Vespa-Ciao.NL
:: hd kopje

Home Forums Techniek Opvoeren hd kopje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beenz citta
    Topic starter

hallo ik heb een dr evo 43mm maar is het dan ook verstading om een hd kopje van polini op te zetten en wat is het nu en zoja welke maat hd kopje moet ik hebben?

Jarco
      Bijdrager

Simpelgezegd:

Hd kopjes zorgen voor meer compressie/ betere verbranding.
        Uiteraard kan je voor een 43mm cilinder het beste een 43mm kopje hebben.

teenhakker
        Bijdrager

als je op een standaard cilinder een hd kopje zet, geeft dat enig verschil of niet?

Martino
          Moderator

In de praktijk maakt het vaak geen verschil in kopjes bij de vespa’s.

Op een orgineel 38,2mm cilinder een hd kopje zetten, zal ik niet doen. Deze hd kopjes zijn vaak van grotere diameter. HD kopjes zijn er om een grotere compressie verhouding te verkrijgen waarbij er geen detonatie optreed.

Voor onze vespa’s luidt; leuk al die verschillende kopjes, maar verwacht geen wonderen of grote verschillen.

AC RACING
            Moderator

Over het alegemeen kom je op een vespa met een hd kop op 1 % vermogenswinst uit. Ofwel te verwaarlozen. Zoals Martino al zegt, verwacht er niet te veel van.
              Wel levert het een grotere bijdrage aan je koppel.

teenhakker
              Bijdrager

ja het gaat me ook juist om de koppel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.