Vespa-Ciao.NL
:: GZ: Leuk blok dat in goede staat is, bijv. Speed Engine

Home Forums Advertenties Onderdelen gezocht GZ: Leuk blok dat in goede staat is, bijv. Speed Engine

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

fuel
    Topic starter

In mijn jeugd heel veel gesleuteld aan Ciao’s en citta’s en ben nu bezig met een
      Vespa Ciao voor mijn oudste zoon die volgende week zijn rijbewijs haalt en dan eindelijk mag brommeren.

Heb verleden week via Marktplaats al een compleet SpeedEngine blok gekocht maar dat blok is in slechte staat (volgens de koper nog perfect) en ga ik terug zenden als de koper nog gaat reageren :o:D

Dus zoek een mooi blokje voor zijn Vespa Ciao om het geheel af te maken.

rensknol
      Donateur

wat is er slecht aan het blok als ik vragen mag?

fuel
        Topic starter

Carter op verschillende afgebroken, 2 Cilinder draadeinden zitten los en zijn waarschijnlijk dol?, vliegwiel is niet mooi passend (misschien hoort dit op een Speed Engine?), halve maantje was afgebroken.

Gewoon geen goed gevoel met dit blok en wil het gewoon knap hebben voor hem.

Vroeger droomde ik van een Polini blok 🙂 maar had er helaas geen geld voor toen, moest het toen altijd doen met een standaard carter die ik dan wel helemaal polijste en uitboorde :thumb etc.

zevenenergie
          Donateur

Ik heb een net standaard cp carter, waar met inlaat 13mm en uitgeveild en met een malossie frees uitgekotterd.
            De spoelpoorten ook aangepast aan een polinie 46mm cilinder.

Dan heb je ongeveer het zelfde polinie speedengine. En de politie ziet niets 😉

fuel
            Topic starter

Ondertussen voorzien van een mooi speed Engine blok. 80CC is toch wat veel van het goede want die heeft zo veel compressie dat die kleine hem niet alleen aangelopen krijgt. Jeugd van tegenwoordig :con
              Dus nog even ombouwen met een mooi 65CC en hij kan lekker toeren :thumb

Het andere speed engine blok nu verder uit elkaar gehaald en het draad voor de draadeinden zijn inderdaad zo goed als weg. Op zich wel op te lossen maar ik wilde het gewoon knap hebben, het blok wat ik nu gekocht heb is echt zo goed als nieuw zonder een enkele beschadiging.

fuel
              Topic starter

Het niet aan krijgen kwam doordat ik de ring tussen blok en koppeling verkeerd had geplaatst =)

Nou ja hij is nu blij met zijn 65 CC setup.

De Malossi cilinder en malossi kop zijn te koop :thumb , cilinder is volgens mij zo goed als nieuw.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.