- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juli 2009 om 19:35 #453444
@ FonS
Klopt het zadel zit niet vast de hele ophanging is kapot.
Maar heb al een nieuw wit zadel geregeld!
En witte vorkhoezen zat ik ook aan te denken, maar dat word zo snel ranzig en geel.
Het zelfde geld voor stuurfoam. En denk dat ik het maar zo laat!Verder heb ik vandaag weer het blok eronder vandaan gehaald!
En ja hoor Spie kapot. Maar hij liep wel.
Kapotte spie verklaart een hoop. Hij kwam niet op toeren en ging moeilijk aan!
Dan reed ik een stukje hoorde ik “KLIK” en mwhooam dan reed hij even goed, waarschijnlijk dat alles even op zijn plek schoot op dat moment. Kort daarna was het weer prut.Ik geef het nu op met mijn afgedraaide vliegwiel en monteer de normale gewoon weer deze spiebaan is iets beter.
Maar er is leven en ben benieuwd hoe de carters gaan lopen straks! hoop toch op een Kilometertje of 70. Misschien moet ik nog nieuwe zuigerveren, want waren niet 100 punten meer maar ze kunnen nog wel wat KM’s mee.Morgen loopt hij helemaal lekker hoop ik! was gister al blij dat er in ieder geval leven in zat!
14 juli 2009 om 19:47 #453460[center]Update 14 juli[/center]
Goed nieuws!
Ik kan nu eindelijk zeggen dat de Heineken Citta LEEFT!
En het rijd echt geweldig!! Ik merk het verschil wel met deze “tuned” carters, hij wil blazen!Vandaag een handje vol spietjes gekocht (altijd wel handig om een paar op voorraad te hebben!)
Vliegwiel rustig laten zakken, nieuwe gaskabel gemonteerd en hij sloeg in 1x lekker aan.
Dus ik wist dat het nu wel goed zat!
Een testrit gemaakt van zo’n 10km dus ik vertrouw het wel!De Leo Krul valt mij helemaal niet tegen, wel een fijn uitlaatje voor de 42 ALU!
Rond de 10 – 15kmph een lekkere boost en je voelt de schokbrekers wat inveren en de voorvork schuift iets uit!
Erg mooi gevoel is dat.
Dan rond de 40 een kleine dip en dan een tweede boost die doorgaat tot ???
Moet dus nog even mijn Cateye Velo aansluiten om te kijken hoop toch op iets rond de 65 a 70!En hopelijk is mijn Handmade snel klaar want dan kan ik er nog weer meer uithalen!?
Een fototje hoe de citta erbij staat met alle kappen etc erop! :

Kon niet helemaal een goed plekje vinden voor de demper van de Leo Krul dus maar even een Proma demper erop gedaan.
En nee, wat er onder mijn brommer ligt is geen benzine hoor 8)
Had even wat WD-40 over de uitlaat gespoten.Vooraanzicht foto :

Nog even hier en daar wat stickers plakken en hij is zo goed als klaar, naja “klaar” ben je eigenlijk nooit met je brommer 😛
Morgen poets ik mijn buddyseat even goed op hopen dat ik nog wat witte kleur tevoorschijn kan krijgen.
En hopen dat mijn witte zadel deze week binnenkomt, want deze is gewoon kapot en ranzig :noZeg maar wat jullie ervan vinden!!
Zelf ben ik dik tevreden.15 juli 2009 om 09:31 #453475zeeeeeeeeer nette citta geworden, alleen om het geheel nog af te maken ff nieuwe handvaten halen met rood, groen of wit.:P
15 juli 2009 om 11:05 #453481Erg leuk ding geworden. Alleen nog even het nieuwe zadel erop en je stuur recht zetten, want dit ziet er niet uit;)
3 september 2009 om 08:11 #454133[center]Update 3 September[/center]
Ik zal deze perso weer eens even wat leven inblazen. Na een lange tijd heeft de Heineken Citta niks gedaan.
Maar sinds gister loopt hij weer! (Bleek uit eindelijk om een versleten koppeling te gaan).
Dus koppeling gemonteerd en hij loopt tot nu toe weer, het is weer even afwachten.Setup is nu 42 ALU met Leo HM, en dit rijd erg lekker. Een stuk minder kabaal als eerst ook nadat de HM gelast is.
Nog meer goed nieuws mijn foto camera is weer gemaakt, of ik krijg weer een nieuwe eigenlijk, dus vanmiddag haarscherpe foto’s van mij brommer!11 september 2009 om 19:13 #454337[center]UPDATE 11 September!!![/center]
Daar was ik weer!
Camera duurde langer dan verwacht :boos.
Maar vandaag kon ik hem ophalen, nog een betere als eerst zelf! helemaal top dus.
Daarom heb ik even wat mooie foto’s geknipt en een filmpje geschoten, brand gelijk maar los met een paar plaatjes :
Onder weg bij het water even een stop voor een mooi fotootje!
Close up frame :

