- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door citta1234.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2012 om 15:25 #489350
@Edjuh:
Dank je, en tja dat weten we toch als we de zooi gaan opvoeren hé..:bier@Helios:
Tja, dat krijg je als je boel verlaagd en ’t achterspatbord de org. lengte laat.;)@steve:
Thanx.
19 mei 2012 om 16:47 #464456
erikbloembergmooi cittatje
30 juli 2012 om 18:07 #466618Beetje laat maar,
Dank je Erik..;)Tijd voor ´n kleine update.
Mengsel was nog steeds niet naar m´n zin en de oplossing lag ´m dus gewoon aan de sproeiernaald..
Hier kwam ik achter doordat ik dacht dat hij op criuze snelheid, (ong.35km/u) niet lekker liep en dacht dat hij te rijk stond.
Sproeiernaald een standje omlaag dacht ik.Fout…:boos
Gewoon uit willen vallen tussen kwart- en volgas.
Dus weer twee standen omhoog en ja hoor.
Nu loopt hij in alle gas standen uitstekend en heb ik zelfs de GPS check op 72 gehad.
Maar er zit meer in.;)
30 juli 2012 om 18:53 #466613Sorry maar vind je snelheid niet echt denderend .. Aangezien ik al de 64 heb gehaalt met linkstaande setup dus bijv met 90mm schijven haal ik de 70 wel. Verder wel mooie brommers (die oranje vind ik wel leuke kleuur:P)
30 juli 2012 om 19:22 #466608Dank je beuhaaz,
Ik denk dat de grote van carburateur kwa top ook niet heel veel uitmaakt(alleen met acceleratie) omdat ik nix heb bewerkt.
tevens werken de platte bandjes over het algemeen ook niet mee aan topsnelheid.Ik neem aan dat de std carters die ji hebt helemaal tot het gaatje zijn geflowed…;)
Hoe dan ook het blijft natuurlijk ´n snorfiets en we dragen geen helm dus……8)
30 juli 2012 om 19:35 #466403Hoi,
mooie oranje citta zeg. netjes
gr R32
30 juli 2012 om 19:40 #466294Wou eerst kijken hoe hard zonder te flowwen, en zoals jij het al zegt:
”Hoe dan ook het blijft natuurlijk ´n snorfiets en we dragen geen helm dus……”
en ik vind 64 hard zat. Ik ga bijv bij mijn brom ciao wel over stappen op zwaardere cilinder en alle leuke poespas erbij (grotere carb enzo :P)
30 juli 2012 om 19:43 #456463Snelheid kan inderdaad beter, ik rijd met mijn linkstaande setup tussen de 70/75.
Met jou setup zou je dus veel harder moeten gaan;)Die oranje Citta ziet er echt als nieuw uit man.:O
Goed werk:D30 juli 2012 om 20:06 #456203@r32:
Thnx
@beunhaaz:
Groot gelijk.
@citta1234:
Thnx daar doen we ´t voor.8)
En wat betreft die snelheid.
Ik denk dat het bij mij gewoon komt omdat ik A: onbewerkt ben B: geen 1:9 Malossivertanding heb en dan dan ook nog ´ns low profile banden gemonteerd heb. Maar nogmaals ´t is echt hard zat op ´n citta.30 juli 2012 om 20:22 #456202Ik vind het een redelijke snelheid hoor, toch moet het wel een km of 8 sneller kunnen.
19mm is eigenlijk ook te groot voor een Polini Speed Engine. 16mm is ongeveer het maximale wat je erop kan hebben.
Daarnaast heb je ook een zelfbouw uitlaat, waarschijnlijk zou hij met een Proma Circuit nog sneller.Maar zoals je zegt 72km/h is een leuke snelheid

Mooie Citta voor de verkoop heb je daar, ik denk alleen dat hij mooier zou zijn als je de treeplankkappen zwart zou hebben.
Btw welke app heb jij gebruikt? Ik kan namelijk nooit een geschikte GPS vinden op mijn telefoon:con
30 juli 2012 om 20:32 #456201Florian! :
Daarnaast heb je ook een zelfbouw uitlaat, waarschijnlijk zou hij met een Proma Circuit nog sneller.Ja daar zou het best aan kunnen liggen, dat deze uitlaat minder tegendruk bied.
72 kmph is voor een snorfiets wel hard ja, maar het moet harder kunnen met die setup!30 juli 2012 om 20:34 #452997Dank je Florian.
Hij rijd nu goed en zo vaak gebruik ik hem niet.
Een proma circuit gaat ´m niet worden i.v.m. verlaging..;)De treeplankkappen vond ik juist mooi zo.. (anders te veel zwart).
Ach ieder z´n smaak.:DDe app die ik gebruik heet: Speedview.
Ik hoor wel ff of jij het wat vind.;)@citta1234:
Het fietspad was op dus ik moest in de remmen, jullie horen wel wanneer ik ´n fietspad tref langer dan 500meter:pest
30 juli 2012 om 21:58 #449072Waarom geen autosnelweg?;P neej eve zonder gekheid. Heb je nergens een weggetje waar je evne kan blazen? Ik heb dat bijv altijd als ik na het werk ga. Zoon pakweg 3km 😛 van de 5 xD
6 januari 2013 om 19:56 #461401Zo, eerst maar weer n’s ’n updatetje.
Ik vond namelijk dat m’n achterrem erg hapte en er hing wat olie onder m’n klokje.:boos
Wiel eruit.
Alles vettig dus, óók de remvoering.:((
Uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt en ontvet, remvoering uitgebrand(met gasbrander),opgeschuurd, schuin kantje aan de onderkant gevijlt en:

Nieuw!8)
Daar ik lekker bezig was, ook de koppelingssegmenten maar even onder handen genomen.

Tot ik in m’n schaaltje keek…:( 😮

Vraag me niet hoe dat is gebeurd.:?
Opknappen maar weer..:DEerst heb ik ze zoveel mogenlijk recht gebogen en daarna de schoentjes +/- 10mm ingekort.
Deze waren iets los gaan zitten op dat stukje door de vervorming.Daarna heb ik, om de twee buitenste stripjes(die niet vast zitten geklonken?)vast te maken aan de segmentjes,´n lasje gelegd.

Ik neem aan dat dit de constuctie ten goede komt.:lol
De boel weer gemonteerd met m´n fijne “HANDMADE” schaalstop.

Ook gelijk de uitlaat ff lekker opnieuw in de lak gezet.

Kortom….
Zo nu en dan de boel eens nálopen werpt zéker z´n vruchten af!
Én we zijn weer héérlijk ´n dagje aan ´t rommelen geweest.
6 januari 2013 om 22:03 #491217Mooie foto reportage en z’on geïmproviseerd tooltje is erg handy 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.