordt toch wel weer opgelapt lees ik:P
2 juli 2010 om 08:05 #462475jij hebt geld gekregen van die man terwijl jij bij hem achterop bent gereden? dan heb je geluk gehad.. officieel hoefde die man helemaal niks te betalen aan jou.. omdat jij achteropkomend verkeer bent en meer afstand had moeten houden
maarja lekker boeiend 😛 50 euro voor gekregen dus das al mooi meegenomen
2 juli 2010 om 08:20 #462476Ja klopt! had het er nog met een paar mensen over, dan mag ik inderdaad van geluk spreken.
Maar we konden er eigenlijk beiden niet echt iets aan doen. Uiteindelijk was het de schuld van de overstekende fietser.
Die zonder na te denken over het zebrapad heen vloog. En officieel mag je alleen lopen over een zebrapad? Maarja de fietser was al gevlogen. Morgen eens even voor een vorkje kijken 🙂3 juli 2010 om 00:20 #462489echt vetjes je citta 😉
3 juli 2010 om 09:17 #462493Ziet er goed uit!
4 juli 2010 om 22:36 #462551Update! :
Heb een nieuwe voorvork gehaald voor de Heineken Citta deze al ik morgen even monteren. Ga eerst alleen de binnen poten vervangen.
Dan ben ik natuurlijk ook nog met de “race” citta bezig geweest en er zit kleur op het frame :

Het monteren van de voorvork met wiel, om even een beeld te geven :

Verder zit het voorwiel er scheef in… moet even goed kijken welke ringetjes er vekeerd zitten, vind dit altijd zo lastig en de eerste keer zit het wiel er altijd scheef in 🙁
Nu zoek ik dus nog een SI brug en een zadel. Dan kan ik hem verder in elkaar zetten.
5 juli 2010 om 06:28 #462552begint er goed uit te zien!:) wat voor kleur word de si brug? zwart neem ik aan?
Gr.
5 juli 2010 om 08:50 #462555Wit lijkt me nog iets mooier 😉
29 juli 2010 om 20:52 #463095OK een update! 😀
Heb een tijdje gezocht naar een SI brug en heb er 1 gevonden!!
Gelijk in de putty > primer > lak gezet :
Netjes in de Motip Putty!
En in de primer.Verder was ik onder de indruk van de mooie rode carters van Jarco, Dit wou ik ook!
Toen ik in de bouwmarkt was toch niet gegaan voor rood, maar antraciet grijs! Is erg mooi geworden :

Tja, allemaal goed nieuws maar er is ook slecht nieuws de 46,5 Malossi begon te fluiten.
Uit elkaar gehaald, maar ik was helaas denk ik iets te laat. Ja… een warmloper :

Cilinder is opzich nog een goede staat een kleine veeg erin, maar we gaan weer DR EVO rijden! 😀
Ik laat deze cilinder weer tunen door SirJohn, omdat ik gewoon erg tevreden ben over zijn tune werk.
Heb met deze cilinder (46,5) die ook getuned was door SirJohn de 78 gehaald op een autoteller. Erg fijn snelheidje.Maar SirJohn heeft mij beloofd dat er misschien nog wel meer uit de DR kan komen! 😀 dus binnenkort maar eens even een afspraakje maken met hem!!
Verder kreeg ik vandaag nog een wit zadeltje op de post! Eindelijk een GOED wit zadel! 😀
En ik heb de brug gemonteerdFoto’s :
(Let AUB niet op de dikke bende die ik er weer van gemaakt heb!! )

Dit vind ik toch wel het mooiste plaatje :

Wat mij nog te doen staat :
– Varioklok met een nieuwe lange as in, deze die er nu in zit hobbelt te veel en je trilt van je brommer af.
– Een andere blok voor de Heineken Citta bouwen. Zal niet bijzonderworden iets van 50 snel ofzo.De Heineken Citta moet namelijk gewoon wat lekker 45-50 tuffen en dan gaat al het snelle spul + DR blok onder de “Racer”.
De Vario komt ook onder de Racer, omdat ik toch niet dagelijks op deze brommer zal rijden kan dit prima, ivm slijtage.
En de “Calibrata” komt ook onder de Racer, want hij valt wel ERG veel op onder mijn gewone brommer 😛
Dan gaat een puch proma onder de Heineken, deze zit dus aan de andere kant met de demper dan bij een normale proma 😀Dat was het voor nu, snel weer een update!!
Laat me weten wat jullie ervan vinden! Ja, vind ik ook leuk..na al dat type werk 😀29 juli 2010 om 20:53 #463096Vet man! Lijkt wel een beetje op die van de “man die gebanned is” op vespa-ciao.nl :lol
29 juli 2010 om 20:56 #463097Meneer met het 125cc blok ene Fredzzz? 😛
Wel een HELE snelle reactie trouwens zat je de hele tijd de f5-en en wachten tot iemand zijn perso ging updaten? 😛Verder heb ik nog een vraagje, ik wil graag een coverkap achter monteren, maar zit dan met de stang die er al mooi opzit..
Iemand een tip hoe ik mooi de vorm van de buis erui kan zagen? Zodat ik deze kan monteren.
Want ik wel deze helemaal glad plamuren en dan wit spuiten lijkt me een mooie aanvulling op het oranje frame! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.