Weer een stop voor een foto, Blijkbaar vonden de koeien het erg interessant :lol

Mijn vrienden :

Filmpje :
Nog een beetje overtoeren op top door de te grote poulie, en volgens mij een klein beetje valse lucht bij de kop!
Verder moet ik nog even wat kappen monteren, Dashboard monteren en nog wat stickers plakken, en vario monteren dan is hij helemaal af! Binnenkort meer nieuws!
11 september 2009 om 19:25 #454340Erg mooi geworden, ik zou ook nog het zadel fixen en een wit velglintje trekken.
En jammer dat je niet op de meeting was, anders had ik nog iets meegenomen.
11 september 2009 om 19:30 #454341@ Edjuh
Ja, had er ook graag willen zijn, maar het zat me allemaal niet echt mee met de brommer etc.
Tot nu toe rijd hij nog steeds, maar rijd toch nog steeds met de angst van “Oei mijn spie zou zomaar weer kunnen breken”
Daarom het gas ook niet constant open in het filmpje.Een volgende meeting wil ik ZEKER aanwezig zijn! Ben nog nooit naar een meeting geweest en het lijkt me erg leuk!
Dus hopelijk tot een volgende meeting!
11 september 2009 om 20:01 #454343Inderdaad zadeltje poetsen en een velglintje. Kratje pils op het harley rekje:bier En toeren maar:D
18 september 2009 om 06:03 #454444haha door meisje die ik van vakantie ken. :
dacht dat het mijn brommer was hoe?
ik zei dat op het forum iemand uit haar uurt was met een heineken brommer.
en tja blijkbaar is er door haar dronke oortjes opgevangen dat het mijne zou zijn. nou helaas 🙁iig vond ze hem vet 😛
18 september 2009 om 19:42 #454461mooi ding man, echt goed gelukt
29 september 2009 om 10:57 #454681Leuk fotos maken bij strandheem :no
😉
29 september 2009 om 19:14 #454696orgineel ding hoor :lol hangt je HM nou niet erg laag? met die ophanging
30 september 2009 om 13:47 #454708
SpiendaahLeuke brommer die Heineken, alleen een beetje het verkeerde bier merk.
1 oktober 2009 om 14:37 #454747Bedankt voor de reacties!
@ Badsmacher : Goed gezien, woon er vlakbij en was even een blokje om!
[center]Update 01-10-2009[/center]
Eerst even vertellen wat mij vanmorgen allemaal gebeurd is!
Ik was onderweg naar school, toen viel mijn uitlaat eronder weg.
Keek achter me en zag de uitlaat dampen in het natte gras. Die was dus nog behoorlijk heet!Dus dat werd wachten! Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten en was er een behulpzame vrouw die het had zien gebeuren van uit haar woonkamer 😛
Ze kwam met een setje handschoenen!! Geweldig dus! Dus uitlaatje weer gepakt en gelijk naar de brommer zaak gegaan.Hij kon wel gerepareerd worden voor vanmiddag, dus kon ik weer op de brommer naar huis!
Ik moest nog een best eindje lopen naar school….
Maar! gelukkig mocht ik de fiets van een monteur lenen! TOP!
(2x geluk bij een ongeluk!)
Later was de brommer gewoon weer klaar en kon ik er weer op naar huis.Brommer :
Ik heb de volgende polijst machine aangeschaft :

En een beetje getest op mijn demper :

(Moet nog even de tijd nemen en de demper er afhalen en dan nog eens proberen, maar hij gaat wel glimmen 😀
Ik heb even mijn Dashboardje weer op de brommer geplaatst :

(LEDje ontbreekt nog, is wel makkelijk voor in het donker!)

Nog steeds geen nieuw zadel 🙁Bij mijn buurjongen begint het brommer sleutelen nu ook wat meer te komen, en ik had nog een oude rotte puch staan.
Hij stond mij in de weg en stond maar wat te roesten in een hoekje!
Hij zei €50,- neem ik hem mee!
Daar kon ik geen nee tegen zeggen, wat moest ik er anders mee?Hier een plaatje van de betreffende puch 😀 :

+ extra blok / 70cc (verrot)
Dat was weer een avondje stappen toen was het geld dus ook alweer op naja… :bier
Verder heb ik nu een 70mm poulie in plaats van 100mm.
Snaar moest ver weg komen waren lastig te krijgen, maar hoeveel lekkerder dit rijd zonder overtoeren!
En hoeveel meer snelheid hij pak, wat een verschil!Binnenkort dus maar even snelheid testen!
Blauwe polini trekveertjes erin gedaan.
Wil binnenkort toch weer vario, er mist echt iets bij koppeling 😀
Dat was het voor nu!
groetjes! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.