- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door citta1234.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 januari 2012 om 16:22 #456628
eidos :
Mooi gedaan hoor! Heb dit nog niet eerder gezien. Waarschijnlijk omdat mensen dan voor een zelfbouw of si brug kiezen. Citta brugjes blijven zwak… zeker met vario heb je de boel zo krom.@ Jarco, Ik heb het ook even bekeken. Maar als je eens goed kijkt op de 2e foto. (inzoomen) dan kun je zien dat hij het blok al zover mogelijk naar achteren heeft staan. Snaar spannen zal dus geen probleem wezen
Dat had ik gezien, maar de bevestiging van de choke lijkt op 1 punt vast te zitten?
Of er zit ook een sleuf alleen dat kan ik niet zien. 😉
Blijft een leuk projectje zo.
18 januari 2012 om 12:30 #491776Bedankt voor de leuke reacties mannen.

Mijn keuze om het op deze manier te doen is erg simpel:
Alles zo orgineel mogenlijk houden. oftewel wolf in schaaps kledij.:DOp de vraag: “kan het blok nog versteld worden?”.
De variosnaar die ik gebruik is ’n Gates 13X1050 typenr.6472mc
Om deze optimaal te benutten moet het motorblok 100% naar achter geplaatst worden, om ‘m dan bij slijtage op te kunnen spannen heb ik in ieder geval stelruimte zat.;)
De choke hevel is zo geconstrueerd dat, door gebruik te maken van het orginele sleufgat van de oude chokehouder deze gewoon mee verhuisd.:)@docs911: Aan de lengte van de brug is niets veranderd dus dat komt idd goed.

@daniel citta: Hij veert idd ’n stuk beter, scheelt ff 40mm voor ie aan ’t einde is.:bierNadat het brugje compleet voorzien was van alle op z’n reet af passende spulletjes, ben ik eerst ’n nieuwe gaskabel gaan monteren. (de oude was af en had niet genoeg lengte meer om de grote gasschuif te kunnen bedienen).
Daarna het complete setje gemonteerd en:Afstellen maar=)
18 januari 2012 om 20:35 #491796Ziet er keurig uit
Hoop wel dat je brug heel gaat blijven! Succes met afstellen 😉18 januari 2012 om 20:39 #491797Ben benieuwd naar de resultaten 😀
18 januari 2012 om 21:01 #491750Ziet er mooi uit daar “onder de motorkap”
Net blokje en een mooie citta! Hopelijk kom je qua snelheid een beetje tussen de 70 en 80 km/h uit, dan zit je lekker gemiddeld op een eventueel toertje en is een prachtige snelheid!Ik had op soort gelijke Setup: Gele drukveer, Gele trekveren. Rollen rond de 6,0 gram. Reed prima!
Sproeier is met een 13/13 normaal zo’n 68.. Nu gok ik dat er iets van 80 in moet met deze 18mm.(Een 46mm cilinder met een 19mm carb. + membraam komt namelijk rond de 84-86 uit)
Mike19 januari 2012 om 17:34 #491817@citta89: Dank je, ik zie wel hoelang het goed gaat. Anders beginnen we gewoon weer lekker met knutselen.
@vespa_addicted: Pff, ben al ’n beetje bezig geweest maar, wat ’n geweld zeg..:o
@Mike: Dank je, ik ben er erg tevreden over, alleen de sproeier configuratie…
Zit momenteel op Hoofd: 110 stationair: 50 en nu eindelijk trekt ie ‘m lekker de teller uit.
De configuratie die in de carb zat was;
-hoofd: 96
-stationair: 30
-choke: 60
Met deze conf. liep hij totaal niet stationair en viel hij uit op ’t moment ik gas gaf.
Meteen hoofd sproeier 110 gemonteerd en ja hóór, als ’n raket maar nog steeds niet stationair..:boosIk naar plaatselijke bromf. handel vragen om ’n dellorto stationair sproeier, hadden ze gelukkig één 50 op voorraad..

Meteen ’n tussenmaatje 102 hoofd mee.:)
want ik dacht dat hij met die 110 teveel kreeg, en zeker in comb. met grotere stat. sproeier..Thuis weer aan de slag, 110 eruit 102 erin 30 eruit 50 erin.. helemaal goed..
waar het niet dat hij naar mijn gevoel tóch tekort benz. kreeg, hij trok niet lekker door naar TOP.
De bougie was welliswaar mooi bruin, maar neigde toch wat naar de schone kant.:?Toch de 110 weer gemonteerd en merkte metéén verschil, toch meer kracht.
Heb nog ’n 115 liggen maar nu wil ik eerst als ik ’n wat grotere afstand gereden heb ff de bougie checken voordat ik weer met dat geklooi begin want,’T blijft ’n gekloot hoor die grote carbs.Dus Mike, niet echt in de buurt van jouw schatting..
Zou het iets te maken kunnen hebben met zuigkracht verlies door gebruik van ’n membraan?
Want met ’n roterende inlaat is de weerstand over het algemeen minder.20 januari 2012 om 06:38 #491821115 😐
ik zal je zeggen, ik heb zelf ook een 19mm, en dat ding zat op een nagenoeg standaard spruitstuk.
hij liep toen goed met sproeier 92.
nu heb ik het spruitstuk flink uit geslepen, en ik ben nu ineens 5 maten lichter moeten gaan in sproeier.
dit komt omdat de weerstand in het spruitstuk minder is waardoor er meer lucht door de carb gaat en zo meer brandstof doet aan zuigen.is 19mm niet iets te groot voor op een se? nooit gedacht aan een 17.5?
verder heel mooi brommertje
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.20 januari 2012 om 09:04 #491823Dank je, Ritze
Het is ook eigenlijk ’n 18mm maar die voorkeuze is er niet in ’t lijstje.
Valse lucht heb ik ook nog gechecked maar is ’t ook niet.
Kortom, het is niet anders en hij loopt als de brandweer dus, goed toch?20 januari 2012 om 09:09 #491824Kom maar op met die snelheids resultaten!!
Mike20 januari 2012 om 09:18 #491825kalm aan hóór..
Ga binnenkort ff GPS check doen,;)
En miss. ff filmpje maar eerst mooi weer.8)16 februari 2012 om 21:50 #486284ik kan niet wachten op resultaat van de snelheid en het filmpje

19 mei 2012 om 10:48 #489349Nou, eindelijk mooi weer….
De eerste GPS check die ik deed was met sproeier 110 en 6.5gr rollen..63km/u
Nadat ik eindelijk ’n knappe afstelling heb verkregen op de 18mm Spaco dellorto, hoofd sproeier 104, en de vario voorzien heb van iets lichtere rollen(5.6gr).
Loopt m’n citta’tje eindelijk goed.
Deze GPS check kwam uit op 70km/u..
Hierover ben ik zeer tevreden als je bedenkt dat álles nog steeds ónbewerkt is..;)
19 mei 2012 om 11:20 #437975Loopt leuk, en zal wel zuipen : -)
Grote sproeier, wow…
19 mei 2012 om 11:25 #440292Kenteken plaat gelijk krom :lol
19 mei 2012 om 13:37 #491317ahah vette shit man
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.