:: Heel raar geluid, waarna spie letterlijk verwoest.
-
Ik ben al aardig tijd bezig met 1 probleem. Ik zal even een beschrijving geven van wat er gebeurt:
Ik start me brommer. Die loopt heel even, er komen allemaal rare geluiden uit me blok. Waarna de koppeling volledig los trilt. Nog meer rare geluiden en hij stopt dr mee..
Blok opengehaald, spie gebroken.. (alweer heb er al 8 door heen zitten 0o)
Zelf vermoed ik dit:
* Ik denk inmiddels dat me krukas een beetje verbogen is. Hoort dit bij de diagnose van een kromme krukas?
* Ik verdenk ook me nieuwe 65cc. Maar het kan toch haast niet dat dees schuld heeft? Was net klaar met inrijden..:S en zo ja hoe kan dees het blok blokkeren?
Kan dit kloppen?
Ik ben dus van plan een nieuwe kruk te bestellen. Maar dat kost niet niks.. (ik kon er geen een bij mij in de buurt vinden, Alkmaar) Maar voordat ik dit ga doen wou ik het toch nog ff vragen aan jullie.
En als ik dan een nieuwe krukas bestel, Gewoon standaard carter, is een snor. Wel 65cc DRevo dus.. en 13/13 carb.
Welke moet ik dan hebben? Ik zat zelf aan dees te denken: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=655 of http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=658
* welk raden jullie mij dan aan?
Bedankt!:D
Kijk eerst je spiebaan maar eens na zowel van je vliegwiel als krukas.
Als je spie kapot slaat kan hij doorgaan slaan en dan klapt je koppeling ook stuk inderdaad.
Zal hoogst waarschijnlijk je vliegwiel zijn.
Ik heb er al een ander vliegwiel in. Is geen ideaal vliegwiel, maar toch goed genoeg volgens mij. Maar het kan dus ook zijn dat me koppeling kapot is? En welk onderdeel van de koppeling moet ik dan vervangen? Hoewel deze kans dus ook heel klein is want ik heb het ook al met een andere koppeling geprobeerd en dat mocht ook niet baten…
Zou het dan toch me krukas zijn?
Update: Kunnen het me lagers zijn? Of hoort me spie dan gewoon heel te blijven|
Moer is volgens mij helemaal goed. Maar waar het allemaal mee begon was dat de koppeling was los getrild na 2 maanden niet vastdraaien ofzo.. En die kreeg ik er heel moeilijk af. Met al me kracht+gewicht aan dat ding gaan hangen..
Toen was hij er af en moest ik de krukas bij veilen zodat me koppeling er weer over paste..
Kan het zijn dat hij het daardoor niet meer doet?
Of dat hij daardoor krom is en het er daardoor niet meer doet?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.