Vespa-Ciao.NL
:: Hansieb witte vlek ciao

Home Forums Perso’s Projecten Hansieb witte vlek ciao

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 845)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sieger
    Bijdrager

haha ja dat kan ook allemaal;)

hansieb
      Topic starter

Updatetje… :thumb

Vandaag maar eens even naar het hoge noorden geweest , appingedam om precies te zijn en helemaal precies naar tonni.

Probleem: Stroefheid en blokkeren van de tandwielen na een paar keer ronddraaien

Ik wou graag weten of het probleem van de malossi vertanding opgelost kon worden , dus maar eens even goed uitgepluist wat dit nou precies is. Na 3 vario nafen van tonni uitelkaar te hebben gehaald ( en 2 nafen van thomas te hebben geprobeert ) + mijn eigen deksel paste 1 deksel gewoon goed zonder STROEFheid. Dit zal misschien net een goede deksel geweest zijn maar er is iets mis met het grote tandwiel en het tandwieltje ernaast. Het lijkt erop alsof de tanden een afwijking hebben zodat ze scheef trekken. Maarja ff 1 tandwiel in de kolomboor geplaatst 🙂 flex er langs en daarna goed gemonteerd met ringetjes en olie. Draaide nog steeds stroef , ach jah dan maar eens monteren onder de brommer van tonni. Liep niet raar ofzo gewoon goed en na 1 rondje de straat op en neer is het al veel minder geworden.

Oplossing: Lagers inwerken en tandwielen beetje laten slijten door gewoon maar te gaan rijden , de wieltjes slijten wel maarja keer olie vervangen. Zal er alleen maar beter op worden zodat die helemaal vrij loopt straks. Ik ga morge mooi mijn vertanding monteren en lekker blazen :thumb lijkt gewoon dat malossi een productiefout heeft , na 6 nafen te hebben geprobeert met 6 deksels en maar 1 deksel past goed….. net alsof de tandwielen in onbalans zijn en niet genoeg speling hebben op 1 moment.

Daarna nog bezig geweest met de pinasco wieltjes…. =) had er 2 bij me , 1 van alrik ( cycletech ) en 1 van mij van jmpb.

Probleem: Vonkt kut amper stationair.

Nu had ik mijn 2 ontstekingen mee , 1 = dood de ander vonkt heel kut met std vliegwiel. Toen tonni zijn 4 spoels geprobeert met het pinasco wiel vonkt die pas lekker als de boormachine op 1400 toeren draait :S onderin is er 0 tot geen vonk , terwijl er met standaard vliegwiel vanaf amper toeren direct al een vonk is. Ook met 2 spoels geprobeert maar ook een kutvonk en alleen boven de 1400 is er een vonk.

Oplossing: Beide pinasco wieltjes ( vonken pas vanaf zo rond de 1400 toeren ) terwijl de std vliegwielen al vanaf onderin goed vonken. De magnetisiteit kan er mee te maken hebben of andere factoren maar ze vonken slecht. Ik weet nog niet precies hoe mijn vonk is , of die op lage toeren ook goed vonkt dat check ik morgen wel. WAT ook belangrijk is , is een goede massa van de CDI ( naar blok ) anders vonkt die ook niet.

Veel gelult en beetje getest was goed , alleen tonni bestellen we volgende keer wel ff wat te eten 😛

reiniero
        Bijdrager

dat is goed nieuws maar wel raar van die pinasco vliegwieltjes maar ja je weet nu wel wat het is:P
          en ook goed dat we nu weten wat het is met die vertanding hansje en tonni jullie zijn weer goed bezig geweest manne mijn complimenten;):thumb

Tonni
          Moderator

I.d.d. Volgende keer het gelul maar eens onderbreken om een hapje te eten. Is er een beetje bij in geschoten. Maar verder wel een keertje leuk. Heb ik ook eens een malossi vertanding in mn wiel gehad en getest. Ben benieuwd hoe het bij jou rijdt.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
            Topic starter

Vandaag het blok maar eens ff uitelkaar zodat ik een volle wangen krukas erin kan porren 🙁

Ging niet helemaal lekker…. de deps zat muurvast op het blok , na veel getrek gesjor en gekloot was die eindelijk eraf maarja toen kwam het.

Bij het m6 tapeind is bij het carter een stukje alu eraf =) mooi kut dus , ook zit het tapeind hardstikke vast in de cilinder zelf.

Ik denk dat het te warm is geworden bij het onderste tapeind en dat die is gaan lopen uitzetten ofzo, hij is ietsje warmgelopen onder bij de uitlaatpoort dus mooi kut allemaal.

Ik hoop dat heuvel alu kan lassen dan kan het goed komen met me cartertje, allemaal mooi kut dus. Cilinder zat echt muurvast op het carter.

