Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Hele oude Vespa Ciao.
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2011 om 18:49 #211462
Hallo,
Ten eerste wil ik me even voorstellen, want ik ben nieuw hier 🙂
Ik ben Francois Bertrand, 17 jaar, uit Holtum (Limburg)Ik ben momenteel bezig een Vespa Ciao op te knappen van 1970 😛
Hij loopt niet meer, hij heeft erg lang stil gestaan.
Geen enkele bougie vonkt als ik hem erop zet dus ik denk dat het te maken heeft met de ontsteking(?)Ik ben van plan het blok geheel te reviseren, heb dit nog nooit gedaan. dus word spannend! 😛
De Vespa is van de schoonvader van m’n broer.
Zelf heb ik een scooter, geheel origineel, niet opgevoerd. (ben meer van de elektra dan van het motorblok gebeuren)Dit leek me een goed forum voor kennis op te doen van brommertjes, want heb er eerlijk gezegd niet veel verstand van.
Hier een aantal foto’s van hoe hij er nu bij staat;

Zoals je kan zien op de foto’s heb ik vandaag het motorblokje eronderuit gehaald, het ziet er allemaal erg oud uit.
Dit deel zit nog vast aan de Vespa, waarvoor dient dit deel?Kortom, het ziet er allemaal erg oud en vies uit, maar wil hem weer laten stralen en lopen hoe een zonnetje.
Weet alleen niet echt hoe ik het moet doen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen,
Groetjes Francois.
29 augustus 2011 om 18:53 #237903Welom Francois,
Post je framenummer eens, deze ciao is volgens mij wel wat jaartjes ouder. 🙂
Je zal gewoon heel ciao moeten strippen en grof schoon moeten maken, post desnoods de foto’s van je onderdelen hier en wij kunnen we zeggen of deze nog bruikbaar zijn of niet. ( Ik denk dat de schade wel meevalt, misschien een cilinder die op is of wat kleine dingetjes. )
Ik gok zelf dat met een goede poetsbeurt een hoop te herstellen valt.
Voor een hoop demonteer vragen kan je antwoorden vinden in de ‘how to’s’ van het forum en weet ook zeker dat je aan de hand van deze een eind komt.Edit: Het deel wat nog vast zit aan je vespa is je bobine deze zorgt simpel gezegd voor de vonk in je bougie.
29 augustus 2011 om 18:56 #237904Waar vindt ik het framenummer?
Zou best kunnen dat de ciao ouder is dan 1980 😛Edit: Het deel wat nog vast zit aan je vespa is je bobine deze zorgt simpel gezegd voor de vonk in je bougie. Oh oke, dus daar kan het ook aan liggen dat geen ene bougie vonkt?
Ja dat kan heel goed, als deze niet aangesloten was is de kans aanwezig dat het daar aan ligt, hij is ook erg vies.
Maar er zijn meerdere factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bougie niet vonkt.29 augustus 2011 om 18:58 #237905Framenummer staat bij het achterwiel aan de rechterzijde op het metalen deel wat achter de plastic kap zit.
( Op de foto hangt je ketting ervoor. )29 augustus 2011 om 19:04 #237906Hij is voor het laatst in 1980 gereden, maar hij is waarschijnlijk van 1970/71.
Mooie vondst! 😀
V-stuur i.c.m. zo te zien met hoge spatboordstangetjes voor!
Zo ziet een framenummer er uit :

en het staat ingeslagen tussen de boven en onderzijde van de fietsketting op je Ciao.29 augustus 2011 om 19:07 #237907Net eventjes gekeken naar het framenummer 😛
; c7e1t*1054520*
29 augustus 2011 om 19:10 #237908Fransje1994 :
Net eventjes gekeken naar het framenummer 😛
c7e1t*1054520*No doubt about it : 1970. met recht een HELE OUDE ciao!

Als je het vet van je motorblok afschraapt komt daar onderaan het carter ook nog een nummer te voorschijn:D29 augustus 2011 om 19:32 #237909Ik begin morgen met het schoonmaken van alle onderdelen! 🙂
Heb tot Januari vrij, dan pas begint m’n opleiding, en ik werk alleen soms in het weekend, dus heb heel veel vrije tijd om eraan te knutselen 🙂29 augustus 2011 om 20:04 #237911Zeer vet dingetje, als hij helemaal klaar is wil ik wel foto’s zien:P
Maak een perso aan ofzo, hoe je hem “restaureert” 😛
29 augustus 2011 om 20:18 #237912die uitlaatflens van die cilinder:lol, nog nooit gezien:P.
29 augustus 2011 om 20:27 #237913Zal morgen even een perso aanmaken 🙂
29 augustus 2011 om 20:30 #237915Lastpak :
die uitlaatflens van die cilinder:lol, nog nooit gezien:P.volgens mij is die ”uitlaatflens” het bougiegat. :D:pest
mooie ciao,
ik persoonlijk zou alleen het blok stralen, de lak is (op de foto) nog heel mooi zo te zien.
dit gaat denk ik een hele mooie oldtimer worden
29 augustus 2011 om 20:34 #237916Lastpak :die uitlaatflens van die cilinder:lol, nog nooit gezien:P.
Op welke foto zie jij een uitlaatflens?:lol
Zeer leuke ciao. Ik heb precies dezelfde gehad, alleen ben ik zo dom geweest om hem compleet met blok bij het oud ijzer te gooien, omdat ik toen nog geen verstand ervan had:con
29 augustus 2011 om 20:40 #237917niemand :
Lastpak :
die uitlaatflens van die cilinder:lol, nog nooit gezien:P.volgens mij is die ”uitlaatflens” het bougiegat. :D:pest
mooie ciao,
ik persoonlijk zou alleen het blok stralen, de lak is (op de foto) nog heel mooi zo te zien.
dit gaat denk ik een hele mooie oldtimer worden
idd, de lak ziet er nog heel mooi uit, alleen de velgen zijn een beetje roestig.
ps; Dat gat is idd het bougie gat, haha 😛
29 augustus 2011 om 22:06 #237922Qua lak ziet die er best nog wel schier uit (op basis van die ene foto).
Succes met de opknapbeurt, mooiste is denk ik gewoon een electronisch blok eronder… of krijg ik dan op me dak van die oltimermannetjes hiero :lol
Dan kun je er gewoon lekker vertrouwd op rijden, de contactpunt ontsteking van vespa ben ik nooit fan van geweest.
tja afstellen is een kunst:pest:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.