Vespa-Ciao.NL
:: Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Helios
    Topic starter

[center]Update 7 juli (ondertussen al 8 juli)[/center]

Nou ik ben lekker bezig geweest vanavond. Genoeg problemen opgeleverd…

Om te beginnen heb ik mijn achtervelg gister in de afbijt gezet en na véél werk was hij eindelijk kaal.
      Afgeplakt en klaar voor de lak :

(hier was ik nog bezig met afplakken)

Na de primer kwam weer de lak :

Toen stond hij er zo bij :

Achterwiel :

Kleine aanpassing gemaakt voor mijn voetsteuntjes.
      Er zit een puch trapasbus in, deze heb ik ingekort en daarna opgevuld met kleine buisjes, geen speling meer! prima dus!

Toen daarna mijn remmen/gaskabel etc aangesloten.

Remmetje aangesloten :

Klaar voor een lekker testritje zou je zeggen?
      Nee dus!
      Hij starte, toen was het “tak-tak ting-ting.”
      Dus ik wist genoeg dit moet de spie zijn…

Toen gelijk daarna het blok opengetrokken.
      En het was gelijk al duidelijk foto zegt genoeg lijkt me :

Een flinke hap!

Toen nieuw spietje erin weer monteren en gelijk weer testen!
      Hij startte en “tak-tak ting-ting.”

Toen was het 1 uur en had er echt geen zin in om alles er weer onder vandaan te trekken.. :boos

Morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Maar hij zal en moet 1 deze dagen lopen!
      Hopelijk snel weer een update met GOED nieuws 😛

TimoO_
      Donateur

Kijk je spiebanen eens na en misschien is het een idee om Locktite Quickmetal te kopen. Is een opvulmiddel voor spiebanen.

Heel goed bezig iig, je maakt echt veel vooruitgang :thumb

Helios
        Topic starter

Bedankt TimoO_
          Ik vind het zelf erg snel gaan, ik had dit in een week wel kunnen bereiken, maar het was gewoon te lekker weer om niet naar het strand te gaan (wat hier zo’n paar honderd meter vandaan is :thumb )

Spiebanen heb ik al gecheckt,
          Die van mijn afgedraaide vliegwiel zag er niet 100% meer uit. Dus nu zit maar normale vliegwiel er weer op.
          Die spiebaan is prima in order, krukas is ook gewoon nog goed.

Nu denk ik bij mezelf waarom moest ik weer een goed lopend blokje onder handen nemen :con .
          Alleen om een lichter vliegwiel, naja is nu al gebeurd 8)

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Als je spie telkens klapt zal dat aan de conische passing van de krukas of het vliegwiel liggen.
            Die spie is er puur voor om hem goed op positie te leggen, hij hengst niet aan de spie en dat hij daardoor rond draait.

Theoretisch zou je zelfs zonder spie kunnen rijden, puur door de conische passing.

Maar probeer eerst maar eens een ander vliegwiel, als het blijft herhalen moet je een andere krukas proberen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Helios
            Topic starter

[center]Update 8 juli[/center]

Heb dus weer het blok onder de brommer vandaan gehaald.
              En eens goed naar de spiebaantjes gekeken.

Krukas = Prima
              Afgedraaid vliegwiel = Niet meer bruikbaar
              Normaal vliegwiel = redelijk bruikbaar.

Een paar foto’s van de spiebaan :

Afgedraaid vliegwiel :

Deze is dus niet helemaal fris meer.

Foto normale vliegwiel :

Grote foto :
              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SKJNAL3Q-1.jpg

Ook niet 100% recht meer, maar deze zou het toch nog wel kunnen doen lijkt me?
              Graag hoor ik van jullie een reactie, anders wordt het opzoek naar een nieuw vliegwiel, maar lijkt me een beetje zonder om een vliegwiel te kopen voor 20-30 euro terwijl misschien mijn andere nog wel prima mee kan!

Alvast bedankt!

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Spiebaan is een beetje ruim idd,
                Maar zoals ik al zij, de conische passing is het belangrijkst.
                Als deze niet meer goed is draait het vliegwiel als het ware los over je krukas en ropt aan je spietje.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Helios
                Topic starter

[center]Update 9 juli[/center]

Na een beetje gepraat te hebben met Herr Flick en wat onderzoek te hebben gedaan naar conische passing etc.
                  Ik heb veel topics doorgelezen met mensen die ook last hadden van spietjes die steeds opnieuw kapot gingen.

Het kan dus aan de krukas/vliegwiel/koppeling liggen.

Ik had geen zin meer om nog langer te prutsen met mijn huidige blokje.
                  Bekeek de spiebaan van de krukas nog eens even goed en deze was ook behoorlijk uit gelubberd.
                  Dus stond ik voor een keuze en nieuwe krukas in het huidige blokje?

Dit had ik kunnen doen, maar dacht van dan kan ik net zo goed mijn “tuned” blokje weer klaarmaken kost evenveel werk.
                  Dus een revisie setjes gehaald en aan de slag gegaan :

Ging allemaal prima!
                  En draait lekker soepeltjes!

