Vespa-Ciao.NL
:: Heeft een DR evo veel trekkracht?

Home Forums Techniek Opvoeren Heeft een DR evo veel trekkracht?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

r.dewilde
    Topic starter

heeft een dr evo veel trekkracht als je weg rijdt? ik rijd in zand en met standaard setup met 12.7 carb is wegrijden niet echt een succes. topsnelheid maakt mij niet zo veel uit als het maar ongeveer 55 is. als de dr evo niet hard trekt, welke dan wel?
      groeten

speedbuxy
      Bijdrager

Op zich zijn alle Vespa cilinders redelijk koppel gericht.
        Maar de DR evo is in dit assortiment wel 1 die veel toeren toelaat.
        Toch zou dit voor jou al een hele upgrade wezen, maar nog beter zou een 43mm Creco of Polini wezen.

ritze
        Bijdrager

ik vind mijn dr evo toch best hard trekken en dat al op 5500 toeren.
          het is ook maar welke uitlaat je gebruikt en welke andere aanpassingen jij doet.

55km/h is zeker haalbaar op een std blok met een 12/12 of 13/13
          ik zou dan een gianelli original power uitlaat monteren omdat die lekker veel koppel onderin heeft.

creco doet het ook erg goed maar is nu wat lastiger te krijgen.
          en polini heb ik geen ervaring

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
          Bijdrager

speedbuxy :
            Op zich zijn alle Vespa cilinders redelijk koppel gericht.

ritze :
            ik vind mijn dr evo toch best hard trekken en dat al op 5500 toeren.

Dr evo trekt ook zeker niet slecht, maar hij is (ondanks dat de verschillen klein zijn) wel 1 van de hoog toerige cilinders in het Vespa assortiment.
            Dus bij echte off road zoals zand zou hij ietsje minder moeten doen dan bv een creco die meer koppel gericht is.

r.dewilde
            Topic starter

Geeft de gianelli original power of de leo krul meer koppel? En bedankt voor de reacties :thumb

Martino
              Moderator

Ik denk dat je ze niet al te best 1 op 1 kunt vergelijken. De Leo Circuit zal vast het meeste koppel leveren, maar zal dit op een specifieker toerental doen. Waar de Giannelli Original Power een wat gelijdelijker koppelafgifte zal geven.

Een Creco of vooral 43mm Polini is onderin wat sterker dan de DR evo. Zijn wel heel minieme verschillen.;)

r.dewilde
                Topic starter

Maar welke zal uit stilstand het beste wegtrekken?

De Giannelli.

Maarten123
                  Bijdrager

Je vertrekt toch altijd uit stilstant ?
                    Of zit ik zo verkeert.

r.dewilde
                    Topic starter

Ja maar ik bedoel dat niet de trekkracht aan het eind zit daar heb je niet veel aan in zand. Daarom maakt mij de top ook niet zoveel uit.

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Doorgaans beredeneren wij het op deze manier: Trek periode -> boost periode -> top snelheid.

Wat jij dus vraagt is of de kracht onderin dus bij de trek periode vooral gevestigd zit en op de top snelheid minder.
                        Gezien je trekkracht wilt zou ik haast zeggen pak een 46mm polini kit en anders i.p.v de DR een polini 43mm.

Qua uitlaat de gianelli city power is je beste keuze voor jou wensen.

r.dewilde
                        Topic starter

Wat is eigenlijk de handigste manier om de koppelingsmoer los te krijgen? Ik deed het met een verbouwde bougie die als zuigerstop werkte maar dat vond de schroefdraad van de cilinderkop niet zo leuk

VespaCiaoPaul
                          Bijdrager

Sommige steken een schroevendraaier tussen de koelvinnen van zn vliegwiel zodat deze blokkeert.

En als je toch een keer bij de bromboer komt kun je altijd nog een echte zuigerstop halen voor een paar euro.

r.dewilde
                            Topic starter

bedankt :thumb

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.