Vespa-Ciao.NL
:: Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Bijdrager

Dat je in zoveel tijd nog steeds je zadelveer niet tussen je zadel hebt:P

Helios
      Topic starter

Nou, ben eigenlijk op zoek naar een nieuw zadel, mijn bevestiging van het zadel is helemaal stuk en heb geen mogelijkheid meer deze vast te zetten. Maar het blijkt dat een wit zadel behoorlijk lastig te vinden is. Of ik moet een oud zadel kopen met nog goede bevestiging en hier nieuw leer op laten zetten. Ben al wel een paar witte zadels tegengekomen hier en daar, maar of er staat Ciao op, of ze zijn helemaal geel.

Dus als iemand een wit zadel heeft. Liefst helemaal wit of met Gilera achterop, dan ontvang ik erg graag een MP!

Leovince
        Bijdrager

Je kan het oude witte zadeldekje ook gewoon goed okknappen en overzetten naar een zadel waar een zwart zadeldekje op zat. Is toch wel mogelijk?

Helios
          Topic starter

Tips om het zadel echt weer helemaal wit te krijgen?
            Hij is echt erg vies en met wat wasbenzine krijg ik het er niet eens af…

Dit zou wel de makkelijkste slag zijn inderdaad, dan hoef ik maar ergens een zadeltje weg te plukken!
            Tips zijn welkom!!

pepko
            Donateur

bleekmiddel?

Martijnvanheerde
              Donateur

Thinner;) Gaat je citta logo op de achterkant er wel af.

Helios
                Topic starter

Update!

Momenteel rijd mijn Heineken Citta even niet, ben op zoek naar goed Elc. Vliegwiel. Mijn spiebaan is een beetje uitgeslagen en zo kan ik er dus max. 2 weken op rijden en kan ik weer een nieuwe spie + koppelplaat gaan halen.
                  Dus even een nieuwe vliegwiel zoeken, maar lijkt lastiger dan het is!..

Ik wacht dus gewoon even tot er eentje op het forum langskomt en dan moet ik er snel bij zijn !

Nog een foto van hoe de citta erbij stond toen hij nog reed :

(let niet op de benzine onder de brommer, draaide de kraan open en toen was het allemaal benzine. De benzine filter was in 2 stukken…dikke rommel die plastic dingen)

Ik heb bijna weer zomervakantie en dus weer tijd voor een nieuw project. Ik zat al met wat ideetjes in mijn hoofd en heb maar vast wat onderdelen aangeschaft.

3x raden wat hier in zit…

Juist een frame (en nog een setje wielen) :

Deze citta gaat een “race” model look krijgen. Wat versta ik daaronder?
                  Nou,.. zo kaal mogelijk en zo laag mogelijk. dus eigenlijk gewoon een frame op wielen met een laag stuurtje waarschijnlijk.

Ik heb wat leuke dingen die ik waarschijnlijk ermee wil doen een daarvan is. :

Je ziet niet veel citta’s met een stang ertussen, mij lijkt het wel mooi een speciaal.
                  De kleuren worden hoogstwaarschijnlijk oranje/wit. Dan het frame oranje en witte velgen. Maar dit is nog niet zeker.
                  Setup is ook nog niet bekend. En ik ben nog opzoek naar een voorvork en een SI brug.

Het lassen van de stang laat ik door iemand doen en dan wil ik het zelf mooi afwerken zodat de lasnaden niet meer zichtbaar zijn. Maar even kijken hoe ik dit ga doen, maar moet goed komen!
                  Zal dus snel weer een update volgen, ga die wielen als het mooi weer is zo snel mogelijk spuiten en ga mijn Heineken Citta ook weer zo snel mogelijk klaar maken!

Leovince
                  Bijdrager

Hetzelfde als wat Fredzzz ongeveer had. Vond dat altijd wel een mooie brommer.

Even ter vergelijking:

Helios
                    Topic starter

Haha, dat potje bier!
                      Opzich leuk die stang maar ik vind deze te dun en hij is demonteerbaar wat ik dus niet wil.
                      Ik wil gewoon een fijne dikke stang ertussen hebben. Deze stang die er nu tussen zit is van een partytent van mijn pa en zijn gewoon stevige harde buizen. Kijken of deze een beetje te lassen vallen. Laten we het hopen!

Helios
                      Topic starter

Update :

Was lekker weer afgelopen dagen dus, maar weer even aan de slag gegaan.
                        Ik heb het frame klaar gemaakt voor de lasser, en de wielen zitten in de lak.

Frame had wat roest, dan zit er maar één ding op :

Drink ze!

Frame helemaal kaal voor het lassen :

Velgjes :

Was nog even aan het kijken voor oranje spuitbussen, zo zeg!
                        Enigste die ik kon vinden in een beetje normale kleur oranje waren 16 euro per stuk…

Nu kom ik dus in de verleiding dat ik nog 5 bussen Duplicollor blauw heb staan. Bespaart mij een zakcentje.
                        Ga nog even bij andere zaken kijken voor een mooie oranje kleur, moet toch wel goed komen.

Mocht ik het heet krijgen de komende dagen in de zon, als ik met de brommer bezig ben hoef ik maar 3 stappen te doen en dan :

Heerlijk!

– Verder is mijn voorvork onderweg en hopelijk kan het frame dit weekend nog naar de lasser dan kan ik volgende week bezig met plamuur en afwerken en misschien zelfs wel lakken!

Dus,.. snel weer een update!

Zeebodem.
                        Bijdrager

hey,goed man:thumb
                          alvast lekker bezig geweest dus.beterrrr.

suc6 met de werkzaamheden.

dwaynator
                          Bijdrager

waaw mooie perso , mooi design haha !
                            Toppie!

Helios
                            Topic starter

Update!

Vandaag goed nieuws het frame was klaar! Was al bezig geweest met een aantal dingen te spuiten.
                              Heb gelijk het frame in de plamuur gezet en toen alvast gespoten met Motip Putty. Dan even weer mooi opschuren en dan de primer erover en uiteindelijk de mooie oranje lak!

Deze kleur lak is het geworden :

Voorvork poot :

Ook heb ik een nieuwe vliegwiel kunnen vinden, heb er een hele citta voor moeten slopen bij een brommersloperij, maar dan heb je er wel weer 1 met PERFECTE spiebaan!

Velgjes die goed in de lak staan :

En daar was mijn frame al 8):

Lasnaad :

Niet super dik, maar toch wel goed zichbaar dus even de plamuur erbij gepakt!
                              En wat smeerwerk en schuurwerk later :

Kroonstuk nog even gespoten :

En totaal foto van het frame in de Putty :

Mooi op de prullebak naast de sla en tomaten 😛

Morgen met wat geluk het frame al in de lak! ik zal snel weer updaten!!

Bartjee
                              Donateur

Leuk projectje! Succes met spuiten, het is er iig wel lekker warm voor.
                                Komt er verder nog wat specials onder/op of heb ik daar overheen gelezen?

Pavan
                                Bijdrager

Blijf ik volgen. Ziet er veel belovend uit.
                                  Succes. :thumb

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 269)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.