- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 12 maanden geleden door CiaoBella.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2005 om 11:31 #183299
Hoi, leuke site en alles.
Heb een behoorlijk oud beestje, met een chroom rekje boven het spatbord, 1986 iets uit die richting denk ik.
Iemand motorisch laten nakijken(ruildienst) en toen reed ie weer, al gauw kreeg ik een hechte band met mijn lieve ciao 🙂 maar optrekken leek nergens op, als ik bijna aan de overkant was werd het al weer rood.
Sito uitlaatje gekocht, trekt nou stukken beter alleen past hij niet zo goed erop waardoor die wat lucht lekt, de bocht klopt niet, mijn vader zei dat het niet zo’n ramp was aangezien dat vanzelf dicht gaat zitten met kool, maar het zit mij niet lekker.
De verf is er al afgebladerd dus ruilen is niet echt een optie lijkt mij ?
Zou ik de bocht kunnen buigen tijdens het verhitten met een las-apparaat of is dat onbegonnen werk ?Verder haal ik met moeite een snorbrommer in, rijd ongeveer 40, dit zie ik graag anders, immers een 49,5 cc moet toch rond de 50 kunnen rijden.
Ik heb het idee dat ie nu iets langzamer rijd met de sito uitlaat, daarvoor zat er een orgineel uitlaatje op.Zit er misschien een ciao fan/techneut in of rondom Nijmegen die een diagnostisch ritje wil maken op mijn brommer ?
Ja dat was mijn verhaal zo’n beetje, ik zal vanmiddag eens foto’s maken van mijn bijna oldtimer. 😛
Edit:
Was nog vergeten te melden dat mijn brommer altijd 1 minuut moet stilstaan (met draaiende motor) voordat ik trekkracht heb, kom dus helemaal niet weg voordat ie warm is, en als ik ongeveer 1500 meter heb gereden houd ie een halve seconde in en maakt ie een plof daarna rijd ie weer normaal.
Verder zag ik ook luchtbelletjes in de benzine slang, volgens mijn vader niet erg, maar vraag toch even voor de zekerheid of dat normaal is.5 april 2005 om 18:45 #189204*Een snorfiets heeft ook gewoon 49,5 cc hoor.
* Ik zou niet aan je uitlaat gaan buigen of lassen. Koop dan een andere fatsoenlijke. Proma Citypower, altijd goed en nooit problemen mee gehad.
* Dat ie altijd eerst moet warmlopen voordat ie het fatsoenlijk doet is heel normaal.
*Dat inhouden en ploffen klinkt als versleten contactpuntjes. Of ze zijn verkeerd afgesteld. Maar voor die 4 euro zou ik ze ff vervangen.
* Die luchtbelletjes in je benzineslang kan idd geen kwaad.
7 april 2005 om 00:46 #189218Frenkie :
*Een snorfiets heeft ook gewoon 49,5 cc hoor.* Ik zou niet aan je uitlaat gaan buigen of lassen. Koop dan een andere fatsoenlijke. Proma Citypower, altijd goed en nooit problemen mee gehad.
* Dat ie altijd eerst moet warmlopen voordat ie het fatsoenlijk doet is heel normaal.
*Dat inhouden en ploffen klinkt als versleten contactpuntjes. Of ze zijn verkeerd afgesteld. Maar voor die 4 euro zou ik ze ff vervangen.
* Die luchtbelletjes in je benzineslang kan idd geen kwaad.
Ik heb hem reeds verbogen, past nu redelijk, lekt nog een beetje, zal er nog een keer naar kijken.
Toevallig gisteren op de rollerbank geweest, 0,2 kw vermogen, dat is dus echt triest, zal de contactpuntjes bekijken.
Bedankt zover. 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.