Vespa-Ciao.NL
:: Handmade’s Citta cafe racer

Home Forums Perso’s Projecten Handmade’s Citta cafe racer

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Handmade
    Topic starter

@Edjuh:
      Dank je, en tja dat weten we toch als we de zooi gaan opvoeren hé..:bier

@Helios:
      Tja, dat krijg je als je boel verlaagd en ’t achterspatbord de org. lengte laat.;)

@steve:
      Thanx.:thumb

erikbloemberg

mooi cittatje:thumb

Handmade
        Topic starter

Beetje laat maar,
          Dank je Erik..;)

Tijd voor ´n kleine update.

Mengsel was nog steeds niet naar m´n zin en de oplossing lag ´m dus gewoon aan de sproeiernaald..
          Hier kwam ik achter doordat ik dacht dat hij op criuze snelheid, (ong.35km/u) niet lekker liep en dacht dat hij te rijk stond.
          Sproeiernaald een standje omlaag dacht ik.

Fout…:boos

Gewoon uit willen vallen tussen kwart- en volgas.
          Dus weer twee standen omhoog en ja hoor.:thumb

Nu loopt hij in alle gas standen uitstekend en heb ik zelfs de GPS check op 72 gehad.
          Maar er zit meer in.;)

beunhaaz
          Bijdrager

Sorry maar vind je snelheid niet echt denderend .. Aangezien ik al de 64 heb gehaalt met linkstaande setup dus bijv met 90mm schijven haal ik de 70 wel. Verder wel mooie brommers (die oranje vind ik wel leuke kleuur:P)

Handmade
            Topic starter

Dank je beuhaaz,

Ik denk dat de grote van carburateur kwa top ook niet heel veel uitmaakt(alleen met acceleratie) omdat ik nix heb bewerkt.
              tevens werken de platte bandjes over het algemeen ook niet mee aan topsnelheid.

Ik neem aan dat de std carters die ji hebt helemaal tot het gaatje zijn geflowed…;)

Hoe dan ook het blijft natuurlijk ´n snorfiets en we dragen geen helm dus……8)

r32
              Bijdrager

Hoi,

mooie oranje citta zeg. netjes

gr R32

beunhaaz
                Bijdrager

Wou eerst kijken hoe hard zonder te flowwen, en zoals jij het al zegt:

”Hoe dan ook het blijft natuurlijk ´n snorfiets en we dragen geen helm dus……”

en ik vind 64 hard zat. Ik ga bijv bij mijn brom ciao wel over stappen op zwaardere cilinder en alle leuke poespas erbij (grotere carb enzo :P)

citta1234
                  Bijdrager

Snelheid kan inderdaad beter, ik rijd met mijn linkstaande setup tussen de 70/75.
                    Met jou setup zou je dus veel harder moeten gaan;)

Die oranje Citta ziet er echt als nieuw uit man.:O
                    Goed werk:D

Handmade
                    Topic starter

@r32:
                      Thnx
                      @beunhaaz:
                      Groot gelijk.:thumb
                      @citta1234:
                      Thnx daar doen we ´t voor.8)
                      En wat betreft die snelheid.
                      Ik denk dat het bij mij gewoon komt omdat ik A: onbewerkt ben B: geen 1:9 Malossivertanding heb en dan dan ook nog ´ns low profile banden gemonteerd heb. Maar nogmaals ´t is echt hard zat op ´n citta.

Florian
                      Moderator

Ik vind het een redelijke snelheid hoor, toch moet het wel een km of 8 sneller kunnen.
                        19mm is eigenlijk ook te groot voor een Polini Speed Engine. 16mm is ongeveer het maximale wat je erop kan hebben.
                        Daarnaast heb je ook een zelfbouw uitlaat, waarschijnlijk zou hij met een Proma Circuit nog sneller.

Maar zoals je zegt 72km/h is een leuke snelheid:thumb

Mooie Citta voor de verkoop heb je daar, ik denk alleen dat hij mooier zou zijn als je de treeplankkappen zwart zou hebben.

Btw welke app heb jij gebruikt? Ik kan namelijk nooit een geschikte GPS vinden op mijn telefoon:con

citta1234
                        Bijdrager

Florian! :
                          Daarnaast heb je ook een zelfbouw uitlaat, waarschijnlijk zou hij met een Proma Circuit nog sneller.

Ja daar zou het best aan kunnen liggen, dat deze uitlaat minder tegendruk bied.
                          72 kmph is voor een snorfiets wel hard ja, maar het moet harder kunnen met die setup!

Handmade
                          Topic starter

Dank je Florian.

Hij rijd nu goed en zo vaak gebruik ik hem niet.
                            Een proma circuit gaat ´m niet worden i.v.m. verlaging..;)

De treeplankkappen vond ik juist mooi zo.. (anders te veel zwart).
                            Ach ieder z´n smaak.:D

De app die ik gebruik heet: Speedview.
                            Ik hoor wel ff of jij het wat vind.;)

@citta1234:

Het fietspad was op dus ik moest in de remmen, jullie horen wel wanneer ik ´n fietspad tref langer dan 500meter:pest

beunhaaz
                            Bijdrager

Waarom geen autosnelweg?;P neej eve zonder gekheid. Heb je nergens een weggetje waar je evne kan blazen? Ik heb dat bijv altijd als ik na het werk ga. Zoon pakweg 3km 😛 van de 5 xD

Handmade
                              Topic starter

Zo, eerst maar weer n’s ’n updatetje.

Ik vond namelijk dat m’n achterrem erg hapte en er hing wat olie onder m’n klokje.:boos
                                Wiel eruit.

Alles vettig dus, óók de remvoering.:((
                                Uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt en ontvet, remvoering uitgebrand(met gasbrander),opgeschuurd, schuin kantje aan de onderkant gevijlt en:

Nieuw!8)

Daar ik lekker bezig was, ook de koppelingssegmenten maar even onder handen genomen.

Tot ik in m’n schaaltje keek…:( 😮

Vraag me niet hoe dat is gebeurd.:?
                                Opknappen maar weer..:D

Eerst heb ik ze zoveel mogenlijk recht gebogen en daarna de schoentjes +/- 10mm ingekort.
                                Deze waren iets los gaan zitten op dat stukje door de vervorming.

Daarna heb ik, om de twee buitenste stripjes(die niet vast zitten geklonken?)vast te maken aan de segmentjes,´n lasje gelegd.

Ik neem aan dat dit de constuctie ten goede komt.:lol

De boel weer gemonteerd met m´n fijne “HANDMADE” schaalstop.:thumb

Ook gelijk de uitlaat ff lekker opnieuw in de lak gezet.

Kortom….
                                Zo nu en dan de boel eens nálopen werpt zéker z´n vruchten af!
                                Én we zijn weer héérlijk ´n dagje aan ´t rommelen geweest.:thumb

hansieb
                                Moderator

Mooie foto reportage en z’on geïmproviseerd tooltje is erg handy 😉

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.