:: GZ: Tekeningen schijfrem
-
Hallo,
Zou er iemand een tekening liggen hebben voor een adapter voor een schijfrem? En liefst ook de bijhorende schijf en rem. Mag zowel vooraan als achteraan. Maar ik vermoed dat de meeste die een schijfrem hebben gemaakt enkel de voorrem hebben?
Is om mee te doen aan een mobylette cross te velde, en uit ervaring weet ik dat die trommels weinig voorstellen. Vandaar dat ik hier eerst eens vraag voor eventuele tekeningen van de adapter of iemand die een adapter wilt maken mits vergoeding van mijn kant. De correcte schijf en remsysteem zou dan ook handig zijn.
Voorstellen/aanbiedingen mogen gebeuren via pm.
Groetjes
DocsDonateur
Moet je peter139 even aanspreken 😉 Die heeft een tekening. Ik moet hem(die van hem) ook ergens hebben, maar kan hem zo niet vinden.
EdjuhBijdrager
ktmgek kan je misschien helpen met het maken.
Heb beide heren gecontacteerd!
Bedankt Docs en edjuh!
Anderen mogen ook nog steeds mensen aanbieden of hun eigen diensten!
IK heb tekeningen ervan nog ergens op mijn home dir staan. 1 de voor is al gemaakt achter heb ik ook nog van peter139. Zal ze straks even posten. (die voor is wel iets veranderd uiteindelijk en geen duidelijke foto’s omdat de gene die ze me heeft uitgewerkt niet echt pc eigen was. Dus had die me fotos gemaakt met een camera.
foto voor het spuiten :
(tevens is dit allen bewerkt op een Pitbike voorvork en met bijbehorende schijf/rem
edit:
gefunde!

Deze is met de achterliggende gedachte gekopieerd van pinasco schijven (google)
Uiteindelijk heb ik dat gedeelte waar die gleuven inzitten verwijderd (lichter alleen dan draai je de velg ipv als losse adapter) die van pinasco is namelijk als los model. (die moest je die ook vast bouten)
Ik heb dit biij het stage bedrijf van mijn broer laten maken. (tegen vergoeding) misschien slim om erbij te vragen (omdat dat bedrijf een revisie bedrijf is) om rest afval te gebruiken, zo is de mijne bijv een vrachtwagen cilinder die tepas is gemaakt 😛 scheelde mij heel veel. Zuiger was aan onderkont kapot, boven helemaal goed. Dus hoefde uiteindelijk alleen de uren te betalen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.