Toen moest ik de bouten die het kleine en het grote carterdeel bij elkaar houden eruit halen.
                  En dan moet natuurlijk eerst de ontsteking eruit!
                  Geen probleem zou je zeggen? wel dus.

Ik kreeg met geen mogelijkheid de schroeven eruit, uiteindelijk zijn ze eruit gekomen na veel slag en stoot werk.
                  Die schroefjes zijn dus niet meer te gebruiken, morgen dus even nieuwe halen.

Cilinder van de oude carter gehaald, en natuurlijk kom je er dan achter dat je nieuwe pistonpenclipjes bent vergeten. :boos
                  Dus ook die moet ik morgen gaan halen.

Toen kwam het monteren van de keering. En kon er even niet opkomen hoe die er ook alweer in moest :pest
                  Toen Hansieb even gevraagd voor de zekerheid, en ik had het wel goed met het ijzeren ringetje naar benden naar de lager toe.

Kon het ook niet helemaal opmaken uit de How-to complete blokrevisie.
                  Revisie van het blok kan ook nooit kwaad, want rijd nu alweer een tijdje zonder te reviseren rond!

En deze carter heeft wel een net inlaatje :

Toen kwam de “lasser” langs om een stelling te brengen die hij voor mijn pa gemaakt had.
                  En hij wou mijn uitlaatje ook wel lassen! :thumb
                  Het viel hem gelijk op dat mijn citta een Heineken citta moet voorstellen 😛

De citta staat er nu blokloos weer bij dus, maar hopelijk zit morgen het blokje in elkaar en kan er een testrit plaats vinden!!

Morgen meer (goed) nieuws!

hansieb
                  Moderator

Succes, trouwens is er geen optie tot een betere cam.

Heb je straks zon leuke citta zijn er alleen maar pauper foto’s van.

Helios
                    Topic starter

Ja ik had een 10 megapixel camera maar die is stuk :'(
                      Hij is nu in de maak, maar nog niks van gehoord.

En ja het zijn mobiel foto’s zijn natuurlijk niet te vergelijken met zo’n camera.
                      Als ik mijn camera weer heb zal ik gelijke een rolletje…oh nee…en “SD kaart” vol schieten 😛

Helios
                      Topic starter

[center]Update 11 juli[/center]

HIJ LEEFT!

Eindelijk heb ik leven in de Heineken Citta weten te blazen.
                        Compleet nieuwe carters samengesteld en getest.

Kreeg hem eerst niet goed aan, bleek valse lucht te zijn.
                        Toen liep hij maar bar slecht! En wou niet goed aan, maar ik stug doorproberen.
                        En ik merkt dat hij steeds sneller en makkelijker ging starten!

Op laatst bleef hij gewoon lopen, maar kon gas geven wat ik wou maar hij was niet vooruit te branden.
                        Weer door proberen weer starten achterwiel omhoog en gassen.
                        Kort daarna kon de citta stapvoets rijden en ging dacht ik niet harder dan 10km/p mensen keken een beetje gek toen ik over het fietspad heen banjerde :P.

Nu krijgt hij steeds meer pit en rijd nu al lekker.
                        Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor? Hoe langer hij loopt hoe beter dus.
                        Moeten de lagers soepel worden?

Vandaag heb ik ook nog een Leo krul op de kop weten te tikken bij Cor Hamstra in het sloophok voor 25 euro oftewel zoals Cor het zo mooi kan zeggen : “2 en een half tientje”. De leokruk zit er nu ook onder. Leuk uitlaatje op zich.
                        Dit omdat mijn HM nog in de maak is.

Zometeen zal ik deze post iets uitgebreider aanpassen met foto’s etc, maar wil nu graag weer een blokje om! tot straks!
                        Mijn dag kan niet meer stuk!

En het probleem van de Carb is opgelost met een stukje tape, moet nog even een goede oplossing zoeken, maar komt goed!

500
                        Donateur

ik denk het inderdaad, met die lagers, die er niet goed inzaten en langsaam recht erin gaan, ,,,,

Lars

von hirkebosj
                          Bijdrager

ben benieuwd op de fotokes die je nog hebt geknipt 😀

Helios
                            Topic starter

Bij deze dus nog een paar foto’s die ik nog geschoten had.

Het probleem van de carb is er weer het tape is geen goede oplossing morgen maar eens rustig kijken naar een betere oplossing 🙂

De carb zit er dus wat losjes op, maar heb al een stuk geplankt met de Leo krul. Ik ben best wel te spreken over de Leo op mijn 60 ALU geeft hij een leuke boost en trekt lekker door! binnenkort eens goed testen!

Foto’s :

Een foto van het opbouwen van het blokje :

En hier WEER opnieuw in elkaar :

Blokje testen zonder uitlaat “lekkere herrie” :

En mijn nieuwste aanwinst de Leo Krul :

Morgen dus even prutsen met de carb moet wel goed komen, achterrem / licht etc. aansluiten dan is hij klaar!

niceVespa
                              Bijdrager

ziet er vet uit alleen nog ff een veer in je zadel;)

GTZ NV

FonS
                                Bijdrager

Zit erin, maar het zadel zit nog niet vast 😉

Ik vind het een leuk ding, ben alleen niet zo kapot van de zwarte vorkhoezen en stuurfoam.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 269)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.