Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Heeft zonder olie gezeten
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door Tomm_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 november 2008 om 18:02 #209464
Mijn ciao is zonder olie komen te zitten,hij start dus niet meer.Mijn vraag is wat er nu juist kapot kan gegaan zijn iemand een idee,en is dit zelf te maken?
Alvast bedankt.16 november 2008 om 18:11 #220925je cilinder en zuiger zullen hoogst waarschijnlijk flink bekrast zijn (afhankelijk van hoe erg dit is, kun je hem laten honen + nieuwe zuiger, of een volledige nieuwe cilinderkit monteren).
zonder smering kunnen in feite alle bewegende delen kapotlopen.
dus buiten de cilinder ook de krukaslagers, en misschien zelfs de drijfstanglagers.
en.. aan een Vespa is álles zelf te repareren, ik heb nog nooit een van mijn brommers weg moeten brengen ter reparatie 😉
Oh ja, aan je woordgebruik te lezen woon je in België, en daar zijn onderdelen voor deze brommers een stuk lastiger te vinden dan in Nederland, dus als je voor onderdelen gaat zoeken, kijk dan op Nederlandse brommer- en scooteronderdelen websites
16 november 2008 om 18:33 #220927FonS :
je cilinder en zuiger zullen hoogst waarschijnlijk flink bekrast zijn (afhankelijk van hoe erg dit is, kun je hem laten honen + nieuwe zuiger, of een volledige nieuwe cilinderkit monteren).zonder smering kunnen in feite alle bewegende delen kapotlopen.
dus buiten de cilinder ook de krukaslagers, en misschien zelfs de drijfstanglagers.
en.. aan een Vespa is álles zelf te repareren, ik heb nog nooit een van mijn brommers weg moeten brengen ter reparatie 😉
Oh ja, aan je woordgebruik te lezen woon je in België, en daar zijn onderdelen voor deze brommers een stuk lastiger te vinden dan in Nederland, dus als je voor onderdelen gaat zoeken, kijk dan op Nederlandse brommer- en scooteronderdelen websites
Hoe kun je een cilinder honen? en wat is ongeveer de prijs van een nieuwe zuiger + cilinder?
Bedankt voor het snelle antwoord
16 november 2008 om 18:39 #22093040 euro voor een kitje:) en rond de 12 euro voor een nieuw zuigertje:)
Mike16 november 2008 om 18:48 #220933Mike :
40 euro voor een kitje:) en rond de 12 euro voor een nieuw zuigertje:)En als ik dat nu aanschaf zou hij het dan weer doen?
16 november 2008 om 18:49 #220934dat wil vast wel ja
maar ik zou je hele blok reviseren:) nieuwe lagertjes en alles om je krukas:) je haalt het boeltje toch uit elkaar of laat het doen door een member hier:)
*zo’n revisie setje kost namelijk maar 12 euro
Mike16 november 2008 om 19:01 #220935Oke bedankt voor de snelle antwoorden allemaal.
En als ik dan toch een nieuwe cilinder moet steken kan ik er dan een kiezen zodat hij wat sneller gaat rijden omdat hij nu gewoon 30 gaat,Of heeft een speciale cilinder geen effect als er niets anders aan gebeurt is zoals uitlaat etc. Dit is dus nog allemaal standaard. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.