Vespa-Ciao.NL
:: Hansieb witte vlek ciao

Home Forums Perso’s Projecten Hansieb witte vlek ciao

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 845)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Poortjes worden wel heel vet als je met dat dremel schuurschijfje bezig gaat 😉

Tja gat is gat 😛 ik had niet daar aan motte zitten dan was het wel goed gegaan.

Maarja groot carterhelft ff regelen en poort erin maken en dan inelkaar

Mike
      Bijdrager

OMFG…:pest tuurlijk vernaggelt ie weer iets:P ze carterhelft hansje toch

naja verder zien je frees kunsten er wel netjes uit en je nieuwe cilnder is ook wel megálief:)

succes knul

Mike

LeMoN
        Bijdrager

ziet er netjes uit hoor hans, maar nog wel even de poortjes door flowen heh zodat de benzine doorstroming netjes is 😉 (Dat zou ik inprincipe wel doen :))

Roger102
          Bijdrager

ziet er tot nu toe al heel netjes uit, maar kijk wel dat waneer je een nieuw groot carter helft koopt dat het een beetje aansluit op je kleine carter.
            BTW: ga je ook je vliegwiel afdraaien ??

hansieb
            Topic starter

Ik heb 2 pinasco wieltjes , maybe komt er een pinasco wiel op maar dat moet ik even zien.

Ik wil gewoon loeihard met dit blok oftewel poelie erop.

@lemon
              Ja ik heb nog niks afgewerkt , dit was ongeveer 1 uurtje werk.

Benodigdheden:
              – Snelfrees
              – Schuur rolletjes
              Totaal bedrag 8 euro

Dit was trouwens wel mijn 1e keer vind het best nog wel goed gelukt op het gaatje na :lol maar dat is al geregelt ik krijg al een nieuw groot elec carter !

Crullie
              Donateur

:'( Dat gaatje is nog wel te repareren hoor, breng dat carter maar, dan maak ik direct wel ff een How-To want vind het wel zonde dat iedereen z’n carter weg gooit terwijl het te repareren is.

TICKLING BARN

TimoO_
                Donateur

juist. het beste is nog met epoxy opvullen (ik denk dat Crullie dit ook gaat doen) maar dan je vliegwiel afdraaien aan de zijkant zodat je iets meer epoxy kan laten zitten. anders loopt je vliegwiel tegen de epoxy aan als je het niet afvlakt. zo kan je je spoelers ook wat groter maken.

of je doet de epoxy natuurlijk aan de binnenkant van je carter (zo heb ik het ook bij een gedaan). maar dan maak je je spoelers wel kleiner.

hansieb
                  Topic starter

Crullie ik had het hier ook al met arvid en thomas over.

Ik zat er zelf ook aan te denken om het te repareren , maar omdat het bij arvid al na 1500km losliet twijfelde ik. Arvid zei al je wil toch een betrouwbaar blok , 1 x niet uitgaan en je hebt een groot elec helft.

Aangezien epoxy of iets dergelijks ook 15 euro kost kan ik beter voor een ander cartertje gaan.

Ik had gewoon niet aan dat grote spoelpoortje moeten zitten :no

P.s crullie ik doneer deze grote carterhelft wel aan jou 🙂 dan mag je er een howto van maken.

GeertDekens
                    Bijdrager

Ik heb er even over nagedacht als je er een aluminium schroef in draait en afvlakt zal dit niet kunnen. Epoxy heeft niet de zelfde uitzet cooficient dan alu waar je carter van gemaakt is….

ArvidW
                      Donateur

@Geert, hoe wil je een schroef in 0.1-0.2mm dik alu schroeven…. 😛 Er zit juist een gat in omdat het te dun is geworden.

Ws als je het probeert te TIG-en dat je er helemaal een groot gat in brand, zo dun is het daar…

@Crullie, het is idd zonde om carter weg te flikkeren, maar aangezien een nieuw carter zo weinig kost vind ik het een beter alternatief.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

hansieb
                        Topic starter

Vandaag even nieuw MIX cartertje van Mo1uh gekocht uber 🙂 nog helemaal goed dus direct maar ff weer lopen fresen.

Ook even geweldig schoonmaak spul gevonden dus direct heel men ciao schoongemaakt :thumb en wit voetenplankje erop

Loek
                          Bijdrager

Wow, looking good hansieb:D Stralend wit:relax

Frits
                            Bijdrager

hehe leuk allemaal

je moet je CDI ff andersom doen

Roger102
                              Bijdrager

Dat freeswerk ziet er goed uit :thumb, maar doe je niks aan je inlaat ?
                                En ja de ciao ziet er ook goed uit 😉

BTW vette bureau stoel.

hansieb
                                Topic starter

Hoezo cdi 😛 andersom zo past die het best?

Wit straald er wel vanaf hehe

@roger

Inlaat mot nog ff geboort + geveild worden

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 845)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.