TimoO_
              Donateur

ow dat is minder :(. nouja, hopen dat heuvel het kan fixen (vast wel als ik zie wat hij allemaal klaarspeelt :thumb). maarja succes ermee!

Mike
                Bijdrager

dit is egt weer een mega lief hans probleem:P

zeker fokop men:( niet the hope dat je depsie op een lullige manier gestorven is

maja alway’s look at the bright sight hansie:lol je ken altijd nog een athena 46 mm kopen;)

Mike

Crullie
                  Donateur

Je heb niet veel geluk volgens mij met die Vespa van je, moet je niet meer doen hoor, zit zoveel tijd in, die deps is nog wel goed toch ?.
                    Beterschap met de Vespa dan maar hé.:thumb

TICKLING BARN

hansieb
                    Topic starter

Mike :
                      dit is egt weer een mega lief hans probleem:P

zeker fokop men:( niet the hope dat je depsie op een lullige manier gestorven is

maja alway’s look at the bright sight hansie:lol je ken altijd nog een athena 46 mm kopen;)

Hij is niet dood hoor , maar echt fucking vaag 🙁 ik kreeg em er maar niet vanaf…..

Er is maar een klein stukkie alu weg maarja dat moet wel ff gefixt worden, flink kut dus.
                      Ook zit het m6 tapeind nu muurvast in de cilinder :S:S

Hij is ook bij het hemd een beetje warmgelopen , denk dat die daar gewoon te heet is geworden.

@crullie weet jij of je hier in groningen alu cilinders kan laten poetsen ? bij scooter doen ze dat ook gewoon dan is de beginnende warmloper er zo uit.

Crullie
                      Donateur

Assen, Henk Jager racing hoont, poetste dit vroeger voor mij, tegenwoordig doe ik het zelf met fijn waterproof schuurpapier en pannespons, moeten natuurlijk geen groefen in zitten, althans er mogen groeven in zitten als ze maar onder het raakvlak van de zuigerveren zitten als de zuiger in de onderste dode punt staat, dus in het onderste gedeelte van de cilinderhemd.

TICKLING BARN

hansieb
                        Topic starter

Blok zit weer inelkaar , liep gewoon goed ….

Volle wangen krukas zit er in , zit goed en kickt prima :thumb

Alleen 1 probleem uit het niets , echt het ding waar ik al meer last mee heb gehad mijn PINASCO VLIEGWIEL !!! grr kutding :boos.

Opeens zit er een onbalans van jewelste in , ding gaat op het oog al heen en weer en met de vario erop schuurt die gewoon heel hard in het blok. Terwijl ik met dit vliegwieltje gewoon eerder heb gereden toen was er niks aan de hand…… ik heb ook nog een ander pinasco wiel van AA-T geprobeert en die schuurt niet maar is ook in onbalans.

Zit nu voor nood maar ff std vliegwiel op :S kut gasreactie

heuvel85
                          Bijdrager

maar met de standaard vliegwiel werkt wel gewoon goed zonder onbalans?

wel weer raar hoor hans..echt iets voor jou!

krukje is dus prima??

Tonni
                            Moderator

hansieb :
                              Blok zit weer inelkaar , liep gewoon goed ….

Volle wangen krukas zit er in , zit goed en kickt prima :thumb

Alleen 1 probleem uit het niets , echt het ding waar ik al meer last mee heb gehad mijn PINASCO VLIEGWIEL !!! grr kutding :boos.

Opeens zit er een onbalans van jewelste in , ding gaat op het oog al heen en weer en met de vario erop schuurt die gewoon heel hard in het blok. Terwijl ik met dit vliegwieltje gewoon eerder heb gereden toen was er niks aan de hand…… ik heb ook nog een ander pinasco wiel van AA-T geprobeert en die schuurt niet maar is ook in onbalans.

Zit nu voor nood maar ff std vliegwiel op :S kut gasreactie

Als hij je zichtbaar slingert, denk ik dat je spietje gewoon even niet 100% goed zat. Gewoon nog een keer monteren met veel gevoel en zorg. Ik heb dat ook wel eens gehad, opnieuw monteren dan moet het goedzitten.
                              Dat vliegwiel kan niet spontaan krom zijn van het stilliggen toch??

Verder: mooi dat je krukje klaar is… Hopen dat hij nu beter loopt/reageert. Hoe is het trouwens met de Malo vertanding??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                              Topic starter

Hij klinkt heel rauw , opzich wel humor.

Het spietje niet 100% dacht ik ook nog aan heel vaag… naja rustig aan ik kijk volgende week wel ff.

Veel gezeur met dit blok jammergenoeg 🙁 krukje werkt gewoon goed!

P.s met std krukas geen gezeur ofzo.

heuvel85
                                Bijdrager

maar dan heb ik dat toch weer zeer netjes gedaan:con

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 845)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.