Vespa-Ciao.NL
:: Hansieb witte vlek ciao

Home Forums Perso’s Projecten Hansieb witte vlek ciao

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 845)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Tonni :
      Ik denk toch ontsteking.
      Je zou eventueel een setje iets zwaardere membraan kleppen kunnen proberen, klinkt alsof ie onderin toch teveel krijgt.
      Hoe loopt ie stationair? rustig met volle slagen of een beetje jengelig?
      Te VEEL carterdruk lijkt mij zeeeeer ONwaarschijnlijk.

Hij kan heel netjes stationair lopen echt pruttel pruttel

Maar als je dan gas geeft dan doet die BWOAP en uit , thomas en wouz lwb komen hier ook zo ff heen maybe hebben hun nog een kijk erop.

Als je hem een beetje onderin in de toeren jaagt is er niks aan het handje.

hansieb
      Topic starter

Zonet ff digiteller gehaald

Nog net niet helemaal vol gas opengetrokken 75km/h digi een kleine 80km/h digi zit er wel in maarja 🙁 dat moet ofcourse harder met malossi vertanding.

De brommerboer heeft er nog naar gekeken zei ook iets met de deksel , maarja ik heb em in 3 nafen geprobeert…. maar kijken of ik het naar mopshop kan terugsturen dan bij de brommerboer bestellen en kijken of het dan wel goed is…

Feuteux

P.s wielomtrek heb ik 1730 gedaan ? klopt dat een beetje 17 inch wiel met 2.25 band

J3sp3R
        Bijdrager

Je kunt beter zelf die omtrek meten met een meetlint.. Ik vind Sigma trouwens wel klote tellertjes voor een brommer.. 😛 CatEye vind ik nogsteeds beter z’n werk doen.

G-no
          Donateur

ik heb dezelfde teller:) ik denk dat meten met het meetlint idd het beste is, want als je 17” pakt tel je de dikte van je band niet mee

hansieb
            Topic starter

Heel goed nieuws :bier:bier:bier nu de vertanding nog 🙁

PINASCO VLIEGWIEL werkt !!! jezus wat een verschil, trekt heeel veel beter door en onderin is ook feller. Rijd nu met 2 spoels ontsteking , de electrode afstand komt wel beetje secuurder hij moet wel echt op 0.5 /0.4 mm

Smerig blok bah :kots

Mooi schoon weer 🙂

woe
              Bijdrager

je koelkap zit verkeerd:p

die gleuf is er om wind te vangen

hansieb
                Topic starter

Weet ik alleen past die op deze manier goed , precies in het midden van de deps zit een spijl. Daar past dat haakje niet op :con

Juul
                  Bijdrager

Netjes netjes:D

Jacky
                    Bijdrager

Mooi maar moet harder kunnen toch?:P

erwinko
                      Bijdrager

woe :
                        je koelkap zit verkeerd:p

die gleuf is er om wind te vangen

wind?! whaha

het is orgineel een citta kapje, die gleuf zit er voor de decompressie kabel door te doen 🙂

woe: ik weet niet hoe t met jouw zit, maar de decompressie zit bij mij aan de kop dus die kabel kan daar onmogelijk komen
                        en die andere soort ding is voor de GASKABEL, als je mij probeert te verbeteren doe t dan goed jochie

kapot
                        Bijdrager

Wielomtrek meet je zo:

benodigdheden: krijt, meetlint, brommer.

zet met het krijtje en streepje op de zijkant van de band, helemaal onderaan bij de grond. Zet op die plek een streepje op de grond.
                          loop nu met je brommer vooruit tot het streepje op de band weer helemaal beneden is zoals in het begin. zet hier weer een treepje op de grond. Meet nu de lengte tussen de twee streepjes, en u bent klaar 😀

Kan het pinasco vliegwiel ook op elec. ontsteking?

ArvidW
                          Donateur

Hansie heeft electronische ontsteking…..

Op 2 spoels werkt het vlekkeloos, op 3 spoels wil het niet echt lekker 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

hansieb
                            Topic starter

Tonni en ik gaan het als het goed is volgende week testen.

Ik heb hier nog 2 vliegwielen liggen , met 3 spoels ging die ook niet aan omdat de electrode afstand zo groot stond.

Met std vliegwiel ging die met 3 spoels wel aan maar heel verrot , nadat jij zei electrode afstand kleiner starte die in 1 x kicken.

Misschien is de vonk niet zo sterk dat daarom de electrode afstand kleiner moet. Ik zal hopelijk volgende week de 2 pinasco wieltjes die ik heb nog testen met 2 en 3 spoels om zeker te zijn dat die het met 3 spoels echt niet doet.

Toen met 3 spoels plofte die wel wat , misschien dat die met de electrode afstand kleiner toch wel aan zou zijn gegaan.

Des al niet te min Arvid thx voor de tip , toch handig dat ik nie alleen op de wereld ben :thumb mij is het nog niet eerder voorgekomen dat ik met de electrode afstand moest kutten.

Kwam dit nog tegen op internet

Elektrode afstand en keuze bougie:

-Als je een nieuwe bougie koopt moet je altijd zorgen dat je de electrode afstand aanpast voor jouw setup. Vuistregel daarbij is dat je de afstand altijd zo groot mogelijk moet laten zonder dat er vonken worden overgeslagen en dat deze afstand kleiner wordt naarmate je meer toeren draait. Makkelijkste is om de afstand standaard gewoon op 0,45mm te zetten. Een handige tip hierbij is dat dit bij de meeste mensen ongeveer overeen komt met de dikte van hun duimnagel.

sieger
                              Bijdrager

kapot :
                                Wielomtrek meet je zo:

benodigdheden: krijt, meetlint, brommer.

zet met het krijtje en streepje op de zijkant van de band, helemaal onderaan bij de grond. Zet op die plek een streepje op de grond.
                                loop nu met je brommer vooruit tot het streepje op de band weer helemaal beneden is zoals in het begin. zet hier weer een treepje op de grond. Meet nu de lengte tussen de twee streepjes, en u bent klaar 😀

Kan het pinasco vliegwiel ook op elec. ontsteking?

dat streepje hoeft niet eens;)
                                je kunt ook gewoon je ventieldopje gebruiken als meet punt;)

LeMoN
                                Bijdrager

streepje is ook handig, zit dichter bij de grond, maar is wel handig! voor als je je digitale KM teller moet instellen! als je tenminste beetje wiskunde kunt 😛 want met omtrek cirkel kan je straal krijgen 😛 alleen heb ik me wiskunde boek niet meer bij de hand 😛

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 845)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.