- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door erikpeter.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2018 om 14:39 #777546
Alleen het boren met zo’n inlaat was voldoende geweest. Maar het lijkt allemaal goed gegaan. Je inlaatvlakje is niet de meest nette meer. Zorg dat je op de foto (eerste foto bij ‘na:’ niet verder omhoog gaat. Je moet echt wat vlees overhouden op het vlakje – anders loopt hij straks niet (lekker) stationair meer.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 augustus 2018 om 22:53 #777573Ik denk ook dat dit nog net goed gaat, je kan het controleren door op de inlaat te blazen als de krukas de inlaat afsluit. Als je gezicht dan Malossi rood wordt sluit je inlaat goed af!
14 augustus 2018 om 23:18 #777575En als je gezicht Polinie blauw word, wat dan?
15 augustus 2018 om 08:26 #777588haha oke! nou ik zal het even controleren en dan schroef ik het weer in elkaar. Ik zal ook nog even nieuwe pakkingen, zuigerveren en sproeiers bestellen. Welke sproeier en welke bougie zal hiervoor dan het meest geschikt zijn:
ciao snor
std 50cc
13/13
inlaat bewerkt
citypower
poelie 70
brom luchtfilter of malossi luchtfilter
rest std15 augustus 2018 om 12:30 #777598Sproeier 54/56 die richting denk ik,..Bougie 6
<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 augustus 2018 om 10:05 #777772Ziezo, alles zit weer inelkaar. Starten meteen weer! 🙂 Altijd lekker.
Stotterde wel erg (4-takten).
Meteen de bromfilter vervangen door de Mallossi filter. Liep er trok al een stuk beter, maar vooral bij topsnelheid veel stotteren.
Daarna sproeier 60 die er nog in zat vervangen voor 56. Hiermee loopt nu perfect. Geen gestotter meer!Trekt nu veel harder met de aangepaste inlaat en topsnelheid is ook iets verbetert. Loopt nu 42 km/h op GPS.
Dik tevreden!Enige puntje ter verbetering: Hij trilt bij topsnelheid nogal (deed ie altijd al). Wat zou dat kunnen zijn? Poelie is nieuw (Mallossi) Dus dat is het denk ik niet. Bouten van blok zitten allemaal goed vast. Moet er ergens een rubber tussen?
20 augustus 2018 om 10:14 #777773Onbalans in het vliegwiel, krukas of poelie. En ondanks dat je poelie nieuw is, is het vrijwel zeker de dader. Die aan elkaar geplakte poelies blijven gewoon rommel.
Als je deze vervangt voor een mono pulley van mofafreak ( https://vespa-ciao.nl/forums/topic/tk-cnc-aluminium-mono-pulley/ )is het hoogstwaarschijnlijk opgelost of op z’n minst een stuk minder.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.21 augustus 2018 om 11:46 #777794Denk inderdaad ook de poelie. Die van Malossi zijn in ieder geval een stuk beter dan die goedkope dingen van een paar euro.
Wat verder nog opvalt is dat ie koud lastig start. Doet ie al een hele tijd. De bougie en luchtfilter zijn nu nieuw en carburateur schoongemaakt, maar blijft koud lastig starten. Warm start ie meteen. Verder zag ik dat er geen koppakking tussen zit. Zou het daaraan kunnen liggen of is dat niet nodig bij een standaard 50cc ?
21 augustus 2018 om 15:53 #777803misschien een bougie graadje lager?
Vanuit de fabriek zit er ook geen koppakking tussen. Dit is in principe geen probleem mits je kop en cilinder vlak zijn.
22 augustus 2018 om 10:56 #777817Ja je hebt een citypower uitlaat zie foto.
De bovenste is een originele snor uitlaat en de onderste is een citypower gekocht bij jmpb. Je ziet duidelijk verschil in diameter van de pijp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.