:: Gz: snel blokje + evt extra onderdelen
-
Hallo,
Ik ben 16 en heb bijna mijn rijbewijs. Heb al een tijdje met mijn standaard ciao gereden, maar ik wil nu wel sneller.
Ik rijd nu op een ciao mix 25. Snor kenteken dus. Ik wil vooral eigenlijk een autowheelie bereiken en dan goed hard weg kunnen rijden. Daarna natuurlijk opbouwen naar de topsnelheid. Er hoeft geen grens aan te zitten. Het liefste dus een flink snel blokje, en als het mogelijk is verdere dingen er nog bij, zoals een variateur (het liefst compleet dan) want heb nu een pouli, maar verder ook dingen zoals uitlaat etcetera. Kunt u hier mij verder mee helpen, of weet u iemand die mij hiermee kan helpen? Laat het met alstublieft weten! Dit kan via een reactie op dit bericht maar ook via een persoonlijk bericht.
Mvg
WimBijdrager
Ik zou het maar nieuw kopen.
Goed spul komt niet te koop, dat houd men lekker zelf, kostte immers een flinke duit poen.
Het setje wat jij, denk ik, voor ogen hebt kost je toch richting 800 – 1000,-
Troep komt wel vaak te koop. Afgereden, warmgelopen, vastgelopen(“nieuwe zuiger is erbij” 😉 ), mislukte, opgerookte, versleten en lekkende onderdelen die het nog net even doen.
Want denk er om, het slijt als een beer.
Geen poen? Dat is meestal het volgende argument, ga dan gewoon een DR65 op std. koppeling met alle nodige delen die daarbij horen monteren, ga je nog steeds richting de 400,- 500,-
Technische info en adviezen vind je hier op de site onder how to’s, tuning en faq’s,
sproeier database.
Gr. Wim.
-
Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Je kan het ook stapsgewijs doen.
Begin met een vario, hiermee zal je mooi snel optrekken en kan je hier bekend mee raken alvorens je aanschaf doet voor andere delen.
Een varioset is rond de 200 euro soms iets meer soms iets minder afhankelijk van seizoen.
JelleModerator
Wat Lennaert zegt, zoek eerst een compleet variosetje (liefst met snellere vario( malossi, pinasco of polini).
Je hebt allerlei verschillende vertandingen.
Van 1 op 13 tot de malossi 1 op 9
Waarbij de 1 op 13 heeeel hard optrekt, maar met een sneller blok wel snel overtoeren.
En de malossi 1 op 9 het op een ciao eigenlijk alleen lekker doet bij een echt snelle setup.
Ikzelf vind bijvoorbeeld met een 46 polini cilinder setup de 1 op 10,5 vertanding het meest fijn.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.