Vespa-Ciao.NL
:: Haperen, ploffen uit uitlaat, zwarte bougie, cp-vv?!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Haperen, ploffen uit uitlaat, zwarte bougie, cp-vv?!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

woetie93
    Topic starter

Heej,
      Ik heb net m’n cp-vv gemonteerd maar die doet het dus niet zo goed. Toen hij net gemonteerd was leek het heel goed te gaan, totdat hij opeens haperde. Dan spurtte hij weer vooruit zegmaar om vervolgens weer weg te vallen. Soms een plof uit de uitlaat tussendoor.

Wat ik heb gedaan:

– Meerdere bougies op voelermaat 0,30
      – Andere bougiekabel
      – Andere bougiedop

Wat ik heel recentelijk heb vervangen (nog geen 5km gelopen) is de bobine.

Bedrading loopt niet in de weg van het vliegwiel.

Wat mij dus opvalt is:
      Het haperen natuurlijk en een zwarte bougie (middenin beetje koffiemetmelkbruin) en de ploffen uit de uitlaat
      (kortom slechte ontsteking)

Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?

Lastpak
      Bijdrager

je bougie afstand is volgens mij te kort op elkaar.
        ik meende dat .50 de juiste afstand is.
        correct me if í’m wrong.

woetie93
        Topic starter

Toch stond er in de handleiding van de cp-vv dat het o,3 moest zijn. En bovendien, kan dit echt zoveel uitmaken?

daanbanaan
          Bijdrager

ja, ik doe meestal 0,4 ongeveer maargoed ik heb dus eens stilgestaan langs de weg na een hele poos gepruttel.
            Maar mijn blokkie was net helemaal goed, alles vervangen etc. toen heb ik met de bougie sleutel (heb ik altijd bij me :P) de bougie er uit gedraait en het leek best ver.. dus heb even op mijn stuur wat verder naar binnen getikt.
            Daarna heb ik er nog 2 maanden op kunnen rijden zonder gepruttel 😛

Ovdw050
            Bijdrager

Tonni had het over een afstelling van 0.50 dus dat zal ik gewoon aanhouden. je maakt nergens sluiting? die dingen zijn erg gevoel daarvoor.

Gr.

Anoniem

je kunt met een ‘snel blokje’ het beste een afstelling aanhouden van 0.50 zoals Tonni al zei;)
                Is je sproeier niet te groot of meng je te veel olie waardoor je bougie steeds vet slaat?
                denk dat jou blokje het beste loopt tussen sproeiermaten 62-64.
                qua mengverhouding zit je op 1:40-45 het liefste geen smering van de huis-tuin-keuken pomp in het dorp:P
                elektrode afstand op je bougie moet ook 0.50 zijn. denk dat een NGK B7HS de beste keuze is op jou setup.

blokje heeft wel nog flinke compressie als je aan de krukas draait? zou ook kunnen dat je decompressie klepje los zit of andere kleine fratsen zoals een gebroken spietje of een lekke olie keering;)
                het zou ook gewoon aan je cp vervanger kunnen liggen, die kunnen inderdaad helemaal niet tegen kortsluiting:D

woetie93
                Topic starter

Ik rij nu met sproeier 68, iets wat me op het CF forum is aangeraden. Blokje maakt zeker wel compressie, zoveel dat ik hem zonder decompressie niet eens aankrijg. De CP-vv heb ik precies aangesloten volgens de handleiding, dus ik snap niet wat daar mis mee kan gaan. Ik meng m’n eigen benzine gewoon 1:40 (zit bijna op de 500km met inrijden nieuwe cil, dan gaat ie weer naar 1:45 ofzo)

Ik zal die bougie afstand vandaag maar eens proberen. Ben benieuwd of het echt zoveel uitmaakt.

Robertez
                  Bijdrager

Sproeier 68 vind ik wel erg groot om eerlijk te zijn.

Ploffen uit de uitlaat kan zijn dat de ontsteking verkeerd is of dat de decompressiekabel te strak staat.

woetie93
                    Topic starter

Dan ga ik vandaag het volgende doen:

-Sproeier op 62,64 en 66 proberen
                      – Elektrode afstand vergroten en verkleinen
                      -Sws decompressiekabel goed monteren ;p (Is beetje beun aan het worden dus moest hem gewoon vast houden zegmaar.. -.-)

Robertez
                      Bijdrager

Klinkt goed! Succes met sleutelen :thumb

Ben benieuwd of het verbetering opgeleverd.

woetie93
                        Topic starter

Heb nu 4 verschillende bougies geprobeerd, met de electrodeafstand gespeeld, diverse sproeiers gemonteerd (toch blijf ik erbij dat 68 goed is ;p) pakkingen vervangen, maar nog steeds geen verbetering. Miss dat ik dan toch maar eens m’n cp’s er weer in zet en dan maar hopen dat ie het dan wel doet. Als dat zo is krijgt de maker van die cp-vv’s een knal ;p

Robertez
                          Bijdrager

Mhhm jouw blokje heeft dus dorst 😛

Zou wel apart zijn als die met de cp`s gelijk goed loopt, maar het zou mij ook niet verbazen.

woetie93
                            Topic starter

Probleem opgelost. Het waren dus toch die klotecp-vv’s. Wat een troep.. -.-

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.