Home › Forums › Advertenties › Onderdelen gezocht › GZ: ingaande as vario 11 tandjes
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 1 maand geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 februari 2023 om 12:16 #818571
Dacht er al eentje te hebben gekocht in Italië maar is nooit geleverd, dus nogmaals op zoek naar:
Een ingaande as van de vario 11 tandjes, met rechte tanden.Of als iemand een andere oplossing heeft, I’m all ears.
Uitleg: mijn vertanding komt uit een Boxer, maar de spiebaan is aan gort. CIF vertanding durf ik niet aan, tenzij de problemen inmiddels verholpen zijn? Het is voor een redelijk standaard setup, dus rond de koers van 1:11 zoek ik. Een goede as zoals hierboven genoemd leek me de makkelijkste en voordeligste oplossing, maar ben er verder neit zo in thuis… ik ging ervan uit dat bijv. een 10-tander niet past, of toch wel?6 februari 2023 om 17:22 #81857310 tands komt veel vaker voor dan 11. Daarbij komt dat originele Piaggio vertanding in zeldzame gevallen recht zijn, ze zijn bijna altijd schuin.
Dus een vervangende as vinden is een uitdaging. 10 en 11 is inderdaad niet uitwisselbaar.
Je zou een complete set (normaal, schuin vertand) kunnen zoeken.
Of je huidige as laten repareren (zevenenergie?).6 februari 2023 om 18:38 #818574
20 inclusief? Voor degene met de mooie tanden.6 februari 2023 om 19:22 #818575Thanks, heb zevenenergie inderdaad benaderd, maar een schroefdraad kan hij wel repareren, een uitgelebberde spiebaan niet helaas.
In dat licht Edjuh, lijkt me de spiebaan bij de rechter ook niet meer helemaal 100%?Op zich zou schuine tandjes wel chill zijn, dus daar heb ik wel interesse in als iemand een compleet setje heeft.
Alternatief is 1:13 Malossi voor 140 euro bestellen. Kan ook, maar als het goedkoper kan met tweedehands origineel, dan heb ik dat toch liever.6 februari 2023 om 20:10 #818576Ik heb eventueel een complete vertanding liggen, ik zal je een foto sturen.
Edit;
Tis altied moar eem!7 februari 2023 om 11:49 #818580De spiebaan is inderdaad niet 100%, maar ik denk niet dat dat problemen geeft.
Kan zevenenergie jouw spiebaan niet repareren?
7 februari 2023 om 12:05 #818582Ja het schijnt toch te kunnen, tig lassen, en dan een nieuwe spiebaan maken.
Maar bij nadere inspectie is de plek waar het lager zit ook versleten. Ik denk aan de soortgelijke “polijstsporen” op jouw as, dat die hetzelfde probleem heeft.Dit allemaal in ogenschouw nemende, ga ik toch maar voor een nieuw Malossi-setje. 1:13 lijkt me ook wel leuk voor die Boxer, dus dan heb ik 2 vliegen in 1 klap 🙂
Bedankt voor het meedenken iig. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.